تجربیات امتحان شهری رانندگی ۱۴۰۳ -【خاطرات آزمونت بیا تعریف کن】

(Last Updated On: مارس 11, 2024)

تجربیات آزمون رانندگی شهری

خیلی از بچه‌های امروزی به محض اینکه نزدیک ۱۸ سالشون می‌شه به سرعت دنبال گواهینامه می‌رن و سعی می‌کنن هر چه سریعتر مدرک بگیرند. توی دوران پر دغدغه کنکور و مدرسه و دانشگاه سخته که بتونی تمرکز خودتو حفظ کنی و بدون اشتباه گام برداری.

از طرف دیگه خیلیا هستن گرفتن گواهینامه براشون شده یه سد بزرگ. اینکه می‌بینن خیلیا راحت و بدون کوچکترین مشکلی گواهینامه می‌گیرن و به مشکل بر نمی‌خورن بیش‌تر روحیشون رو تضعیف می‌کنه و احساس می‌کنند که نمی‌تونن از پس رانندگی بر بیان.

برای حل این مشکل خیلی خوبه که با دوستان و هنرجوهای دیگه‌ای که توی موقعیت مشابه هستن صحبت کنید و تجربه‌هاتون رو به اشتراک بگذارید. سعی کنید از ترس‌ها و استرس‌هاتون بگید و راه‌حل‌های موفقی که امتحان کردید رو به هم یاد بدید.

این بهترین راه برای بالا بردن روحیه و کاهش استرسِ، ما پیشنهاد کردیم به چند نفر از هنرجوها که بیان و از حس و حال و نوع برنامه ریزی‌هاشون و منابعی که استفاده کردن برامون بگن. به شما پیشنهاد می‌کنم حتما توی این بحث شرکت کنید.

به سوالات دوستانتون پاسخ بدید و اگر تجربیات مشترک دارید با هم به اشتراک بگذارید. همیشه کارهای سخت با مشورت و کمک جمعی راحت تر حل میشه.

دلایل رد شدن در ازمون رانندگی

تجربه رانندگی خانمها و آقایان

تجربیات امتحان شهری رانندگی

دغدغه‌های مشترک متقاضیان دریافت گواهینامه

از کجا شروع کردین؟ برای خواندن آیین نامه چه منابعی انتخاب کردید. کدوم انتخابتون درست بوده و کدوم اشتباه؟ به نظرتون برای اینکه در کمترین زمان ممکن بهترین نتیجه رو بشه گرفت باید چه کار کرد؟ آزمون چه تغییراتی کرده و بهتره روی کدوم مباحث بیش‌تر تمرکز کرد؟ هر تجربه‌ای در مورد قبولی آیین نامه دارید با ما به اشتراک بگذارید و در بحث زیر شرکت کنید.

در مورد آزمون عملی حرف بزنید. بگید که روز آزمون افسر چه برخوردی داشت، چه نکاتی مد نظرش بود، به چیا گیر داد. توی فرآیند آموزش خیلیا تجربه‌های بد و خوب دارن که می‌تونه کمک کنه.

می‌دونید که به عنوان هنرجو وقتی پشت فرمون بشینید مربی هم یه کلاچ ترمز زیر پاش هست. اگر این کلاچ ترمز رو حذف کنیم ممکنه خیلی از کارهایی که شما می کردید اشتباه بوده باشه و روز آزمون متوجه این ایراد بشید. در مورد آموزش و روز آزمون تجربه‌های خودتون رو برای ما و دوستان دیگه بگید شاید به خیلیا کمک کنه.

در مورد کارهای اداری و نامه‌هایی که باید گرفته بشه، از تاییدیه‌های پزشکی تا مشکلاتی که برای معلولان وجود دارد، از مدارکی که پسرها باید ارائه کنن مثل گواهی اشتغال به تحصیل و غیره که ممکنه در روند کارا مشکل پیش بیاد. هر کسی در مورد این قضیه اطلاعات و تجربه‌هایی داره خوشحال میشیم که با ما به اشتراک بذاره.

در آخر هم افرادی که گواهینامه گرفتن و بالاخره روز نشستن پشت فرمان ماشین رسیده، تازه می‌بینید که کلی مشکل وجود داره که باید باهاش مواجه بشید تا از یه راننده تازه کار پر اشتباه به یه راننده حرفه‌ای و با تجربه تبدیل بشید. برای طی کردن این مسیر به تجربه‌های شما نیاز داریم.

تجربیات امتحان شهری چند تا از کاربران عزیز :

امیر

من آیین نامه اصلی رو بار دوم قبول شدم اما برای امتحان شهری سه بار رفتم امتحان دادم. مشکلم خاموش شدن ماشین بود. برا من سخت ترین قسمتش کنترل کلاچ و دنده بود و مدام خاموش میکردم.

اینم بگم خیلی تاثیر داره به ماشینی که داری باهاش امتحان می دی مسلط باشی بدونی کلاچ تا کجا بالا بیاد برا مسلط شدن مربی سختگیر لازمه من وقتی میرفتم آزمون هر موقع ماشین میخواست خاموش بشه مربی جای من کلاچ میگرفته و اصلا درست یاد نگرفتم. اخرشم خودم تمرین کردم قبل آزمون آخر با ماشین خودم تا فهمیدم مشکل کار چیه. یادتون باشه خاموش شدن ماشین بدترین اتفاقیه که ممکنه روز آزمون بیفته بقیه اشتباها باز تا حدودی جای جبران داره

خاطرات آزمون شهری

مریم

من روز آزمون آیین نامه خیلی استرس داشتم. امتحان که شروع شد با وجود اینکه خیلی خونده بودم همش بین دو گزینه شک داشتم آخرش تمام سوالاتی که شک داشتم رو اشتباه زدم و رد شدم برا آزمون دوم آیین نامه رو رسما خورده بودم اما بازم رد شدم برای بار سوم به توصیه دوستام به جای خوندن آیین نامه نشستم سوالا رو خوندم آزمون سوم مثل آب خوردن قبول شدم حتما قبل آزمون شده یه بار هم یه نمونه سوال رو چک کنید حفظ کردن آیین نامه فایده نداره

سهیل

من آیین نامه رو راحت قبول شدم اما برا امتحان شهری اینقدر استرس داشتم که تمام دستام عرق کرده بود رسما داشتم میلرزیدم عجیب اینه که من قشنگ رانندگی بلدم وقتی با ماشین خودمون رانندگی میکنم هیچ مشکلی ندارم هیچ وقتم خاموش نکردم و راحت پارک میکنم اما روز آزمون اینقدر استرس دارم که چشام سیاهی میره نمیدونم چیکارش کنم یکی از دوستام بهت گفت روز آزمون قرص ضد استرس بخورم نمیدونم کار درستیه یا نه

[highlight background=”” color=””]دوستان شما هم از تجربیات و خاطرات آزمون شهری که داشتید در نظرات بنویسید[/highlight]

 

مطالب مرتبط :

فیلم آموزش رانندگی شهری

رفع استرس در امتحان رانندگی

اشتباهات متداول در آزمون عملی

 

سوالات متداول:

تجربیات دیگران در آزمون رانندگی شهری چه زمانی می تواند موثر است؟

تردید وجود ندارد برای موفقیت در هر مرحله ای از زندگی و در هر کاری، تجربیات افراد می تواند بسیار کاربردی باشد. آزمون رانندگی شهری هم از این قاعده مستثنی نیست. این تجربیات بخصوص برای رعایت نکات ریزی مفید است که ممکن است فراموش شده باشند. تجربیاتی که در مورد مسائل تکنیکی رانندگی و رعایت نکات مهم باشد، می تواند اهمیت زیادی داشته باشد.

 

بیان تجربیات توسط افرادی که قبول نشده اند در چه حالتی می تواند مضر باشد؟

بعضی از افراد بعد از عدم موفقیت به جای رفع نقاط ضعفشان، در پی توجیه اشتباهاتشان هستند. این افراد مواردی را عنوان می کنند که در آن تقصیر را به گردن دیگری می اندازند. تجربیاتی که در مورد رفتار بعضی از افسرها می باشد یا در مورد فریب دادن افسر هستند را به هیچ وجه به کار نگیرید.

همچنین ممکن است فردی در مورد یکی از دستورات رانندگی، مثلا پارک دوبل، تجربه ای را با شما در میان بگذار. اگر این تکنیک را قبلا به کار نگرفته اید، به آن توجه نکنید. شما ساعتها با روشی کار کرده اید که به آن مسلط شده اید و نباید بگذارید روش جدید شما را سردرگم کند. مطمئن باشید مربی شما با تجربه ای که دارد بهترین روش هر کار را به شما گفته است.

اما اگر در جلسات اولیه آموزش عملی، هستید می توانید آن را با مربی خود در میان بگذارید تا راهنمایی لازم را به شما بکند.

 

تجربه افرادی که قبول شدند مفیدتر است یا افرادی که رد شده اند ؟

تجربیات هر دو دسته این افراد می تواند کارساز باشد و موجب مرور نکات مهمی در ذهن شما شود. اما در بین این دو گروه دلایل قبول نشدن افرادی که در این آزمون رد شده اند، به مراتب حاوی نکات ریزی است که ممکن است هنرجو در شرایط پراسترس آزمون از یاد ببرد. به شرط اینکه، مواردی که در سوال قبل مطرح کردیم رعایت شود.

جزوه آموزشی فوق العاده برای آزمون عملی رانندگی

در این جزوه آموزشی قصد داریم تله‌هایی را که هنرجویان را گرفتار می‌کند و باعث می‌شود که در آزمون شهری رد شوند را آموزش دهیم.

قیمت : ۶۵۰۰ تومان با فرمت : pdf

 

 

325 دیدگاه دربارهٔ «تجربیات امتحان شهری رانندگی ۱۴۰۳ -【خاطرات آزمونت بیا تعریف کن】»

  1. سلام
    من دفعه اول قبول شدم فقط استرس نداشته باشین خوب مسلط بشین اعتماد به نفستون بالا میره راحت قبول میشید.
    آرزوی موفقیت برای همه

  2. من تجربه خودمو اینجا مینویسم امیدوارم به درد بخوره . من اولین باری که رفتم برای گرفتن گواهینامه حدودا نوزده سالم بود رفتم یه آموزشگاه نزدیک خونه مون شرق تهران متاسفانه مربی بسیار بدی داشتم بد اخلاق و بد دهن منم نمیدونم چرا انگار تو اون سن و سال جرئت اعتراض کردن نداشتم خود آموزشگاه هم به شدت بی نظم بود و ذره ای برای هنرجو ارزش و احترام قائل نبودن متاسفانه میخوام از نقش مهم آموزشگاه بگم که چقدر موثره که چطور رانندگی یاد میگیرین و کی قبول میشین ‌. خلاصه من ایین نامه رو بار اول قبول شدم چون به شدت ادم درسخونی بودم ولی آزمون شهری رو نه بار !!!! رد شدم ! نمیتونم بگم چقدر اعتماد به نفسم تو اون سن ضربه خورد و خب من اصلا رانندگی رو درست یاد نگرفته بودم که بخوام قبول بشم و پدرم هم اصلا اجازه تمرین با ماشین شخصی رو بهم نمیداد . خلاصه این گواهینامه گرفتن شده بود کابوس من ! و منم ولش کردم تا کاردکسم باطل شد تو سن بیست و پنج سالگی تمام عزمم رو جزم کردم و گفتم باید یه بار واسه همیشه قال این قضیه رو بکنم ولی این بار با تحقیق و درست . اون موقع ما اسباب کشی کرده بودیم غرب تهران حسابی گشتم تا بهترین آموزشگاه رو تو اون منطقه پیدا کردم حتی قبل از ثبت نام چند روز رفتم اونجا مدیر آموزشگاه رو دیدم و از کلی هنرجو پرس و جو کردم که همه راضی بودن برای انتخاب مربی هم کلی تحقیق کردم و همه مربی ها رو قبل انتخاب رفتم از نزدیک دیدم و مربی رو که خیلی مودب و با اخلاق بود و در عین حال کارش عالی بود رو انتخاب کردم تمام پروسه اموزش من عالی پیش رفت روزای اول یادمه یه بار تو ماشین زدم زیر گریه و برای مربیم تعریف کردم که قبلا رفتم اموزش و رد شدم بهم گفت خیلی سخته ولی هرچی تا حالا یاد گرفتی بریز دور من قول میدم بهت کمک کنم کلی بهم اعتماد به نفس داد و منم مو به مو هرچی میگفت اجرا کردم و البته بعد کلاسام با نامزدم دو هفته هر شب به مدت سه ساعت تمرین میکردم خلاصه که من بار دوم قبول شدم و تعریف از خود نباشه الان استاااد کنترل کلاچم و خدا رو شکر میکنم که تو اون اموزشگاه قبلی قبول نشدم چون اگه قبول میشدم هیچ وقت جرئت رانندگی پیدا نمیکردم .

  3. تست درایور

    من آیین نامه رو بار دوم قبول شدم. بار اول وقت کم آوردم و اولین نفر که برگه رو از زیر دستش کشیدن من بودم. بعد از امتحان ناراحت بودم طوریکه بچه ها برگه ام رو ازم گرفتن و گفتن تو که ۹ تا غلط داری! چون من گفته بودم برای ۴ سوال وقت کم آوردم. آزمون بعدی رو هم کتاب رو نگاه کرده بودم و هم سوالات آیین نامه اینترنتی مرور کرده بودم. بطریق شانسی قبول شدم چون این بار هم یک ۴ غلطی داشتم. اگرچه بگم درست های اول اینبار در این ۴ غلط دیده می‌شدند خان دوم که آزمون عملی بود می‌دیدم قبل آزمون چقدر تمرین کرده بودن. من تمرین خاصی نداشتم. فقط وقتی افسر اومد گوشی بدست داشتم مرور میکردم که افسر گفت گوشی هاتون رو خاموش کنید.
    یک پسره سرباز بود. همون اول رد شد چون پارک دوبلش رو درست تنظیم نکرده بود و یک متر جلوتر ماشین جلویی نیومده بود. برای همین دنده عقب رفت تو جدول و جوب. نوبت خانومها که شد من دومی بودم. دختر قبل من دنده عقب بلد نبود. طوریکه ماشین پارک شده جلوییش ترسید و جمع کرد رفت. من که پشت فرمون نشستم. اول صندلی رو تنظیم کردم. افسر گفت داری زمان از دست میدی. یک دستی به کانتون کشیدم که مرتب باشه. گفت من میگم سرعت عمل داشته باش اون وقت مانتو رو مرتب میکنی؟! من برام تنظیم صندلی مهم بود چون قدم از بقیه دخترا کوتاهتر بود و میخواستم مسلط باشم. نفر قبلی همینطور ترمز دستی رو پایین کشیده از ماشین بیرون اومده بود. من دست به دنده می‌گذاشتند حس نمی‌کردم دنده یک باشه. از افسر هم پرسیدم البته اشکال معلم هست که خلاصی دنده برام روشن نمیشه. دو بار امتحان کردم و شاید با پت پت هنگام روشن کردن می‌فهمیدم که دنده خلاص نیست! خلاصه افسر برام دنده رو خلاص کرد.
    در نهایت با رفتن به دنده یک و مشاهده راهنما نزدنم به چپ رد شدم و افسر گفت برو پایین! منم بدون مسئولیت ماشین زیر پایم نه خلاص کردم و نه ترمز دستی کشیدم بالا و خیلی عادی از ماشین پیاده شدم!

  4. سلام من امروز برای بار ششم آزمون تو شهری رو قبول شدم
    حرکت اولیه خیلی مهمه همون صادرات حتی اگه بلد هم هستید ممکنه وقتی پشت فرمون بنشینید یادتون بره من خودم بار اول برای اینکه دسته دنده رو نخوابوندم مردود شدم ، بار دوم هم دور ۲ فرمون رو یه نفر قبل من موقع دنده عقب رفتن دور ۲ فرمونشو خراب کرد منم نتونستم خوب دور بزنم شد ۳ فرمون بعدشم بلا فاصله پارک دوبل گرفت که نتونستم و مردود شدم تا پارک دوبل رو بیشتر از دور ۲ فرمون تمرین کنید چون بیشتر افسرا پارک دوبل و پارک ۳۰ سانت میگیرن و بعضیاشون هم ۲ فرمون و هم پارک دوبل میگیرن بار سوم هم ماشینو کج پارک کردم مردود شدم حتما استرستونو کنترل کنید و وقتی پشت فرمون میشینید ارامشتونو حفظ کنید واصلا حُول نشید بار۴ هم برای اینکه نگفتم پارک ممنوعه مردود شدم جاهایی که پارک کردن ممنوعه رو حتما باید از افسر اجازه بگیرید برای بیشتر افسرا این چیزا خیلی مهمه همین حرکت اولیه ، جاهایی که پارک ممنوعه ، راهنما زدن ،حتما از پشت ماشین هم سوار بشید و هم پیاده بشید هرگز از جلو ماشین نه سوار شید نه پیاده بشید وزمانی که افسر بهتون گفت پیاده شو فکر نکنید قبول شدید ازمون هنوز تموم نشده حواستون باشه حتما از پشت ماشین پیاده بشید من خودم بار ۵ هم پارک دوبلم خوب بود هم پارک ۳۰ سانتم و هم اون جاهایی که ورود ممنوعه رو اجازه گرفتم ولی چون موقع پیاده شدن از جلو آمدم مردود شدم و روز ازمون چند ساعت قبلش در محل ازمون حتما تمرین کنید و استرستونو کنترل کنید و حُل نشید هرگز نا امید نشید بالاخره قبول می شید این چیزای ریزو حتما حواستون باشه و پارک دوبل رو تمرین کنید تا تو روز ازمون مشکلی نداشته باشید و مطمئن باشید حتما قبول می شید حتی اگه سخت ترین افسر باشه قبول میشیدحتی اگه پارک دوبلم خوب بلد هستید حواستون به این چیزای کوچیک مثل پارک کردن ممنوعه و از جلو پیاده نشدن باشه اینا تجربه های من بود امیدوارم شما اشتباهای منو انجام ندید و اینکه همه ی افسرا مثل هم اند اینکه تو روز ازمون یکی میگه اون افسر بده سخت گیره و اون یکی خوبه اصلا بهشون توجه نکنید و شما به خودتون به مهارتتون اعتماد کنید و استرستونو کنترل کنید و حُل نشید توکلتون به خدا باشه حتما قبل حرکت چک کنید که ماشین تو دنده نباشه
    موفق باشید

  5. سجاد از فردوس

    آقا سلام وقت بخیر یه همگی_یه نکته رو بگم واسه گرفتن گواینامه، اگه واقعا دوست دارین ماشین سواری کنین اونوقت گواینامه بگیرین. اصلا برای دل خودتون گواینامه نگیرین که هیچ فایده ای بجز باختن خودتون نخواهید داشت_من گوایناممو تو شهرستان گرفتم و خیلی خوب هم در اومد هزینش و توصیه میکنم اگه هزینه کم میخاین شهرستان هست😁و اینکه بگم من تو آیین نامه و تو شهری همون دفه اول قبول شدم هیچ استرسی هم نداره_بد یه دلتون راه ندین _ در خصوص آیین نامه یه پی دی اف سال قبلی رو دانلود کنین و واقعا وقت بزارین واسش_تو اینترنت هست من یه پی دی افی که ۱۷ آزمون داشت و هر آزمون ۳۰ سوال میشه حدودا ۵۱۰ سوال، واقعا واقعا میگم اگه خدایی وقت بزارین موفق میشین همون دفه اول و اینکه با خودتون کلنجار نرین شما فقط جواب های پی دی اف رو حفظ کنین خیلی سادست فقط حواستون نباید پرت شه این خیلی مهمه_یه خاطره بگم از ایین نامه که من ک وارد شدم دیدم خیلی شلوغه یکی بود سنش از بابام یکم کمتر بود گفتم شما عمو چن بار رد شدین گفتش من دفه ۱۱مم هست که میام،همون جا خشکم زد گفتم آخ آخ منم ترر خاهم زد منم مثه این ولی اولش گفتم با خودما، ولی سوالا رو که دیدم گفتم خاک تو سرش خدایی این مردی نمیتونه بزنه اینارو خیلی آسونه باور کنین خیلی اسوناست فقط نباید حواستون پرت شه واسه اینه ک میگم اگه واقعا نیاز دارین گواینامه بگیرین_خدا رو شکر من تو شهری رو هم افسر تا منو دید بلدم فقط گفت پارک سی سانت بزن دیگه هیچی نگفت
    واسه بقیه همشون میگفت که پارک دوبل بزنن همیشه ینی فک کنم همه افسرا همیشه میگن پارک دوبل بزن اکی باشی قبولی حتما رو پارک دوبل کار کنین که بتونین قبولی رو بگیرین_یه چیز دیگه بگم سرتونو درد نیارم وقتی خواستین راه بیفتین حتما قبلش چنبار ترمز رو فشار بدین توجه افسر رو به خودتون جلب کنین این یه نشونشت که افسر میفهمه شما بلدین_فقط همون دفه اول که خواستین راه بیفتین ها_تا آخر باز هی ترمز نگیرین😂🤦‍♂️
    در کل سخت نگیرین حواستون جمع باشه_استرس نگیرین قبولین😎❤️#موفق_باشین

  6. من آزمون آیین نامه رو برای باره سوم قبول شدم،
    و آزمون تو شهری با افسر و برای باره دوم قبول شدم،
    اول یه نکته ای درباره آزمون آیین نامه بگم فقط بسته طلایی ۱۴۰۰ درایو و حتما بخونید باره اول قبولید صددرصد شک نکنید،
    آزمون تو شهری با افسر و هم که باره اول رفتم ساعت ۸ صبح اول ۳ نفر پسر نشستن که من سومیش بودم که رفتم از پشت ماشین آهسته در و باز کردم
    بعد کلاچ و قلق گیری کردم صادرکارت و درست انجام دادم بعد با دوره موتوره ۱ خیلی آروم رفتم چون وقتی که افسره یهو بگه پارک دوبل یا پارک ۳۰ سانت بزن هول نشم سریع ترمز کنم وقتی داشتم میرفتم تو یه خیابون باریک گفت کناره این پرایده هاش بک پارک دوبل بزن گفتم یا خدا بسم الله راهنما چپ زدم و پارک دوبل زدم چون که پرایده هاش بک درست از کناره جدول ۳۰ سانت پارک نکرده بود به همین دلیل پارک دوبل و خراب کردم از کناره جدول حدوده ۲۰ سانت با ماشین فاصله داشت که باید در اصل ۳۰ سانت میبود ولی از جلو ۱۰ سانت فاصله بود و کاملا درست بود به افسر گفتم رد شدم گفت بله بعد وقتی پیاده شدم دیدم به جز پارک دوبل سه چهار تا چیزه دیگه از جمله نحوه سوار شدن و پیاده شدن از خودرو و صادرکارت و اینا رو تیک زده و آزمون اجباری نوشته تو دلم گفتم آخه من که صادرکارت و درست انجام دادم و از خودرو درست سوارشدم و پیاده شدم چرا الکی تیک زدی
    بعد برای باره دوم ساعت ۸ صبح دوباره رفتم امتحان بدم ۳ نفر اول نشستن و من آخرین نفر رفتم دقت کردم که درست سوار بشم و پیاده بشم و صادرکارت و درست انجام دادم بهم گفت دوره یه فرمون بزن گفتم چشم راهنما چپ زدم گفتم ایست خروج و رفتم وسط خیابون تا آخر فرمون و چرخونده بودم ولی چون یه ماشین تو پیاده رو اونور خیابون پارک کرده بود بهش گفتم بریم جلو میخوریم به ماشین دنده عقب برم یا نه که طبیعتا گفت دنده عقب برو رفتم و راهنما و دوره یه فرمونم که زدم بازم با دوره موتور ۱ میرفتم که یهو نگه پارک دوبل یا ۳۰ سانت بزن و من هول نشم،۱۰ متر که رفتم جلو بهم گفت ماشین دومی و پارک دوبل بزن گفتم پژو پارس و میگین گفت بله حالا از شانسه بده من پژو پارس هم برعکس پارک کرده بود رفتم کناره پژو پارس به اندازه یه آینه بغل فاصله گرفتم و راهنما زدم و فرمون و تا آخر به سمت راست چرخوندم و رفتم تو پارک حالا مرحله آخر که میخواستم فرمون ماشین و به سمت چپ بچرخونم و برم تو پارک دوبل کامل یه نگاه به آسمون در حده یه ثانیه کردم گفتم خدایا امید به خودت و وقتی پارک کردم دیدم از بغل کناره جدول دقیقا ۳۰ سانته و از جلو هم ۱۰ سانته و لاستیکای ماشین دیده نمیشه به افسر گفتم قبول شدم یا نه گفت پیاده شی بهت میگم قبول شدی یا نه منم گفتم باشه،دره ماشین و که باز کردم پای سمته چپم و گذاشتم بیرون و پایه سمته راستم که تو ماشین بود داشتم پیاده میشدم در همون حالت بهم گفت رد شدی به خاطره اینجوری پیاده شدنت منم درجا برگشتم بهش گفتم مرسی ممنون و در و بستم یکی از هنر جویان که میخواست امتحان بده پسره بهم گفت چیشد قبول شدی سرم و دادم بالا گفتم نه رد شدم و حواسم پرت شد به اون پسره و از جلو ماشین رفتم و به پسره گفتم هیچی نمیگفتی از جلو ماشین رد شدم گفت به من چه میخواست حواست باشه رفتم جایه افسر که تو ماشین بود گفتم ببخشید شرمنده این پسره حواسم و پرت کرد از جلو ماشین رد شدم و اونم گفت باشه اشکال نداره،بعد دیدم مهر زد و برگه کارتکسم و نداد بعد بهش گفتم برگه رو بده که برم بدم به آموزشگاه آزمون اجباری پولش و پرداخت کنم ۸۵۰۰۰ تومن و برم دوباره انجامش بدم و واسه هفته دیگه بیام گفت نمی‌خورد برو من میدم خودم به آموزشگاه گفتم باشه ۵ متر رفتم جلوتر جلویه پسره گفت کو برگه کارتکست گفتم دسته افسره گفت تو برو من میبرمش آموزشگاه گفت برو ازش بگیر تا سریع بریم دوباره آزمون اجباری گفتم باشه باز دوباره رفتم جایه افسر گفتم کارتکس و بده که دوباره سریع برم آزمون اجباری پرداخت کنم و برم انجام بدم دیگه گفت تو چیکار داری من میرم میدم دیگه منم گفتم خیله خب باشه به پسره گفتم دو حالت وجود داره یا الان این با من لج کرده چون از جلو ماشین رد شدم و میخواد دو سه هفته امتحان ندم و کارم و عقب بندازه یا الان قبولم کرده خلاصه رفتیم تو آموزشگاه و برای مدیره آموزشگاه تعریف کردم گفت اون پس به احتمال زیاد قبولت کرده گفتم مطمئنی گفت آره مطمئنم چون برگه کارتکست و نداده یعنی قبولی خیالت راحت گفتم خداروشکر داشتم ذوق مرگ میشدم و از خوشحالی بال درمیاوردم
    البته اینم پرانتز باز کنم بگم که(باره اول با افسر دوتا قرص پرانول۱۰ خوردم که زیاد تاثیری روم نداشت ولی باره دوم سه تا قرص پرانول ۱۰ خوردم که تاثیره خودش و گذاشت)
    روزه دوشنبه ۸ صبح ۱۴۰۰/۱۲/۹ برای باره دوم قبول شدم خداروشکر میکنم،
    ایشالاه که همتون قبول بشین یه حسه خاص و خیلی خوبی داره

  7. من آزمون آیین نامه رو برای باره سوم قبول شدم،
    و آزمون تو شهری با افسر و برای باره دوم قبول شدم،
    اول یه نکته ای درباره آزمون آیین نامه بگم فقط بسته طلایی ۱۴۰۰ درایو و حتما بخونید باره اول قبولید صددرصد شک نکنید،
    آزمون تو شهری با افسر و هم که باره اول ۱۴۰۰/۱۲/۲ رفتم ساعت ۸ صبح اول ۳ نفر پسر نشستن که من سومیش بودم که رفتم از پشت ماشین آهسته در و باز کردم
    بعد کلاچ و قلق گیری کردم صادرکارت و درست انجام دادم بعد با دوره موتوره ۱ خیلی آروم رفتم چون وقتی که افسره یهو بگه پارک دوبل یا پارک ۳۰ سانت بزن هول نشم سریع ترمز کنم وقتی داشتم میرفتم تو یه خیابون باریک گفت کناره این پرایده هاش بک پارک دوبل بزن گفتم یا خدا بسم الله راهنما چپ زدم و پارک دوبل زدم چون که پرایده هاش بک درست از کناره جدول ۳۰ سانت پارک نکرده بود به همین دلیل پارک دوبل و خراب کردم از کناره جدول حدوده ۲۰ سانت با ماشین فاصله داشت که باید در اصل ۳۰ سانت میبود ولی از جلو ۱۰ سانت فاصله بود و کاملا درست بود به افسر گفتم رد شدم گفت بله بعد وقتی پیاده شدم دیدم به جز پارک دوبل سه چهار تا چیزه دیگه از جمله نحوه سوار شدن و پیاده شدن از خودرو و صادرکارت و اینا رو تیک زده و آزمون اجباری نوشته تو دلم گفتم آخه من که صادرکارت و درست انجام دادم و از خودرو درست سوارشدم و پیاده شدم چرا الکی تیک زدی
    بعد برای باره دوم ساعت ۸ صبح دوباره رفتم امتحان بدم ۳ نفر اول نشستن و من آخرین نفر رفتم دقت کردم که درست سوار بشم و پیاده بشم و صادرکارت و درست انجام دادم بهم گفت دوره یه فرمون بزن گفتم چشم راهنما چپ زدم گفتم ایست خروج و رفتم وسط خیابون تا آخر فرمون و چرخونده بودم ولی چون یه ماشین تو پیاده رو اونور خیابون پارک کرده بود بهش گفتم بریم جلو میخوریم به ماشین دنده عقب برم یا نه که طبیعتا گفت دنده عقب برو رفتم و راهنما و دوره یه فرمونم که زدم بازم با دوره موتور ۱ میرفتم که یهو نگه پارک دوبل یا ۳۰ سانت بزن و من هول نشم،۱۰ متر که رفتم جلو بهم گفت ماشین دومی و پارک دوبل بزن گفتم پژو پارس و میگین گفت بله حالا از شانسه بده من پژو پارس هم برعکس پارک کرده بود رفتم کناره پژو پارس به اندازه یه آینه بغل فاصله گرفتم و راهنما زدم و فرمون و تا آخر به سمت راست چرخوندم و رفتم تو پارک حالا مرحله آخر که میخواستم فرمون ماشین و به سمت چپ بچرخونم و برم تو پارک دوبل کامل یه نگاه به آسمون در حده یه ثانیه کردم گفتم خدایا امید به خودت و وقتی پارک کردم دیدم از بغل کناره جدول دقیقا ۳۰ سانته و از جلو هم ۱۰ سانته و لاستیکای ماشین دیده نمیشه به افسر گفتم قبول شدم یا نه گفت پیاده شی بهت میگم قبول شدی یا نه منم گفتم باشه،دره ماشین و که باز کردم پای سمته چپم و گذاشتم بیرون و پایه سمته راستم که تو ماشین بود داشتم پیاده میشدم در همون حالت بهم گفت رد شدی به خاطره اینجوری پیاده شدنت منم درجا برگشتم بهش گفتم مرسی ممنون و در و بستم یکی از هنر جویان که میخواست امتحان بده پسره بهم گفت چیشد قبول شدی سرم و دادم بالا گفتم نه رد شدم و حواسم پرت شد به اون پسره و از جلو ماشین رفتم و به پسره گفتم هیچی نمیگفتی از جلو ماشین رد شدم گفت به من چه میخواست حواست باشه رفتم جایه افسر که تو ماشین بود گفتم ببخشید شرمنده این پسره حواسم و پرت کرد از جلو ماشین رد شدم و اونم گفت باشه اشکال نداره،بعد دیدم مهر زد و برگه کارتکسم و نداد بعد بهش گفتم برگه رو بده که برم بدم به آموزشگاه آزمون اجباری پولش و پرداخت کنم ۸۵۰۰۰ تومن و برم دوباره انجامش بدم و واسه هفته دیگه بیام گفت نمی‌خورد برو من میدم خودم به آموزشگاه گفتم باشه ۵ متر رفتم جلوتر جلویه پسره گفت کو برگه کارتکست گفتم دسته افسره گفت تو برو من میبرمش آموزشگاه گفت برو ازش بگیر تا سریع بریم دوباره آزمون اجباری گفتم باشه باز دوباره رفتم جایه افسر گفتم کارتکس و بده که دوباره سریع برم آزمون اجباری پرداخت کنم و برم انجام بدم دیگه گفت تو چیکار داری من میرم میدم دیگه منم گفتم خیله خب باشه به پسره گفتم دو حالت وجود داره یا الان این با من لج کرده چون از جلو ماشین رد شدم و میخواد دو سه هفته امتحان ندم و کارم و عقب بندازه یا الان قبولم کرده خلاصه رفتیم تو آموزشگاه و برای مدیره آموزشگاه تعریف کردم گفت اون پس به احتمال زیاد قبولت کرده گفتم مطمئنی گفت آره مطمئنم چون برگه کارتکست و نداده یعنی قبولی خیالت راحت گفتم خداروشکر پس من دقیقا چه ساعتی امروز خبر قطعیش و بگیرم ازتون گفت ساعت ۱۲ یا ۱۲:۳۰ زنگ بزن وقتی از تو آموزشگاه اومدم بیرون تو پوسته خودم نمیگنجیدم باز واسه محکم کاری ساعت ۱۲:۵۰ دقیقه زنگ زدم گفت قبول شدی کاملا درسته بله منم یعنی از پشته تلفن داشتم ذوق مرگ میشدم و بال درمیاوردم از خوشحالی
    روزه دوشنبه ۸ صبح ۱۴۰۰/۱۲/۹ برای باره دوم قبول شدم خداروشکر میکنم،
    ایشالاه که همتون قبول بشین یه حسه خاص و خیلی خوبی داره

  8. سلام
    خاطرات قشنگی بود، از خوندنشون لذت بردم، گفتم منم بنویسم.
    من پارسال (۹۹) آیین نامه و شهری هر دوتاش رو به لطف خدا بار اول قبول شدم.
    برای شهری، روز قبلش یک ماشین کرایه کردم تا تمرین کنم، بعد از آموزش تا روز قبل امتحان اصلا سوار ماشین نشده بودم، به خاطر همین روز قبل آزمون، ماشین کرایه کردم، فرمانش هیدرولیک نبود و پارک دوبل و دور دوفرمون رو بد می‌زدم.
    صاحب ماشین گفته بود: فردا امتحان نده که ردی، گفتم: می‌دونم رد میشم ولی می رم امتحان میدم تا هم تجربه بشه و هم محدوده آزمون رو ببینم و چون بار اولم هست برای دفعات بعد ترس و استرسم کمتر بشه.
    خلاصه فرداش رفتم محل آزمون، موقع آزمون نفر پنجم بودم، پشت فرمون نشستم، قبل حرکت اجازه گرفتم تا کلاچ و ترمز و گاز رو امتحان کنم تا بفهمم چقدر نرم یا سفته؟
    بعدش حرکت کردم، چند متر رفتم، گفت: پشت اون تیبا، پارک دوبل بزن، منم حدود ۴۰ سانت فاصله، برابر با آینه تیبا ترمز کردم و بعدش پارک‌دوبل زدم ، عالی دراومد(باور خودم نمی‌شد) البته بگم کنترلم رو کلاچ و گاز خیلی خوبه و با پا خیلی راحت کار می‌کنم.
    گفت قبولی پیاده شو، خیلی ذوق کردم، اومدم پیاده بشم با دست چپ باز کردم، گفت خب با دست چپ در رو باز می‌کنی؟؟؟
    گفتم ببخشید به خاطر استرس هست.
    ولی دمش گرم نادیده گرفت و امضاء کرد که قبولم.

    خودم احتمال میدم به خاطر تسلط به پدال‌ها قبولم کرد.
    کل آزمون حدود پنج‌ دقیقه شد.(فقط یک پارک دوبل)

  9. من ازمون آیین نامه رو همون بار اول قبول شدم بدون اشتباه اسون بود و همین سوالات تو سایت هارو بزنید اوکی قبولید
    آزمون شهر رو بار دوم قبول شدم ک به نظر خودم حقم بود بار اول قبول بشم چون من به علت شلوغ بودن آموزشگاه از ثبت نام تا کلاس های شهری حدودا ۲ ماه و تا ازمون هم ۲ ماه دیگه علاف شدم و هر دوروز تمرین میکردم پارک دوبلم عالی بود و انقدر مهارت داشتم که ماشین رو از حیاط میبردم بیرون (درخونه یکم شیب داره به یک سمت که راننده های چندساله میگن نمیتونیم) و تموم شهر رو دور میزدم میومدم دوباره توخونه پارک مبکردم و تو کلاژ گیری با ماشین شخصی اوکی بودم
    بار اول علارقم این که کلاژ ماشین افسر نسبت به ماشین خودم خیلییی بالا بود اما خاموش نکردم اما انقدرررر استرس داشتم که گونه هام میلرزید از فشار عصبی برای افسر پارک دوبل زدم و خارج شدم از من پرسیدن ماشین سوار میشی؟ گفتم بله گفت این ماشینم پس پارک دوبل کن پارک کردم گفتن اینجا مجاز نیست کارتکس رو پرت کرد روی پام و گفت برو پایین منم به شدت مغرورم از ماشین پیاده شدم درو زدم به هم چند قدم رفتم بعد یادم اومد پروندم عقب ماشین افسره برگشتم پرونده‌ رو برداشتم درو نبستم رفتم🥲😂
    با یه مربی دیگه یه جلسه رفتم انقدر که تشویقم کرد و بهم اعتماد به نفس داد و البته نکات مهمی بهم یاد داد سری دوم اصلااااا استرس نداشتم اولین نفر رفتم نشستم جلو😂🤣
    یه دور تک فرمون زدم یه دنده عقب دوتا پارک سی سانت و دنده کشی افسر گفت قبولی 🤩 بدون پارک دوبل قبولم کرد و من دستشو از همینجا میبوسم که مهم براش شیوه رانندگی بود نه مجاز بودن نبودن پارک اونم با اون حجم استرس😑
    از همین جا میگم جناب سرهنگ علیپور (تربت حیدریه) خدا سایت رو روی سر بچه هات نگه داره که همه ازت راضی ان حتی کسایی که ردشون میکنی🙂
    اینم اضافه کنم حتمااااا هفته قبل ازمون برین محل ازمون و از کسایی که تجربه دارن یا از مربی ها بپرسید که کدوم افسر چه چیزایی براش اهمیت داره و خودتون انتخاب کنید چه روزی برید
    برای مربی ام زیاد تحقیق کنید من ۲۴ ساعت وقتمو الکی با یه مربی که چیزی نمیفهمید تلف کردم شما نکنید
    (اگه تربت حیدریه هستی و اینو میخونی مربی تک جلسه من اقای خرقانی اموزشگاه البرز بود که ماه بود مااااااه)

  10. امروز منم ازمون شهری داشتم دومین بارم بود اولین بار از شانس من یه بداخلاقش اومده بود همه میترسیدن همه رو مینداخت اصلا اجازه نمیداد کاری کنی کلا کلافه بود یکی از پسرا هم با موتور جلوشو گرفته بود گفته بود ما کار و درس داریم دعواشون شده بود دومین بار من اخرین نفر رفتم اولی رو رد کرد با اموزش اجباری دومی رو میگفت بزن دنده ۳ اونم نزد گفت رسیدیم سرعت گیر عصبانی شد ما ترسیدیم ولی قبولش کرد چون دوبل رو درست رفت سومی هم دوبل و رفت ولی با ترس و لرز و پارکشم درست نبود گازش زیاد میشد ولی افسر دلداریش داد و قبولش کرد🤔من اخری بودم گفت از کوچه خارج شو برو سمت چپ منم خط ممتد و گفتم با رعایت حق تقدم رفتم بالافاصله پارک دوبل و گفت می خواستم برم عقب که گفت رو پل پارک نمیشه ردی برو ولی هی به من تیکه مینداخت به پشت سری میگفت استرس نداشته باش تو خودت قبول شدی مثل بعضیا سفارشی نیستی اونم به خاطر اینکه گفتم دانشجوام😔هیچی کلاچ و گاز و دنده ها و همه چی رو درست رفتم میخواستم تو تقاطع بایستم گفتم ممنوعه که گفت تو که ردی چرا میگی بعدش به جای اینکه فقط ممنوعات و تیک بزنه دو تا دیگه رو هم تیک زد که من اصلا انجام ندادم واقعا فازشونو نمیفهمم فقط میدونم تو اولین و دومین بار مرض دارن به بهانه میندازن بیچاره ها کشته مرده اون چند تومنی ان که میگیرن😏

  11. من دیروز بعد از سه بار رد شدن بالاخره تونستم قبول شم.به نظرم بزرگترین عامل موثر افسر و محل آزمونه.محل آزمونی که من توش بودم شیب خیلی بدی داشت بطوری که با نیم کلاچ هم ماشین به عقب میرفت.ولی باز مهم تر از اون افسره.من خیلیا رو شنیدم که فقط با یه پارک دوبل قبول شدن و خیلیا رو شنیدم که ۵ دقیقه ازشون امتحان گرفته شده.من خودم بار دوم و سوم سر اذیت کردن افسر رد شدم.بار دوم اومد وسط دور زدن نفر قبلی و روی چاه فاضلاب منو سوار کرد و ماشین خیلی تو موقعیت بدی بود و باعث شد هول بشم چیزای جزئی یادم بره.بار سوم هم بی نقص بودم تو همه چی ولی سر اینکه موقع دوبل ماشین چند سانت روی جدول افقی بدون برخورد با یه اشتباه رد کرد.
    در کل خیلی اذیت میکنن سر آزمون شهر بعضی آموزشگاها
    در کل به نظرم قبل ثبت نام تو یه آموزشگاه درباره محل آزمون و افسراش تحقیق کنید عین من پشیمون نشید

  12. یکی از دلایلی که افسر مینداخت این بود که وقتی میگفت بزن دنده دو بچه ها بدون توجه به دور موتور دنده رو عوض میکردن و شوک به ماشین وارد میشد

  13. سلام من هم ازمون ایین نامه و هم ازمون شهری رو بار اول قبول شدم. خودمم باورم نمیشد فقط میخوام بگم این حرفایی که میزنن میگن سرهنگ اذیتت میکنه و اینا نیست برای ایین نامه روز قبلش نشستم کتابو در حد ۶ یا ۸ ساعت خوندم روز ازمونم اصلا استرس نداشتم برای عملی هم باید بگم خداییش افسرم سخت گیر نبود ازم یه دور تک فرمون یه دور دو فرمون و یه پارک دوبل گرفت گفت پیاده شو قبولی. فقط استرس نداشته باشید و بیخیال باشید

  14. من آیین نامه رو بار هفتم بدون غلط قبول شدم.دفعه های قبلی رو بالای ۱۰تا غلط داشتم.خاستم بگم کسی که میخاد بخونه یه آزمون جامع و کامل دانلود کنه که جواباشون از قبل مشخص شده باشه.فقط و فقط سوال رو با جوابش نگاه کنه به بقیه گزینه های غلط توجه نکنه بدون شک موفق میشین.آزمون شهری رو هم برا بار اول قبول شدم.آزمون شهری بستگی به مهارت خودتون داره که چجور رانندگی کنید.ماشین های آموزشگاه کلاچشون خیلی بالاء سریع خاموش میشن برا جلوگیری از این موضوع هنگام ول کردن کلاچ یکم گاز بدین.استرس بزرگترین دشمنه.افسری که بغلتون میشینه یه انسان عین خودمون نه یه موجود ناشناخته.اصلا ترس نداره لولو خوره هم نیست.داداش بزرگترتونم نیست که ازش بترسین اشتباه هم بکنید نه دستگیرتون میکنه نه جریمه 🤣🤣هر موقع آزمون شهری داشتین به حرفام فکر کنید آروم میشید

  15. سلام دوستان
    من اوایل شهریور ماه قبول شدم بار دوم یه سری نکات بگم بهتون شاید به دردتون بخوره
    ایین نامه رو همون بار اول قبول شدم درواقع فقط اگه از روی کتاب سرعت ها و تابلو هارو بخونید و بقیه تایمتون رو حتما سوال حل کنید
    دفعه اول که رفتم برای شهر معده درد شدیدی داشتم و وقتی نشستم بدون اینکه پامو بزارم روی کلاچ دنده رو خلاص کردم یعنی فک میکردم که خلاص کردم ولی تا استارت زدم ماشین کله زد جلو افسره هم ادم خوبی بود با اینکه به خیلی ها فرجه داد ولی بهم گفت پیاده شو یعن امتحان اول من اصلا نتوستم یه نیم مترم راه برم و الکی.الکی افتادم
    امتحان دوم افسر عوض شد یه ادم به شدت بداخلاق بود که وقتی اومد محل ازمون با عصبانیت گفت فک نکنید من راحت قبولتون میکنم چون بیشتر.تصادفات به خاطر بی احتیاطی جووناست
    خلاصه که هفت صبح اینم عصبی من زانو هام از استرس میخورد بهم
    سه تا اقا سوار.کرد هر سه نفروانداخت بعدم سه تا خانوم دوباره اونارم انداخت تا اینکه بد از اونا یه نفر قبول شد بلاخره کع اونم بار دومش بود
    نوبت من که شد (اینجا حواستون به نکاتی که میگم باشه ) وقتی سوار شدم با صدای رسا و مودبانه سلام کنید بعد تا کارای پرونده نفر.قبلی تموم شه شما با کلاچ قلق گیری کنید خیلی مهمه این چون اکثر ماشینای ازمون خراب و داغونن
    مثلا ماشین مربی من کلاچ سفت بود و من با اون عادت کرده بود ولی ماشین ازمون بی اندازه کلاچ اش شل بود و امکان خاموش.کردن داشت
    راستی قبلش حتما حتی شده الکی به اینه ها یه دست بزنین که مثلا دارین تنظیم میکنید
    حتی اگه مثل ماشین این ازمون من که اینه بغل اش کلا از جا دراومده بود ولی یه دست بزنید که افسر.بدونه حواستون هست
    افسر از من اول یه دنده عقب خواست تا یه خانمه دیگرو هم سوار کنه
    نکته اش اینجاست که اروم اروم برید تا معلوم شه دارید احتیاط میکنید حتما حواستون به پل باشه افسر ازمن وقعی که دنده عقب گرفت پل بود هم موقع پارک دوبل هردوبارم بهش گفتم بعد تایید کردو گفت مشکل نداره بزن بعد برای دوبلم اروم برید تا کامل چهل و پنج سانت دربیاد بعدش به من گفت جلوی.اون ماشین نگه دار من هرچی فک کردم که اینجا نکته ای نداره پس چرا گفت نگه دار
    هیچی دیگ گفتم میخواد بندازتم حتما
    بعد یهو گفت افرین شناسنامتو بدع بهم
    حواستونم باشه از ماشین که پیاده میشید حتی اگع قبولم شدید برا گرفتن پروندتون حتما ازعقب برید چون افسرا منتظرن شما یع اشتباه کنید مخصوصا کع سنتونم مثل من کم باشه بیشتر گیرن برای همه ارزوی موفقت دارم مطمئن باشید هرچی افسرتون سختگیر تر باشه قبولی تون هم بیشتر بهتون میچسبه

  16. منم برای بار سوم رد شدم دیگه نمیخواستم برم ثبت نام کنم نمیدونم استرسم رو چه جوری از بین ببرم ماشین هم نیست تمرین کنم

  17. اگه اهل درس خوندن نیستین همیشه توی سوالات آئین نامه یکی دوتا سوال هست که بلد نباشین. اگه کتاب دارین از ادیشن‌های قدیمی استفاده نکنید. مثلا محدودیت سرعت توی اتوبان و آزادراه تغییر کرده. کارهایی که قبل موقع رخ دادن تصادف و کمک به مجروحین باید بکنین ترتیبش مهمه. اینکه موانع رو چند متری بذارین و چند متری تونل و پل و اینجورا چیزا پارک کردن ممنوعه و اینا. همیشه از این سوالای مربوط به فاصله و سرعت رو نمیشه به مطالب کتاب بسنده کرد.
    موقع امتحان سعی کنین به هیچی فکر نکنین. این چیزی که می‌گم توی همه امتحان‌ها جوابه. اگه قبل از امتحان استرس بگیرین توی یه چاله‌ای میفتین که مدام عمیق‌تر می‌شه. بعد فکر می‌کنین سوالا رو درست زدین و درواقع همون موقعی که اوج استرس رو داشتین و روی امتحان تمرکز نداشتین یه چیزی رو خراب کردین. درواقع سوالا آسونه. شما فقط باید با خودتون مبارزه کنین. هر فکری که منجر به استرس میشه رو همون لحظه با قاطعیت از بین ببرین و با یه ذهنیت خنثی رو به مثبت به سوالا جواب بدین.
    اگه یه درصد هم شک دارین سوال رو جواب ندین و زود پا نشین. صبر کنین زمانش که تموم شد افسر میاد برگه‌ها رو جمع کنه و یه جوری که ضایع بهش بفهمونین که لنگ جواب دادن همین یکی دوتا سوالین. معمولا سریع جوایبشو بهتون می‌گن و می‌رن یه دوری می‌زنن و برگه بقیه رو جمع می‌کنن تا جواب بدین.
    برای آزمون عملی هم برین پارک دوبل رو یاد بگیرین. من یه استادی داشتم که موقع آموزش بهم چیزی یاد نمی‌داد. فقط میرفتیم جاهای مختلف شهر و واسه خونه‌شون خرید می‌کرد و می‌بردم می‌ذاشتمش دم خونه‌شون. گاهی هم ازم می‌خواست براش خوراکی بگیرم. ممکنه از این استادها هم گیر شما بیاد. خجالت نکشین و برین اعتراض کنین و استادتون رو تغییر بدین.
    من چشم‌پوشی کردم و پیش خودم گفتم سریع تموم شه برم و چون از قبلش پشت ماشین می‌نشستم فکر می‌کردم برای آزمون عملی مشکلی ندارم. وقتی آزمون رو دادم اصلا نمی‌تونستم دوبل پارک کنم. رفتم ۱۲۰ دادم یه کلاس دیگه گرفتم تازه اونجا فهمیدم که چطور باید دوبل پارک کرد و قلقش چیه. اگه قلقش رو بلد نیستین حتما برین یاد بگیرین. حتما حتما هم باید تمرین کنین، بخاطر همین می‌گم استاد خوب براتون بهتره.

  18. افسانه شمس عصر

    من تو امتحان عملی نفری سوم بود نفر اول با وجود بار پنجم بودن امتحان عملی رد شد و نفر دوم با وجود دوبار خاموش کردن و پارک دوبل با فاصله کمتر از ۱۰ سانت با جدول و استفاده نکردن از راهنما قبول شد و پدر نفر دوم ماشین پژو خودش را دقیقا در محل امتحان پارک کرده بود و نفر اول و دوم‌ با آن امتحان دادند ولی به محض اینکه نوبت من شد انگار که برای رساندن تقلب انجا پارک‌کرده باشه اومد برداشت و من توقع داشتم ممتحن متوجه این موضوع بشه ولی اصلا اعتنا نکرد و من مجبور شدم با وانت پارک دوبل بزنم با وجودیکه اشتباهات دونفر قبل را تکرار نکردم افسر منو رد کرد و گفت تسلط نداری نمیدونم از کجا به این نتیجه رسید کسی که دوبار خاموش کرد و پارک دوبل چسبیده به جدول زد و از راهنما هم استفاده نکرد تسلط داشته الله اعلم شاید هم قبلا هماهنگ شده بودند

  19. من با دوستم بار اول رفتم برای امتحان دو سه ماه از آخرین بار نشستن پشت فرمون میگذشت.خلاصه منم با رفیقم باهم رفتیم یه نیم ساعتی تو افتاب وایسادیم نوبتون شد منو رفیقم باهم افتادیم اول اون داشت امتحان میداد. خلاصه براتون بگم که یه سرهنگ بی همه چیز افتاده بود باهامون از دم هر کی بار اولش بود رد میکرد اصلا جوری بود گندش درومده بود.اول فکر کردم از هیکلمون ترسید و خوشش نمیومد فکر کردم شخصیه xd .خلاصه که رد میکرد یه کلاس اجباری مینوشت که از ملت باز برای کلاس پول بکنن.خلاصه منم بعدش رفتم من فکر کردم قبول شدم دوستمم پشت نشسته بود فکر کرد من قبول شدم یهو دیدم داره مهر اینا میزنه منم خوشحال شدم یهو سرهنگ ک… برگشت گفت کلاس نوشتم برات من پشمام ریخت گفتم عه مگه رد شدم گفت اره گفتم چرا گفت دوبل که زدی پلاک ماشین جلویی معلوم شد . گفتم عه همچین قانونیو از کجا دراوردی به ما که نگفتن . خلاصه با دوستم بعد امتحان حدود دو سه ساعت تو خیابونا فوشش دادیم.
    خلاصه هفته ی بعدش که میشه همین روزی که این پیامو مینویسم رفتم امتحان یه سرهنگ دیگه اومده بود خیلی معلوم بود مهربون بود. یعنی قبلیرو یه ادم کثیف شیطانی تصور کنی این جلوی اون فرشته بود. خلاصه رفتم یه دوبل گرفت اصلا پشمام ریخته بود خودش برای همه فرمون میداد ترمز میگرفت فرمونم میچوخوند تا درست دربیاد. دوبلو زدم دستیرو کشید گفت گواهینامت اومد آروم رانندگی کن . یهو فهمیدم قبولم کرده پرونده ها رو داد و رفتم.
    البته دوستمم اومده بود ولی امتحان نداد چون مدارک همراش نبود اومده بود تنها نباشم.
    خلاصه بقول همین رفیقمون مهم نیست تو چقدر تمرین کرده باشی یا استرس رو از خودت دور نگه داری موقع امتحان. اینا هیچکدوم مهم نیست. مهم اینه روز امتحان افسری گه کنارت نشسته باشه چجور آدمی باشه.
    -دخترا حالا چرا اینقدر استرس دارن؟ XD. یکی بود یادش میرفت فرمونو بچرخونه آخه دراین حد؟؟؟؟ 🙂

  20. دوستان سلام
    یه سوال راشتم واقعا ضروریه
    آخر صکادرات درسته یا صادرکات؟؟
    ممنون میشم بگید

  21. سلام بچه ها آزمون آیین نامه را اولین بار بدون غلط قبول شدم پیشنهاد میکنم سوالات را بگیرید بخونید تا اینکه کتاب را مطالعه کنید
    و از نظر شهری من دومین بار قبول شدم
    سری اول ازم پارک دوبل گرفت که منم بدون اشتباه رفتم ولی افسر های الان سری اول بدون استثنا همه را میندازن پس نگران نباشید حتما بار دوم قبول می‌شوید
    و اینکه حتما حواستون به کمربند ترمز دستی راهنما استثنا ایستگاه ها و پل ها باشه .
    به امیدموفقیت شما عزیزان

  22. امروز دفعه پنجمم بود که رد شدم که البته ۳ دفعه اش فقط با یه افسره بد اخلاق عبوس بود که از قضا شدیدا اهل پارتی بازی بود. و هر پنج دفعه هم فقط و فقط با پارک دوبل افتادم چون اصلا افسرای اموزشگاه چیزی غیر از پارک دوبل امتحان نمیگیرن. هر ۵ دفعه هم پارک دوبلم خراب شد چون هنرجو قبلی خراب کرده و موقع خروج فاصله ام با ماشین مجاور خراب میشه و یا تو زمان چرخش فرمان دوم به مشکل میخورم و ماشین میخوره به جدول .
    نمیدونم چیکار کنم وقتی با مربیم و بابام تمرین میکنم
    خیلی خوب پارک میکنم و خودشونم تعجب میکنن که چرا قبول نمیشم .
    خیلی نا امید شدم چراهمه دفعات اول و دوم به راحتی قبول میشن ولی من بعد پنج دفعه اینجوری توش گیر کردم

  23. سلام دوستان من امروز برای اولین بار آزمون دادم و استرس هم خیلی زیاد بود من در حالت عادی که تمرین می کنم خیلی خوب رانندگی می کنم یعنی در حد مبتدی و اینکه امروز اصلا نمیتونستم ماشین و حرکت بدم کلاچ رو که می آوردم بالا صدای گاز تو گوشم بود اصلاً ماشین حرکت نمی کرد و مشکل اصلی من همین بود چون دوبل محمد درست کردم ولی ماشین رو نمی تونستم به راحتی حرکت بدم

  24. سلام من فردا برای باره سوم امتحان میدم اگه رد شدم چی کار کنم غم برک میگیرم راهنمایی هم کنیین

  25. من آئین نامه رو اولین بار قبول شدم،کتابو خواندم و نمونه سوالاتی که گذاشتن.برای من ازمون با کامپیوتر بود و اصل راهنمایی رانندگی بودم ،متاسفانه خیلی‌ها رد شدن..
    برای امتحان شهری بار اول منو بردن تو کوچه تنگ و پرتردد و دو طرفه، ازم پارک دوبل و دور دوفرمان خواست عالی انجام دادم اما ردم کردن! متوجه شدم انگار همه باید دفعه اول رد بشن، پسرا بیشتر چون حس شوماخر بودن دارن!
    بار دوم قبول شدم افسر برد قشنگ تو خیابان و کوچه های مختلف رانندگیمو چک کرد برخلاف دفعه اول ، سه تا اشتباه داشتم اما گفت رانندگی و پارک دوبلت عالیه حس امنیت میگیره ادم قبول شدم. و انگار تا سه اشتباه اوکیه.
    به افسری که آزمون میدید خیلی ربط داره.

    خانما ممکنه وسط ازمونتون اقایون اذیتتون کنن اصلا توجه نکنید اصلا! تا زن پشت ماشین میبینن شوماخر میشن تصادف رخ میده. اگر داشتید پارک دوبل میزدید یه اقا اونجا بود سریع خواست راهنمایی کنه طبق معمول همیشه تا زن میبینن!!بگید بهش ساکت باشه زنا عقل دارن میدونن چیکار کنن! راهنماییشو برای راننده اقا نگه داره.
    حیف رحم مادرشون که اینطوری رو اعصاب زنا دارن میرن.
    خانما اعتماد به نفس داشته باشید نترسید بیخیال جاهلین زن ستیز باشید. واقعیت زن بودنتون رو فراموش نکنید💚
    پسرا و دخترا اگر رد شدین ناراحت نشید اعتماد به نفستونو از بین نبرید. بالاخره که قبول میشید🌺

  26. سلام .من گواهی نامه ماشین چندین سال پیش گرفتم خواستم گواهی نامه موتورسیکت بگیرم چون تهران موتورسیکلت برای رفت امد وکارهای نزدیک بهتر از ماشین است .ثبت نام کردم وکتاب آیین نامه را از گوگل PDFدانلود کردم وچندین تست سوال هم بود خیلی از قوانیین اضافه شده یا تعغیر کرده بود همان مرحله اول قبول شدم .وسه روزبعد توشهری که این هم با سالهای گذشته تعغیر کرده بود .یک پیست درست کرده بودن قبلا فقط کله قندی بود ولی الان استخر آب وهشت انگلیسی ویک گورده ماهی بود که همه را بدون خطا باید رفت من چندین سال است سوار موتور نشدم وموتور هم ندارم فقط یک ساعت با موتور آموزشکاه که خیلی افتضاح بود تمرین کردم وصبح امتحان یک ساعت زودتر رفتم دو دور با موتور زدم خدا را شکر از امتحان قبول شدم .ولی یک مشگلی که بود استفاده از کلاه ایمنی بود که خیلی کثیف بود وبا این اوضاع کرونا همه باید استفاده میکردن .یا اگر کسی خودش کلاه دارد که بهتر .این کلاه آموزش خیلی آلوده است .از مسئولین راهنمایی ورانندگی تقاضا دارم این کلاه موقع امتحان حداقل تا بعد بیماری کرونا حذف کنند .البته ما قبل از امتحان با مرکز بهداشت شهرستان تماس گرفتیم وآنها با سرهنگ رئیس راهنمایی تماس گرفتن ودیگه کلاه نزاشتیم .اگه دستور سراسری بدهند که بهتر است .کلاه برای موقع استفاده از موتور واجب است وحتمی ولی برای امتحان زیاد ضروری نیست که باعث بیماری این همه جوان وآدم مسن گردد وخانواده آنها را هم درگیر کند ..از افسران راهنمایی ورانندگی تشکر میکنم خیلی بااحترام برخورد کردن وقبل از امتحان افسر امتحان کلی درمورد طریقه درست وخطرات موتورسیکلت صحبت کرد .این هم خاطرات ومشاهدات من از گرفتن گواهینامه موتور سیکلت که هنوز گواهی نامه به دستم نرسیده .در پایان تقاضا دارم درمورد صدور گواهینامه چهل روز زمان زیادی است .الان مجوز گرفتن یک کسب کار یا کارخانه اعلام کردن شده پانزده روز .صادر کردن گواهی نامه اگه مدارک کامل باشد کار طولانی نیست لطفا در این مورد هم تجدید نظر فرمایید

  27. سلام بچها منم تا یک هفته پیش داشتم کامنت های شمارو میخوندم ،منم آیین نامه رو بار اول قبول شدم و آزمون شهر و بار سوم تجربه من این بود که استرس داشتن تو ازمون طبیعیه چون همه تجربه دارن ولی یسریا زیاد استرس میگیرن مخصوصا خانوما اونا بهتره ارامبخش گیاهی یا اگ لرزش دست و پا دارن پروپرانلول ۱۰ اونم بهتره پزشک تجویز کنه مصرف کنن ،بعد اینکه تو ازمون شهر اگه مردود شدین ناراحت نشین باعث میشه بیشتر تمرین کنین یاد بگیرین بلاخره قبول میشین ولی سعی کنین هر هفته پشت هم برین امتحان بدین در خصوص آیین نامه هم کتاب و همراه با تست باید بخونین اونجا دیگ قبولی دست خودتونه افسر نیس ک بگه چرا کمربند نبستی نخونده نرو امتحان نده .موفق و پیروز باشید

  28. سلام من دیگه خسته شدم‌نمیدونم‌چیکار کنم ایین نامرو بار اول قبول شدم ولی امروز بار ۸ امم بود که ازمون تو شهریمو رد شدم فقط بهخاطر پارک دوبل نه ماشین خاموش میکنم هیچی حتی پشت ماشین میشینم با بابام کلی تمرین کردم تمرین خوب پارک‌دوبل میکنم ولی سر امتحان گند میزنم به پارگ دوبل یبارم پارک دوبل سر امتحان درست در نیومده دیگه خسته شدم نمیدونم چیکار کنم رانندگیمم خوبه

    1. الان قبول شدید بعد بار هشتم؟ چون منم امروز امتحان داشتم بار ششم بود که قبول نشدم. میخواستم بدونم که شما آخرش بار چندم قبول شدید؟

  29. سلام.من آیین نامه رو بار اول قبول شدم فقط تستای همین سایتو زدم همه رو و بدون مشکل قبول شدم برای ازمون شهری بار اول ازم دور یه فرمون با دوبل خواست که موقع دور زدن از شدت استرس یادم رفت خط ممتد عه و اجازه نگرفتم دوبل رو خوب زدم ولی بازم انداخت یکم سخت گیر بود ولی برای بار دوم روی محل ازمون تسلط داشتم چون معمولا یجا امتحان میگیرن محل ازمونو تغییر نمیدن منم روز قبلش رفتم خوب چک کردم کجا ممنوعه دور زدنو پارک کردن ک دیگ سوتی ندم روز امتحان ام نفر اول سوار شدم دوبلو جلو درب میخواست اجازه گرفتم زدم یع دنده عقب گرفت بعدش گفت بزن دو و قبول شدم ۱۴۰۰/۰۶/۰۶ و منتظرم ببینم کی میاد

  30. من ایین نامه رو بار اول قبول شدم اما ازمون تو شهری رو بار هفتم قبول شدم
    هر افسری خصوصیات اخلاقی خودش رو داره و نمیشه برای همه یه نسخه پیچید که اینجوری رفتار کن افسر خوشش میاد و..
    پس وقتی میشینید کنار افسر خودتون باشید و سعی نکنید نقش بازی کنید.

    فقط یه نکته مهم بگم: شما هر چقدر بیشتر رد بشید شانستون برای قبولی برای دفعه بعدی بالاتر میره پس از اینکه رد شدید نه تنها نباید ناراحت بشید بلکه باید خوشحالم بشید چرا که کارتون برای دفعه بعدی راحت تر خواهد بود.
    برای افسر خیلی مهمه که شما دفعه چندمی هست که میای امتحان میدی مورد داشتیم ۱۵بار رد شده و با اینکه هم خاموش کرد و هم پارک دوبلشو زد به جدول افسر قبولش کرده در حالیکه کسی دیگه ای بوده دفعه دومش بوده خیلی بهتر از اون بنده خدا هم رانندگی کرده اما همون افسر ردش کرد..
    موفق باشید

  31. دیدم همه دوستان دارن خاطراتشون میگن منم گفتم بزار تعریف کنم ، من ازمون ایین نامه رو فقط با یک غلط قبول شدم اصلا هم سخت نبود ،فقط نمونه سوال تو اینترنت خوندم دقیقا عین همونا بود یه دور هم تابلوها رو خوندم. ازمون شهر هم دفعه اول رد شدم پارک دوبلم خیلی نزدیک بود به جدول ، ولی دفعه دوم به ناحق رد شدم، دفعه دوم یه افسری بود وسواسی و اسکل ، من سوار ماشین شدم صادرات رعایت کردم هی توچه پس کوچه های محل ازمون میبرد منم تمام راهنماها رو میزدم و ایست ها رو رعایت میکردم بعد از کلی دور رفتن گفت پارک دوبل برو منم راهنما رو زدم یه پارک دوبل خیلی تمیز رفتم که فاصله اش ۳۰ سانت بود ، بعد بهم گفت دنده عقب بیا منم راهنما زدم دنده عقب رفتم گفت کافیه وایسا،پیاده شو . اومدم پیاده بشم بهش گفتم قبول شدم؟ گفت چرا ترمز دستی نکشیدی گفتم شرمنده ، گفت برو پایین ردی ، منم که اعصابم خورد شد ولی خودمو کنترل کردم چیزی نگفتم و پیاده شدم ، یه نفر که اون بیرون بود تعجب کرد ردم کرده گفت این پارک دوبل خودش هم نمیتونست بزنه ، خلاصه که اینا فقط به فکر پولن و بنظر من هم این پولا خوردن نداره، من تا ۳ تا غلط جا داشتم ولی الکی من رد کرد. دفعه سوم هم رفتم امتحان بدم متاسفانه موقعی که پارک دوبل رفتم حواسم نبود پل هست و دفعه سوم هم بخاطر این رد شدم ولی خود افسره گفت پارک دوبلت خوبه ولی به خاطر اینکه جلو پل پارک کردم رد شدم. امیدوارم دفعه بعدی قبول بشم .من پشت ماشین میشینم و رانندگی بلدم ولی بعضی از این افسرها به معنای واقعی کلمه عقده ای هستن و دنبال بهانه ، خیلی باید حواستون جمع کنین

  32. سلام من پارسا هستم
    روزی که امتحان عملی و آیین نامه بود امتحان دانشگاه هم داشتم و خیلی استرس داشتم که به کدوم قراره نرسمو از این حرفا امتحان آیین نامه رو قبول شدم که مشکل خاصی نبود البته چون بار اولم بود سوال ۲ رو جابهجا زدم که خداروشکر تنها غلطم همین بود و بعد رفتم آزمون عملی وقتی با گروه وارد ماشین شدیم خیلی استرس نداشتم اما بازم گفتم که اول نمی شینم که یکی دیگر از کسایی که با ما بود گفت کاری نداره و خودش سوار شد وقتی که داشت از پارک خارج می‌شد کلاج رو زود ول کرد و ماشین شروع کرد به پته پته کردن وقتی هم که افسر گفت دنده رو عوض کنه همین مشکلم داشت ولی خوب تا پارک دوبل رفت ولی توی دوبل خیلی بیش از حد داخل رفت و افسر گفت ردی و پیاده شو نفر بعدی بیاد که من به خودم گفتم عمرا مثل نفر قبلی خراب کنم و اومدم پیاده شم و افتادم تو جوب البته نه کاملا ولی داشتم میوفتادم اینقدر نزدیک بود که یه بخشی از لاستیک روی هوا بود رفتم پشت فرمون و همه کارا رو کردم و از پارک داشتم در میومدم که از شانس بد یه نفر اومد و افسر گفت وایسا باید باهاش حرف بزنم و منم نمی دونستم خلاص کنم و دستی رو بکشم با اینکه کارشون سریع هست و لازم نیست و کم کم پام شروع کرد به درد و لرزش و بالاخره گفت برو ماشینو که با توجه به وضعی که داشت خیلی خوب در آوردم بعد هم دنده رو تا سه باید میبردم و دوبل میزدم تو سرعت و دنده عقب کل ماجرا حدودا یک دقیقه طول کشید و گفت که قبول هستید و بعدشم رفتم و امتحان دانشگاهم دادم و خداروشکر روز به خوبی تموم شد نکته ای که هست اینه که کار هایی که باید بکنید رو حفظ نکنید بلکه با دلیل انجام بدین مثلا من وقتی کمربند نبندم احساس می کنم یه چیزی کمه در نتیجه همیشه می بندم

  33. به نظر میاد یک قانون نانوشته دفعه اول ردی رو واقعا قبول دارن افسرها.من آزمون شهری دفعه اول فقط یک اشتباه داشتم واسه شما مینویسم که حواستون باشه.بعد از دور زدن ها پارک و .. آخرین مرحله افسر گفت با این ماشین جلویی دوبل بزن منم عالی دوبل زدم بعد گفت ردی گفتن که عقب ماشین جلوی پل خونه افتاده وگرنه پارک دوبلت درسته.توی برگه ازمون موارد ضعف هیچ ننوشت و گفت دفعه بعد با خودم بودی قبولی.من که دفعه اولم بود دیگه فکر نمیکردم ازمون هوش بگیرن.خلاصه همچین ترفندهایی واسه رد کردن دارن

  34. من امروز برای یازدهمین بار رد شدم واقعا این آزمون مثل یک غول بزرگ شده برام مثل یک کابوس هست، وقتی کلاس تمرینی بر میدارم مربی میگه همه چیزت خوبه همه موارد رو عالی میری اما تا افسر رو می بینم همه چیز از ذهنم پاک میشه و اصلا نمیدونم چکار کنم… افسر هم میگه بیشتر تمرین کار غافل از اینکه من جلسه ای ۱۰۰ تومان پول کلاس میدم. از کنکور و آزمون های دیگه خیلی سخت تره برام… با وجود اینکه رتبه بسیار عالی در کنکور کسب کردم و بعدش هم آزمون استخدامی پذیرفته شدم… الان حال افرادی که چندین ساله پشت کنکور هستند رو درک می کنم شهریور ماه مهلت کاردکس من تمام میشه و اگر قبول نشم که نمیشم دیگه ادامه نمیدم خواستم بگم کسانی که حقیقتا خودشون متوجه هستند که استعداد کارهای مهارتی_عملی رو ندارند شرکت نکنند چون من دو سال، زمان،انرژی و هزینه زیادی صرف کردم و آخر هم به نتیجه نرسیدم

  35. سلام.من میکاییل هستم مردی که سخت‌ترین شرایط رو در رانندگی رفت… یادم میاد برای گواهینام پایه سه در سال ۸۶ با پیکان آموزش میدیم ی آن از اداره پلیس آمدن منو بازداشت کردن به جرم سرباز فراری منم رفتم سربازی مجدد نتونستم خدمت کنم اعتماد بنفس داشته باشم تو خونه پرت شده بودم هیچ کسی نبود کمکم کنه دو کلام با من حرف بزنه روزگار سخت می‌گذشت تا اینکه جریان معافیت سه برادری بوجود اومد از طریق اون معاف شدم البته از هزار خان رد شدم تا بتوانم…. همینکه کارتم اومد رفتم راهنمایی رانندگی خلاصه آیین نامه رو سومین بار رد شدم گفتم به خودم من باید بجنگم باید به همه اثبات کنم خدایا کمکم کن کمکم کن تو عزت دادی شرف دادی خدایا به دادم برس خلاصه کلام چهارم بار قبول شدم سپس تو شهری رفتم دیشبش به برادرم گفتم میشه ماشینت رو بدی تمرین کنم گفت نه… من نا امید اما به درگاه خدا نا امید نشدم…. مردم عزیز ایران قبول شدم بار اول تو شهری…
    برادرم زنگ زد بهم تبریک گفت اما شرمنده بود…. برادرا خواهرا الان من گواهینامه موتور و پایه دو رو هم دارم….. دقیقا با همین شرایط اما باشرایط خیلی سخت گونه تر پایه دو نیاز به تپه و شهری داره و اونایی که گرفتن میدانند…. اما من گرفتم موتور سیکلت تو عمرم سوار نشده بودم اما گرفتم….. برادر فقط باید باووووووووووور داشته باشید میتونیددددددددددددددددددددددددددد از عهده اش بر بیاید حتی در تصورتان رانندگی کنید روز قبل امتحان… بذار مردم بگن طفلک توهم میزنه ووووو…. آره حالا افسر راهنمایی بهم گفت احسنت که گواهینامه پایه سه دو و موتور سیکلت رو داری در اوج جوانی…. الهی شکر….. نامید نباشید خدانگهدارتان

  36. من فردا امتحان شهر دارم برای بار سوم ..امروز رفتم محل آزمون چک کردم ببینم کجا پارک ممنوعه تا فردا حواسم به این چیزا پرت نشه ولی بازم مطمئنم حول میشم خراب میکنم
    امروز هرچی تمرین کردم دیدم وسط دور دو فرمون تا ماشین از دور میبینم خاموش میکنم خدا به دادم برسه

  37. آقا اول بگم واقعا شانسیه. افسر اگر بخواد ایراد بگیره بهترین راننده هم که بیاری قبول نمیشه پس خودتون را نبازید. من بدون شک توی زمان خودم بدترین افسر بهم افتاد. دفعه اول که سوار شدم اول کمر بند بستم بعد روشن کردم گفت باید اول روشن کنی بعد ببندی و همراه با یک سری دلایل دیگه انداخت. در ضمن افرادی را که می‌خواست قبول کنه شاید کلا ده متر رانندگی میکردند و کسی را هم که میخواست بندازه چند جای ممنوعه می گفت وایسا و موقعیت بدی هم برای دوبل انتخاب می کرد. این ها به خودی خود عیبی نداره ولی برای همه باید یکسان باشه. سری بعد اومدیم و اون موقع هوا گرم بود سوار شدم داشتم تنظیم میکردم طبق صادرکات که گفت چرا روشن نمی کنی گفتم الان موقعش نیست و گفت گرمه روشن کن هوا بیاد از پنجره. خودت باید بفهمی کی روشن کنی. افسر هم همون قبلی بود. رسیدیم به دوبل، مربی گفته بود فرمون دوم توی آینه بالا نگاه کن چند جای دیگه هم دیده بودم این روش درسته. ولی افسره گفت چرا عقب نگاه نمی کنی؟؟ خلاصه که دفعه دوم هم افتادیم و هیچ کدوم را استرس نداشتم تا افسر که عوض شد قبول شدم. و خدا بهتون آدم ایراد بگیر نندازه همین 🙂 امیدوارم که آدم معتدل بهتون بیوفته نه زیاد افراطی سخت و نه زیاد آسون بگیر.

  38. سلام مرسی از سایت خوبتون من ایین نامه بار اول قبول شدم اصلنم کتابو باز نکردم فقط یه پی دی اف دانلود کردم ۱۹ تا ازمون بود همونو خوندم قبول شدم امروز رفتم برای شهری کارتکسمو بگیرم با چند نفر که حرف زدم همشون میگفتن بار اول ردی کلی استرس گرفتم حتی یه خانومی اومد ارومم کنه گفت خیلیا بار اول قبول میشن اصلا نگران نباش وقتی ازش پرسیدم خودش برای بار چهارم میخواست ازمون بگیره الان پسفردا من ازمون شهری دارم هیچ استرسی نداشتم ولی وقتی حرفای بقیه هنرجوهارو شنیدم مثل اینکه ماشین ازمون دستکاری شده یا همیشه بار اول میندازن حس میکنم همچیو یادم رفته

  39. سلام دوستان
    من این هفته ازمون دوم دادم افسر انگار واقعا دوست دارن طرف بیفته مردودش کنن
    بعد تقاطع به من میگه بریم دنده دو سرعتم بالا بردم زدم دنده دو هنوز پام از رو کلاچ بر نداشته تو فاصله ۵ متری میگه با اون ماشین پارک دوبل بزن
    اخه بی انصاف تو اموزش پارک دوبل هم زده از فاصله ۳۰ متری اماده پارک بشید با سرعت کم اخه وقتی تازه دنده عوض کردم چطور فاصله ام با ماشین کناری تنظیم کنم…
    البته دو نفر اول تو ماشین قبول کرد طرف اولی یک متر دقیقا پارکش با جدول شد بهشم گفت پارکت خراب کردی
    شانس من شد ردم کرد
    امیدوارم برا شما این پیش نیاد کامل بلد باشید بخاطر یه …. بیفتید
    التماس دعا

    1. دقیقا برای من همین اتفاق افتاد. گفت برو دو ، برو سه، بیا دو، یهو گفت کنار این پراید پارک دوبل کن، سه متر فاصله داشتیم با پرایده! منم تا اومدم به خودم بیام دیدم چسبیدم به پرایده و پارکم خراب شد. برای دوبل باید از فاصله زیاد تنظیم کنی سرعت و فاصله رو، مخصوصا برای مبتدی ها این کار خیلی سخته که یهو کنار یه ماشین با فاصله مناسب ایست کنن ، توی امتحان که دیگه بدتر، استرس داری و این یهویی بودن باعث میشه خراب بشه همه چیز

    2. سلام منم امروز ازمون دادم ، نفر اول قبول کرد به من رسید رد شدم در صورتی که مثل اون پارک دوبل زدم
      خدا کنه که من اشتباه بگم ، ولی اینطور نیست

    1. سلام دوستان
      پیشنهاد میکنم حتما خودتون با ماشین شخصی (همراه باهاتون کسی باشه که گواهی نامه داره) تمرین کنید
      مربی من متاسفانه خیلی بد اخلاق بود
      در اموزش چون زیر پای خودشون کلاج و ترمز بود خودشون تمامی‌کار ها میکرد
      نیم کلاج میکرد و یهو ترمز میگرفت حتی دنده را خودش عوض میکرد بهشون گفتم این طوری من چیزی یاد نمیگرم و همه کار ها را خودتون دارید میکنید
      گفت که خودت با ماشین خودت باید تمرین کنی
      منم خودرو شخصی دارم ولی خب نگران بودم که جایی بزنم
      تا اینکه با دوستم تمرین کردیم و تازه فهمیدم نیم‌کلاج چطوره و باید چجوری روشن کنم و …
      بار دوم قبول شدم و بار اول بی دقتی خودم بود مردود شدم
      توصیه میکنم حتما با خودرو شخصی تمرین کنید البته بر اساس توصیه های مربی پیش برید
      مثلا پسر خاله من ادعا داره که ۴ ساله رانندگی میکند و … ولی ۵ بار مردود شد چون توصیه های مربی اجرا نمیکرد
      اصلا استرس نداشته باشید
      اینکه بگید من‌نمیتونم و عمرا قبول شدم واقعا اشتباست
      من خودم ماشین داشتم ولی ترس رانندگی اجازه نداد یاد بگیرم
      کلاس های اموزشی واقعا مربی بد اخلاقی داشتم فقط نکات و توصیه های ایشون در ذهنم مانده بود که با ماشین خودم تمرین کردم بر اساس نکات ، بار دوم قبول شدم
      موفق باشید

  40. سلام
    من آیین نامه رو دومین بار قبول شدم و آزمون شهری رو سومین بار، یه نکته میخواستم بگم در رابطه با آزمون آیین نامه و آزمون شهری و اونم اینکه برای آیین نامه باید دو یا سه بار کتابو قشنگ بخونید و بعد برید سراغ تستا و گرنه اینطوری خسته میشید و اصلاً یاد نمی گیرید در رابطه با آزمون شهری هم بعد از طی کردن دوره آموزش عملی با مربی و سه روز مانده تا امتحان اگه خودتون ماشین دارین که با ماشین خودتون و اگه تو فامیل و آشنا ها یا دوستانتون دارید با ماشین اونا تمرین کنید تا بهتر یاد بگیرید چون ممکنه وقتی با مربی آموزش می بینید اون ماشینو کنترل کنه و خوب یاد نگیرید،
    در آزمون شهری هم که رفتید برای امتحان اصلاً هول نکنید و استرس نگیرید دنیا به آخر نرسیده که بالاخره قبول میشین، وقتی افسر از شما خواست دور فرمان بزنید دقت کنید که گاز رو کم فشار ندین چون به احتمال زیاد ماشین خاموش میشه و رد میشین، گاز رو در حد نرمال فشار بدین، نه کم و نه زیاد، کلاچ رو هم دیگه آروم بیارید بالا ماشین راه میوفته، در پارک دوبل هم اصلاً نمیخواد گاز بدین، کلاچ رو که آروم رهاکنید ماشین میره عقب، فقط شما حواستون باشه که حتماً کلاچ رو کنترل کنید در پارک دوبل،

  41. برای آیین نامه تست های همین سایت رو بزنین کافیه، من تا تست ۱۳ یا ۱۴ زدم بار اول قبول شدم. استرس خیلی مشکل سازه، سعی کنین خودتونو اروم کنین سوالا سخت نیست. برای امتحان شهری هم اکثرا بار اول همرو میندازن، نگران اینم نباشید، ولی برای دوم شهری، سعی کنین تمرین کنین. پارک دوبل و دور یک فرمان و دور دو فرمان خیلی مهمه واسشون. یه سریاشون اگه ماشین خاموش کرد ایراد نمیگیرن ازتون ولی یه سریا با همون یه بار خاموش کردن میگن برو پایین. خلاصه که درکل سعی کنین خاموش نکنین. اصلا استرس نداشته باشین مراحل کار خیلی آسونه. چون خود افسر هم هی سعی میکنه بهتون استرس بده کارتون خراب شه. مودبانه برخورد کنین، وقتی میشینین پشت فرمون سلام کنین، بعدش خیلی ریلکس مراحلو پیش برین. قبل اینکه در ماشینو باز کنین دور و برتون رو نگاه کنید که ماشین نیاد، اینم خیلی مهمه واسشون. کمربند بعد از استارت زدن ماشینه، به هیچ‌وجه یادتون نره. اگه بهتون گفت بزن دنده دو، اول یکم گاز بدین دور موتور بره بالا بعد بزنین دو. اگه گفت بوق بزنین ببینین تو محله مسکونی نباشین. گفت دنده عقب برو حواستون باشه خلاف نباشه. همیناس دیگه. موفق باشین❤️

  42. سلام
    من بار دوم قبول شدم بار اول رفتم برای ازمون نفر سوم بود و واقعا طرف قبلی پارک دوبلشو خراب کرده بود ماشین وسط خیابان بود بهم گفت با ی فرمان دور بزن عرض خیابان کم بود و واقعا نمیشد گفتم نمیشه درجا فرمان چرخوندم اما بازم با ی فرمان نشد بعد گفت پارک دوبل بزن جلو درب پارکینگ بود بار اول رد شدم برا بار دوم ک رفتم بهم گفت گاز بده برو دنده دو منم سرعتی رفتم یکم ماشین سرعت گرفت گفت پشت ماشین پارک دوبل بزن با سرعت بغل ماشین واستادم و پارک دوبلم خوب شد بعد پاک دوبل بهم گفت دنده عقب برو بعدشم بردم دور میدان و ی پارک ۴۵ سانتم گفت بزن بعد بهم گفت پیاده شو برو عقب بشین گفتم رد شدم گفت برو عقب بشین میگم بهت رفتم عقب نفر دوم اومد اونو رد کرد خخخ بهم گفت شناسنامه بده اما در کل راحت بود من بار اولم اگه میگرفتم پارکینگ هست قبول میشدم و بعض دوستان میگن ماشینا فرسوده هست اما واقعا دیسک نو داشت ماشین افسر و گازش یکم احساس میکنم دست کاری شده بود چون پام رو گاز میرفت خیلی گاز میخورد اما چیز مهمی نبود گازو لمس میکردم

  43. سلام منم امروز بار رد شدم خیلی اعتماد بنفس داشتم چون خیلی تمرین کرده بودم بچه ها اول از همه خیلی به سرهنگ احترام بزارید دوم من همه کارامو درست انجام دادم راه افتادم یکم جلوتر تقاطع بود سرهنگ گفت تقاطع رسیدی برو سمت چپ منم به تقاطع رسیدم کلاج نیش ترمزبعد راهنما زدم ولی دیدم یه موتوری داره میاد پشت سرمه ایستادم که موتوری رد بشه موتوریه رد شد بلند داد زد گفت در عقب بازه مربیمم دیروز گفته بود در باز باشه سرهنگ درجا رد میکنه موتوری که اینو گفت همزمان که داشتم میپیچیدم به چپ نگام رفت رو علامتای جلوی فرمون ببینم چیزی روشنه در بازه یا نه که همین باعث شد فرمونو یکم زیاد پیچیدم رفتم رو لاین رو به رو بعد سریع برگردوندم افسر گفت چرا خلاف جهت رفتی حالا دوبل بزن دوبل زدم عااااالی گفت دنده عقب برو رفتم عالی بعد گفت دوبل و دنده عقبت خوبه ولی خلاف جهت رفتی سر تقاطع ☹

  44. سلام این متن رو برای اونایی مینویسم که فکر میکنن نمیتونن بار اول قبول بشن
    من فروردین ۱۴۰۰ رفتم برای کلاسای رانندگی و بخاطر کرونا یکم با تاخیر تموم شد و توی اواخر اردیبهشت من ازمون ایین نامه داشتم و از داخل همین سایت تست زده بودم و کتابو خونده بودم و رفتم برای آزمون که خداروشکر بار اول قبول شدم و واقعا خوشحال بودم.. استرس اینو داشتم ک قبول نشم ولی شدم .. شما بخونید مطمعا باشید بار اول قبولید جون خیلی اسونه
    چند وقت بعدش آزمون عملی تو شهری داشتم ک خیلی مهم تر بود و دغدغه اصلی اوناییه ک میخوان گواهینامه بگیرن
    من روز قبل آزمون رفتم با ماشین بابام تو محل آزمون رانندگی کنم ک یکم دستم بیاد ولی خیلی بد بود اون روز و تموم رانندگیمو خراب کردم و عصبی شدم.. رانندگی خودمم یادم رفت و اصلا خراب کردم.. با اون وضعیت نمیتونستم برم آزمون چون میدونستم آزمون هم خراب میکنم .. زنگ زدم به مربیم و بهش گفتم و اونم ساعت ۷ صبح فردا برام یه کلاس گذاشت ک تمرین کنم.. واقعا تا فرداش بهم ریخته بودم جون رانندگیم خیلی خوب بود همش استرس و استرس و استرس… فردا شد و رفتم آموزشگاه و با مربیم رفتیم تو شهر.. همچیو کار کردیم و خوب بود، از اونجا مستقیم رفتم محل ازمون و خیلی استرس داشتم ولی سعی کردم خودمو اروم کنم .. بالاخره نوبت من شد و ۳ تا پسر نشستیم و من عقب نشستم تا نوبتم بشه.. اما از شانس من کارتکسم برای اون روز نبود و ظاهرا از آموزشگاه اشتباه کرده بودن و برای یه روز دیگ اسممو رد کرده بودن.. منم کلافه و عصبی و رفتم آموزشگاه و ب هر صورتی شده کارتمو گرفتم و سریع برگشتم و تا افسر رو دیدم بهش گفتم و اونم سریع گفت بشین پشت فرمون.. نشستمو و ۲ تا دختر هم عقب گفت حرکت کن… همه چیو ازم امتحان گرفت پارک دوبل دور دوفرمون و یک فرمونو و دنده عقبو و پارک سی سانت و …. همرو درست رفتم و خیلی بهم چسبید و گفت قبول شدی.. همون بار اول.. با اینکه استرس داشتم ولی ببینین میشه قبول شد.. فقط خیلی اروم رانندگی کنید

  45. سلام دوستان من سنم بالاست … متولد ۷۱ م – اما میتونم از تجربه ام واستون بگم – سال ۹۰ امتحان دادم – یادش بخیر- آیین نامه وشهر هر دو بار اول قبول شدم- اما میخوام بگم به این چیزا نیست-بعد از گواهی نامه ام ۱ بار هم ننشستم پشت ماشین با همه استعدادی که داشتم – بازم خودمو باور نداشتم – حالا ۲۸ سالگی تازه دارم میشینم و بنظرم همخ موفقم . شما هم موفق باشید

  46. سلام کلا فک کنم برعکس هم هستم ایین نامه رو دوبار دادم و شهری رو بار اول قبول شدم دوستان یه پیشنهاد از من داشته باشید اینکه وقتی دارید میبیند بقیه سر چه چیزی مردود میشن تحلیلش کنید و شما اونکار رو انجام ندید مثلا سر ازمون من قبلیا ۳۰ درجه خروج از پارک و راهنما سمت چپ رو اصلا نمیزدن من حتی کامل پارک نکردم ک گف پاشو برو اموزشگاه قبولی و اینکه به خودتون بگید من بلدم چون حتی اگه بلد باشید واسترس بگیرید کار و خراب میکنید

    1. عزیزم همزمان که کلاج میاد بالا نیش گاز بده دیگه هرگز خاموش نمیکنی منم اوایل میومدم دنده عقب تو پارک دوبل خاموش میکردم بعد فهمیدم وقتی پامو از کلاج میارم بالا باید یکم نیش گاز بدم گازو پر کنی ماشین هر گززززززز خاموش نمیشه بعدم ماشین قبل از اینکه بخواد خاموش بشه میلرزه تا دیدی داره میلرزه زود کلاجو بده پایین بعد اروم دوباره بیار بالا همزمان نیش گاز نیش گاز نیش گاز

    2. من انروز بار اولم بود رد شدم من تمام اصولشو بلدم ولی متاسفانه خاموش کردم اونم چندبار.اونم بخاطر اشتباه مربیاس که نزاشتن خودمون با کلاج ماشینو کنترل کنیم

    3. اقا رضا وقتی میخوایی راه بیافتی یکم گاز بده اروم پاتو از رو کلاچ بردار ماشین که میخواست راه بیافته همون جا پاتو رو کلاچ نگه دار و همچنان با همون مقدار گاز بده ماشین که یکم حرکت کرد کامل پاتو از رو کلاچ بردار

  47. من امروز برای بار پنجم امتحان افسری مردود شدم معمولا مشکلم پارک دوبل هست خیلی ناراحتم چنان استرس میگیرم که پام از شدت لرزه نمیتونه کلاج فشار بده
    واقعا نمیدونم دیگه چی کار کنم

    1. سلام عزیزم هیچ اشکالی نداره اینکه یکی بار دهم قبول بشه و یکی دیگه بارِ اول همش اتفاقه اصلا غصه نخور و نگران نباش
      به خودت بگو هرچی شد، شد اروم باش نهایتا ته تهش اینه که افسر میگه ردی اینارو با خودت تکرار کن که استرس نداشته باشی
      اگر قبل از آزمون حرفای افراد دیگه ای که اونجان باعث استرست میشه اصلا بهشون توجه نکن و نزدیکشون نشو
      درک میکنم که تحت تاثیر جو آدم مضطرب میشه ولی قوی باش فکر کن کنار مربیت نشستی داری یاد میگیری، انشالله که دیگه استرس نگیری
      پارک دوبل رو تمرین کن و با آرامش برو انشالله حتماا حتما دفعه بعد قبولی، موفق باشی 🙂

      1. ضمنا اون موتوری دروغ گفته بود در اصلا باز نبود فقط خواست ب…. به امتحان من اینا میبیننن یه خانم داره امتحان میده اینجوری میگن حواسشو پرت کنن من که ازش نمیگذرم خدا هم نگذره

  48. سلام من امروز بعد از سه بار تونستم امتحان شهر قبول شم .بچه ها زمانی می خواهین امتحان بدین از مربیتون بخواهین نیم ساعت قبل از امتحانتون باهاتون کارکنه من دوباراولی اینکارنکردم اما بارسومی انجام دادم و واقعاهم قبول شدم ایین نامه هم باردوم قبول شدم چون باراول کتاب خوندم واقعا هیچی نفهمیدم اما باردوم در سایتای ایین نامه پی دی اف دانلود کردم خوندم و واقعاهم تاثیر گذار بود و قبول شدم

    1. من همین امروز امتحان شهر داشتم ایین نامه دفعه اول قبول شدم برا شهر استرس داشتم چون بار اولم بود رفتم نشستم اصلا ماشین امتحان بطور کلی کلاژ و ترمز و همچیش خیلی فرق داشت با ماشینی که من تمرین میکردم واقعا شوکه شده بودم افسرم فهمیده بود استرس دارم و همین باعث شد که دیگه صددرصد ردم کنه پارک دوبلمم اصلا نمیدونم چی شد خراب کردم ولی فک میکنم به خاطر همین کلاژ و گازی بود که کلا متفاوت بود با ماشینی که من تمرین میکردم امیدوارم دفعه دوم قبول بشم چون حس میکنم استرسم کمتر شده …

  49. پیشنهاد من به دوستان اینه که برای آزمون آیین نامه اصلا کتاب نخونید خیلی مطالب بیخودی داره الان توی اینترنت پر از نمونه سوالات آزمون هست با جواب اونا رو بخونید فقط بار اول قبول میشید برای آزمون عملی هم اول نفر پشت ماشین نشینید عقب سوار شید و آخر نفر آزمون بدید بین اون چهار نفر تا جو ماشین یکم عادی بشه براتون وقتی هم که پشت ماشین می‌شنید خود به خود استرس میگیری امکان ندارد کسی بگه من استرس ندارم من خودم از ۱۲سالگی خارج شهر رانندگی میکردم اما موقع آزمون استرس بدی داشتم و بار اول رد شدم اما دفعه دوم اول نفر آزمون ندادم و وقتی نشستم خودم و کنترل کردم و جوری تصور کردم که اصلا افسر نیست وقتی استرس و رفع کنی تمومه ۹۰درصد استرس کار رو خراب می‌کنه نه ضعف رانندگی موفق باشید .

    1. من که توی آیین نامه امروز بدجور خراب کردم و سوالات رو علامت زدم ک اخر سر پر کنم ولی وقت کم اومد و نتونستم پر کنم و البته که چنتا سوال هم نزدم و سخت بود نسبتا،رفت تا دو سه هفته دیگه

  50. سلام به همگی، من دیروز امتحان شهری رو بعد از چهار دفعه امتحان قبول شدم، و امیدوارم حرفام کمکتون کنه، اول از همه استرس باعث مردود شدن میشه پس دو نکته رو رعایت کنین،وقتی با متقاضی های دیگر صحبت میکنین هر وقت صحبت از اخلاق بد افسر و اینجور چیزا شد فاصله بگیرین، دوم اینکه وقتی در ماشین نشستین و افسر همش بهتون گفت عجله کن سریع باش، شما کار خودتون رو بکنید، به این معنا نیست که خیلی آروم کار کنید ولی به قول افسر دیروز نه خیلی تنبل و نه خیلی عجول، چابک باشین.
    عامل بعدی هم تمرین نکردن هست فقط تمرین، تمرین، تمرین، افسر ها به تسلط خیلی حساسن، پس روی تسلط به کلاج تمرین کنین
    یاعلی

  51. سلام خسته نباشید من برای کلا رانندگی خیلی استرس داشتم چون ورودی اسفند ۹۸ بودم و همش استرس داشتم ک نکنه نشه رد بشم آیین بیوفتم خلاصه ک من بالای ۲۰،۲۵ بار تست زدم و فرداشم ک آزمون داشتیم رفتیم پسرا ک بار چهارم پنجم بودن استرس میدادن و… اینم بگم من آخرای سال ۹۹ آیین دادم و همون بار اول قبول شدم استرسش بیشتر برای نحوه ی سوالا بود ک وقتی دیدم فهمیدم همونایی ک من اینقدر تستشو زدم تموم شد قبول شدم و خب ذوق کرده بودم امروزم امتحان شهری داشتم و یادم رفته بود دوجلسه کلاس گرفتم و امروزم صبح سر آزمون بودیم و با استرس سوار شدم و جزو گروه دوم بودم خانمی ک پشت فرمون بود خراب کرد بنده خدا بعد افسر گفت نفر بعدی بیاد بشینه ک من به نام خدا گفتم و رفتم نشستم و چون خانم قبلی دوبلشو بد زده بود و چرخ ماشین افتاده بود کنار جدول به سختی ماشینو درآوردم و اونجا بود فهمیدم افسر یه شخصیه مثل خودمون خیلی ریلکس هرچی گفتو انجام دادم و به اینکه چی میشه فکر نکردم سعی کردم چیزایی ک یاد گرفتمو یادم بمونه و انجام بدم و وقتی گفت خانم پیاده شو تازه استرس گرفتم چی میشه یعنی کجا اشتباه کردم وقتی گفت قبول شدی انگار دنیارو بهم دادن اولین بار قبول شدن خیلی حس خوبیه و چیزایی ک به نظر من افسر بیشتر تاکید داره اینه ک اگ جایی ممنوعه حتما اجازه بگیرید ازش اگ خیابون دوطرفه بود ولی خط ممتد نداشت بگید ک اینجا دور دو فرمون نمیشه کرد میپرسه چرا دلیلشو بگید یکی از دلایلش برای من این بود ک خیابون دو طرفه بود و خط ممتد دوبل هم پاک شده بود گفتم هم داره ساختمان سازی انجام میشه هم اینکه خیابون دو طرفه اس و ما یه خط فرضی دوبل در نظر میگیرم و ممنوعه دور زدن تو خط دوبل ممتد گفت برو گفتم با اجازه این جازه ها رو حتما بگیرید راهنما رو حتما بزنید گردش به راست چپ پارک دوبل همه اشو بزنید خیلی مهمه دنده عقبم ک باز بستگی به خیابونتون داره مربی ما اون منطقه امتحانو با ما کرد و همه رو گفت کلا این محدوده امتحان همه چی ممنوعه و کلا اجازه بگیر برای هر کارت یه مورد دیگه ام ک هست موقع دوبل ک زدید میگه دنده عقب برید حواستون باشه ک حتما حتما فرمون رو ۱٫۵ دور بچرخونید ک چرخ ها صاف بشه اینو یادتون نره هاااا خیلی مهمه

  52. همه میگن بار اول دوم قبول شدیم الکی میگن من تهران امتحان دادم بار سوم قبول شدم
    بار اول که درجا رد میکرد اصن کسی بار اول قبول نمیشد
    من بار سوم دیگ با همه بچه ها رفیق شده بودم بعضیا بار پنجم ششمشون بود بودن کسایی که بار دوم قبول شن اما زیاد نه
    زیاد به خودتون سخت نگیرید به حرف بقیه هم گوش ندید
    بار اول دوم زیاد راست نیست نه تو اموزشگاه من شاید بقیه شهر را راحت تر بگیرن نمیدونم

    1. من برای بار چهارم قبول شدم‌اولین باره شاید میبینید کسی چهار بار امتحان داده 😊 من این متنو مینویسم برای اونایی ک مثل خودم به نقطه ی صفر رسیدن
      من هرشب گریه میکردم توی یماهی ک امتحان میدادم خودمو ضعیف ترین میدونستم فکر میکردم نمیتونم اولین بار رفتم افتادم‌دومین بار همینطور سومین بار من خوب بودم افسر بازم انداخت حتی اخرین‌بارم ایراد داشتم اما فقط پارک دوبلم عالی بود هیچ عیبی نداشت مشکلم‌این‌بود چون میدونستم قبول شدم‌از جلورفتم پیش افسر گف ردی خیلی ناراحت شدم کارتکسو گرفتم‌دیدم قبول شدم فقط اینک میخام بگم اعنماد بنفس داشنه باشید الان من عاشق رانندگیم😂😍

    2. آقا جان ، وقتی شما قبول نشدی فکر نکن کار سختیه . دیروز خودم آزمون داشتم و برای اولین بار هم قبول شدم . نفر قبل از من پارک دوبل رو خراب کرد . من نفر م بعدی بودم و نشستم پشت فرمون . افسر گفت میتونی پارک دوبلی‌ که کفر قبل خراب کرد‌و بزنی ؟ منم گفتم میتونم( باید گفت پارک دوبلو‌ اگه خودت شروع کنی خیلی بهتره تا اینکه گند‌ نفر قبلی و پاک کنی )
      منم به خوبی پارکو‌ زدم و قبول شدم . استرس هم کمی داشتم اما تموم شد و رفت…

  53. سلام دوستان

    پس از خوندن تابلوها از کتاب و تست های اینجا بار اول آیین نامه رو قبول شدم

    و یه بار هم رفتم برای آزمون شهری
    اول صبح بود من بودم و یه نفر دیگه
    افسر به من گفت سوار شو . من گفتم من؟؟؟َََ!!!!!
    گفت بله شما سوار شو
    من سوار شدم خیلی استرس داشتم
    چون اولین بارم بود و اولین نفر هم بودم
    صندلی رو تنظیم کردم و آینه رو هم تنظیم کردم
    افسر گفت بسم الله الرحمن الرحیم
    من راه افتادم بدون بستن کمربند. البته ناگفته نماند که ترمز دستی رو خوابوندم ولی راهنما نزدم خخخخخخ
    افسر گفت کی گفت راه بیفتی؟؟ من گفتم خودتون گفتید بسم الله

    گفت خب برو
    چند قدم که رفتم گفت برو دو
    کلاج رو گرفتم و زدم دو (بدون اینکه دور موتورو ببرم بالا)
    به دست انداز رسیدم دست اندازو هم با دنده دو رد کردم
    بعدش گفت گاز بده بریم هی گاز میدادم و نمی رفت
    گفت بزن بغل هنوز بلد نیستی
    منم بدون اینکه راهنما بزنم زدم بغل و نگهداشتم
    برام یه جلسه تمرین نوشته و اشتباهاتمو زد کمربند و عدم تسلط بر دنده

    جلسه بعد هفته بعد قراره برم
    استرس نگیریم مشکلی نیست ولی این استرس هست که همه چی رو خراب می کنه

    داستان هفته بعدو هم می نویسم براتون

    1. سلام
      اومدم بار دوم آزمون شهریمو براتون تعریف کنم
      صبح روز یکشنبه رفتم برای آزمون شهری
      دیدم یه گروه خانم و یک گروه آقا وایستادن
      رفتم بین مردا وایستادم
      قبلش با مردا لج کرده بود و فقط خانومهارو سوار میکرد
      چند گروه از خانومها رو سوار کرد تا نوبت به ما رسید
      گذاشتم یه گروه آقایون سوار بشن گروه دوم سوار صندلی عقب شدم.
      اولین نفر که پشت فرمون بود روشن کرد و خاموش شد و نتونست دور دو فرمون بزنه گفت پیاده شو ردی
      من سوار شدم. دور دو فرمون اونو کامل کردم از دست انداز هم رد شدم و رفتم برای پارک دوبل
      بهم گفت ماسکتو بیا بالاتر
      دستمو اوردم روی ماسک حواسم پرت شد فرمون اولو بد چرخوندم بعدش خوردم به جدول
      چشمتون روز بد نبینه رد شدم.
      گفت برو تمرین کن بعد از عید بیا

  54. سلام، من تقریبا از ۱۴ سالگی شروع ب رانندگی کردم و دیگه تو ۱۷ سالگی کاملا میتونستم تو شهر و جاهای شلوغ رانندگی کنم،،،
    ولی با این وجود پدر مادرم اجازه نمیدادن که تنها برم بیرون،
    برای ازمون کتبی پیشنهادم اینه که یه دور روزنامه وار بخونید کتابو، بعدش برید از اینترنت نمونه سوال بگیرید و اونارو هم روزنامه وار بخونید و با انواع سوالا اشنا شید، بعدش
    برید کتابو بخونید و جاها مهمو علامت بزنید و حفظ کنید،
    من خودم با این روش بار اول با یک غلط قبول شدم!

    برای ازمون شهری هم صبحش خیلی استرس داشتم، وقتی رسیدم دیدم چندین نفر اونجان چنتاشون یکی دوسال از من بزرگتر بودن و اشنا بودن،، باشون یکمی حرف زدم و خندیدم استرسم رفت، چندنفری شرکت کردنو بلاخره نوبت من رسید،
    سوار شدم صندلی و اینه و .. تنطیم کردم و دیدم بخاری روشنه گفتم شاید برای امتحان کردن من باشه، از افسر پرسیدم ک بخاریو خودتون روشن کردید یا دست هنرجوها خورده؟ اونم گفت نه خودم روشن کردم!!! و استارت زدم،

    چون یکمی استرس داشتم اولش فراموشم شد ک دستی رو بکشم، ولی از اونجایی ک ۴ – ۵ سال بود ک ماشین میروندم با با یکمی کلاج رو رها کردن و گاز دادن متوجه شدم ک دستی بالاست و زود دستی رو خوابوندم،
    بعدش حرکت کردم و توی تقاطع منو میخاست دستپاچه کنه و هی میگفت بزن ۳ با دنده ۳ برو، ولی من گفتم مجاز نیست و حتی سرعتمم کم کردم، یارو خندید ی لحظه گفتم رد شدم حتما، ولی ادامه دادم و از یه میدون دور زدیم برگشتیم یه پارک دوبل رفتم (انصافا خیلی تمیز در اومد فک کنم دقیقا ۳۰ سانت درومد) بعدش خودش دستیو کشید گفت قبولی میتونی بری… :)))،،،

    برای عملی فقط تجربه داشته باشید
    البته مربی هم تاثیر داشت چون پارک دوبل اصلا بلد نبودم و تقریبا ۸ جلسه فقط پارک دوبل کار کردیم و بقیشم همینطوری فقط تو شهر دور زدیم چون از قبل بلد بودم،
    از رد شدن نترسید، من ب خودم میگفتم رد شم نهایتش اینه ک هفته بعد دوباره امتحان میدم، اینطور بود ک تونستم استرسو رفع کنم!

    به امید موفقیتتون

  55. سری اول ایین نامه با ۶ غلط افتادم ولی سری بعد با خوندن کتاب با ۲ غلط قبول شدم شهریم سری اول قبول شدم جالب اینجا بودد که دوبلو نیم کلاچ رو سر بالایی رو ازم گرفت یهو زد رو تر مز گفت پیاده شو بیا پروندتو بگیر بهمم نگفت که قبول شدم منم که فکر کردم افتادم از ماشین پیاده شدمو از پشت ماشین رفتم پیششو گفت اگه از جلو اومده بودی مینداختمت یادتون باشه اخرش میخوان برن رو مختون که ببینن رو اعصابت کنترل دارین

  56. مهدی کیانشهر

    من امروز برای بار اول قبول شدم خداروشکر . چنتا نکته میگم شاید به دردتون خورد .
    ۱. اون دسته از دوستان که میگن رانندگیمون خوب نیس ، چرا اتفاقا همه خوبن ، فقط اون استرسس که کار رو خراب میکنه . یعنی شما هرچی بلدید باید تمرکز کنید تا بتونین خوب انجام بدین . تاریخ ازمونتونو به هیچکس نگید چون خودش باعث استرس میشه . الکی دنبال قرص نگردید ، قرص خوردن یعنی شما قبول دارین که مضطرب هستین و استرس دارین . به حرف اون دسته از ادما که میگن دنده و فرمونو لاستیک و … ماشین خرابه توجه نکنید ، چون باعث میشه همه حواستون به خرابی باشه و اصل کار یادتون میره .
    ۲. هرکاری میکنین از افسر اجازه بگیرین حتی برای حرکت
    ۳. امروز که ازمون میدادم افسر هی میگف زودباش لفت نده سریع و … که برای بعضیا رو مخ میشه ولی من هیچ توجهی به حرفاش نکردم پیشنهاد میکنم شما هم نکنین
    ۴.حواستون موقع پارک دوبل زدن و دور دو فرمون باشه که تقاطع و شیر اتش نشانی و ورودی پل و … کارو خراب نکنین
    ۵. برای دوبل زیاد تمرین کنین . من از ۱۳ سالگی با این حال که پام به پدال نمرسید ماشین روندن رو یاد گرفتم نیمه حرفه ایم تا حدودی . اما برای دوبل استرس داشتم که دو شب متوالی قبل ازمون شبا اخر وقت ماشین پدرمو برمیداشتم و میرفتم نزدیک به ۲۰ تا پارک دوبل میزدم . برای اینکه کارتون خوب دربیاد برید پایین و فاصله از جدول و ماشین هارو بسنجید
    ۶. کتاب ایین نامه رو حتما از بر باشین چون ممکنه افسر از شما سوال هایی بکنه اگه جواب ندین نمره منفی .
    ۷. برای بعضیا که میخوان قلق گیری کلاج بکنن ، موقع حرکت کلاج رو اروم اروم ول کنین و هی نیش گاز بدین مخصوصا موقع دوبل زدن
    ۸. موقع دوبل زدن فرمون دوم رو درجا نچرخونین . امروز دیدم یکی درجا چرخوند با ماشین جلویی برخورد ریز داشت که درجا رد شد
    ۹. موقع دنده کشی حواستون باشه . افسر بعضی موقع ها میخواد از سرعت مجاز محل ازمون بیشتر برین تا ردتون کنه . اگه گفت بزن ۳ یا ۴ بسته به محیط ازمون بگین برای این خیابون این سرعت کافیه .
    ۱۰. نحوه نشستن و پیاده شدنتون خیلی مهمه
    ۱۱. موقع دنده کشی کلاجو یه دفعه ول نکنین که ماشین بپره که خودش یه امتیاز منفیه
    ۱۲. راهنما رو حتما بزنین خیلی مهمه
    ۱۳. با اینه ها زیاد بازی کنین . الکی هم که شده چشمتون رو بازی بدین
    ۱۴. موقع خروج از پارک نقاط کور یادتون نره
    ۱۵. اگه یه اشتباه کردین حتما فراموشش کنین تا حواستون اصلا پرت نشه

    امیدوارم به دردتون خورده باشه و شیرینی گرفتن گواهینامه رو حتما حس کنین . من خودم امروز خیلی خوشحال شدم . گیر این نباشین که بار چندم قبول شدین . از نظر من همه راننده هستن
    موفق باشین و به خودتون استرس وارد نکنین که به نظر من کل کار رو خراب میکنه

  57. من امروز برای بار پنجم رد شدم خیلی ناراحتم دنیا رو سرم خراب شده دیگ حس میکنم استعدادشو ندارم میخوام پروندمو پاره کنم بندازم اشغالی این همه هزینه کردم و وقت گزاشتم اما هیچی. خیلی نا امیدم

    1. اصلا نترس منم امروز برای بار سوم رد شدم. موند ۲۷ اسفند برم دوباره امتحان بدم . ایشالله قبولیم

    2. مهم نیست چند بار رد بشی! رد شدن نشونه ی نداشتن استعداد نیست‌… من یکیو میشناسم ۱۱ بار رد شد ، ولی الان که گواهینامه داره، رانندگیش حرف نداره!….. پس نامید نشو و روی چیز هایی که لازمه، تمرکز و تمرین کن..
      با توجه به نکات ریز مثل راهنما، کار های قبل روشن کردن ماشین= صادر کات ، و دنده عقب میتونی قبول شی…. پارک دوبل هم واقعا سخت نیست، بعد از اینکه کنار ماشینی که میخوای ازش دوبل کنی، ایست کردی، دنده رو عقب و راهنما بزن… تا جایی عقب بیا که چراغ عقب ماشین کناری، بیوفته وسط شیشه مثلثی سمت راست ماشین خودت…. بعد فرمون رو سریع به سمت راست بچرخون و اروم بیا عقب، در این مرحله باید سمت چپت رو چک کنی که ماشین نیاد، مهمهه… تا جایی میای عقب که چراغ عقب اون،بیوفته رو یک سوم شیشه شاگرد….فرمون رو در حال حرکت ارام ماشین، میچرخونی سمت چپ، در این مرحله سرعت ماشین باید کم و سرعت چرخاندن فرمان زیاد باشه. وقتی ماشین صاف شد ،ایست کرده و دنده رو خلاص میکنیم……
      امیدوارم ایندفعه قبول بشی:)

    3. سلام امروز ۶خرداد برای بار هفتم رفتم امتحان بدم.قبلش خوب تمرین کردم و قرص ضد استرس از داروخونه خریدم..
      خیلی آروم و ریلکس نشستم پیش افسر و با آرامش رانندگی کردم.. دوستان هیچوقت نا امید نشید من خیلی نا امید بودم شش بار رد شده بودم حس میکردم استعداد رانندگی ندارم..ولی اصلا اینجور نیست همه چی به تلاش بستگی داره .دوست عزیز که مث من نا امیدی اگه پیام منو میخونی میخام بهت بگم ی روزم روز شانس توعه..حتما قبولی‌‌‌ با تمرین و آرامش.خیلی حس خوبیه قبولی..امروز از آموزشگاه تا خونه پرواز کردم از خوشحالی.ایشاالا قبولی همتون.

  58. سلام
    امروز ۱۰ اسفند من برای اولین بار رفتم ازمون شهری
    قبل رسیدن به محل آزمون خیلی زیاد استرس داشتم و احساس میکردم اصلا نمیتونم قبول شم.
    اما اونجا که رسیدم کلا استرسم رفت… رفتم برای امتحان و صندلی جلو نشستم
    البته چاره ای نبود چون ۳ نفر فوری پریدن عقب🤪😖
    بعد شروع به حرکت کردم و حدود ۲۰ متر رفتم که گفت پارک دوبل کن خداروشکر پارک خوب شد
    بعد دور یک فرمون و دوفرمون بعدم دنده کشی رو گرفت
    بعدم پارک ۳۰ سانت
    یهو گفت برو پایین
    گفتم حتما رد شدم
    خیییییلی ناراحت رفتم پایین اما بعد که کارتکس رو نگا کردم دیدم که قبول شدم🤗😀🤗😀🤗😀
    واقعا حس خوبی بود
    خیلی خوشحالم که دفعه اول قبول شدم
    اصلا استرس نداشته باشین و قبل شروع به حرکت چند بار کلاج رو چک کنین که سفتی و نرمیش دستتون بیاد
    ایشالله همه قبول شن😊😊😊

  59. سلام دوستان ، من آیین نامه رو بار اول بدون غلط قبول شدم ولی شهری رو بار ۸ ام قبول شدم ،من رانندگیم از همون اول خوب بودولی استرس می‌گرفتم ، توصیه میکنم هیچ کس رو از اینکه دارید می‌رید آزمون بدید باخبر نکنید ، اصلا اصلا به قرص ضد استرس فکرم نکنید چون همین فکر کردن به خوردن قرص ضد استرس ینی قبول اینکه من استرس دارم ، بیخیال باشید جواب میده ، اصنم افتخار نداره که بار چندم قبول میشید تا وقتی که فک میکنید این چیزا افتخار داره و تو قید و بند این چیزا هستید قبول نمیشید ، نیم کلاژ رو خیلی خوب یاد بگیرید و خوب و درست تنظیم صندلی کنید ، کمال گرا نباشید که من حتما باید این دفعه قبول بشم شد شد نشدم نشد فدای سرتون دوباره آزمون بدید ، اگر قبول نشدید خودتونو سرزنش نکنید ،اگر استرس گرفتید به خودتون بگید من دوسال دیگه که یاد این روزم بیفتم خندم میگیره یا یکی این روز رو یاد من بندازه که استرس گرفتم بهش میگم تورو خدا یادم ننداز میدونم چقد احمق بودم ، به خانما هم توصیه میکنم که زمانی که منتظرید تا افسر شمارو سوار کنه با هیچ کدوم از خانمهای دیگه که اون جا هستن و منتظرن افسر سوارشون کنه، صحبت نکنید چون استرس میدن 😂، ایشالا قبولی قسمت شمام بشه .

  60. سلام دوستان
    من بار ۳ایین نامه رو قبول شدم ولی امتحان شهری و بار اول قبول شدم هیچ ربطی به دختر و پسر بودن و بار اول و چهلم نداره اگه بلد باشید قبول میشید
    افسری که من با هاش امتحان داشتم خیلی عصبانی بو اون روز سوارشدم خیلی خوش برخورد بودم وانمود کردم استرس ندارم بعد بستن کمربند و چک کردن دنده ماشین و روشن کردم و ایست ۳۰انجام دادم شانس من یه ماشین رد شد نگه داشتم تا بره بعد حدود۳۰متر رانندگی با یک ۲۰۶پارک دوبل کردم خودم از استرس نفسم بند اومده بو عقبی هام انقد ورد می خوندند رواعصاب بود سرهنگ بعد پارک گفت پیاده شو فکر کردم مردود شدم خیلی ناامیدماشین و خاموش کردم و گذاشتم تو دنده خواستم پیاده شم گفت قبولی باورم نمی شد خیلی حس خوبی بود امید وارم همه تجربه کنن
    می خواستم بگم ناامید نشید بعضی افسرها تا لحظه اخر نمیگن قبولی.

  61. سلام
    اول که امتحان آیین نامه رو دادیم من دو روز قبلش خط به خط کتابو جوییدم قشنگ + این بسته طلایی سایت تست درایوینگ
    حتما اونارو بزنید من بدون غلط قبول شدم.
    اگر سوالی رو بلد نیستید حتما سعی کنید با حذف گزینه برید جلو , چون طبق تجربیات من گزینه ها ۲ الی ۳ تاشون نامربوطه اگر یه دور کتابو خونده باشید کامل میفهمید
    برای امتحان شهری ام ۶:۳۰ اونجا بودم جزو نفرات اول بودم
    بار اول با این که همه چیز رو انجام دادم ولی به علت این که ماشین داغون برای امتحان میارن همیشه بار اول خیلی سخت میشه قبول شد
    خلاصه بار اول رد شدم ولی بار دوم همه چیزو ازم گرفت رو راحت قبول شدم
    در ضمن از مربیتون یا اونایی که بار دوم امتحان میدن حتما بپرسید که محله هایی که برای دو فرمون و پارک دوبل و … امتحان میگیره بگن بهتون که چشمتون عادت کنه.
    امیدوارم همتون قبول بشید.

  62. سلام
    توی امتحان کتبی سه فصل اول با سوالات چه جدید چه قدیم بخونین کافیه

    برای امتحان عملی سعی کنید جلسه اخرتون رو خودتون رو محک بزنین و تمرین کنین.شب امتحانم با ماشین خودتون یا دوستان و اقوامایان برین بیرون خودتونو توی ترافیک بندازین تا روی کلاج تسلط پیدا کنین.افسر بدونه روی کلاج تسلط دارین بقیه چیزارو آسون میگیره.
    به امید موفقیتتون

    1. سلام منم با ماشین مربی خودم خوب بلدم
      ولی روز امتحان ساعت ۸ باید اونجا باشیم ماشین امتحان خیلی قدیمیه کمربندش برعکعس شده و خیلی سفت بود به سختی می شد بکشی و صندلی هم عقب نمی آمد بار اولم بود افسر هم عصبی بودن خیلی بهم استرس وارد کردن که خودمم نفهمیدم چکار کنم رفتیم تا ۳۰ درجه خاموش شدیم با تندی پیادم رفت
      بار دوم که با همین ماشین امتحان دادم باز هم خیلی باید زور بزنی که بتونی کمربند رو ببندی و اینجا بلد شم با باید صندلی رو هول بدی که به عقب بیات خیلی وقتم رو بورد همین که دنده خلاص کردم افسر بهم گفت که حرکت کنم خیلی افسرها وقت کم میدن و حوصلکی هستن بعد از حرفش زدم دنده یک و راهنما رو زدم رفتم برای حرکت که باز ماشین خاموش شد و نتونستم ادامه بشم خیلی سخته که با این ماشین ها امتحان داد وقت زیاد میبره دوباره با همین ماشین دیروز امتحان داشتم نرفتم همش تو فکر این هستم که چه جوری میتونم با این مشکلات زیادی که وجود داره قبول بشم

  63. سلام
    دیدم دوستان دارن تجربیاتشونو میگن گفتم منم بگم از تجربیاتم استفاده کنید سر امتحان شهری بعد دوبار رد شدن
    من با اینکه خودم پشت ماشین می شستم حتی روز ازمونم با ماشین رفتم سر حوزه ازمونی
    ولی این استرسی که دوستان میگن واقعا هستش چون خودم اصلا ادم استرسی نیستم دارم میگم . مواظب باشین استرس کار دستتون نده . روز ازمون اولش یکم استرس دارید ولی بعد با بچه ها که صحبت میکنید واقعا استرستون میریزه ‌و هیالتون ازین موضوع راحت باشه
    برا ما افسر اسمارو میخوند سه نفر سوار ماشین می شدیم ما بقی که قرار بود نوبتشون بشه دنبال ماشین میومدن
    یه سریا هم میموندن تا نوبتشون بشه
    حتما و حتما احترام افسر را داشته باشید اینو در نظر داشته باشید افسر باهاتون پدر گشنگی نداره و نمی خواد که بندازتتون پس قدم اول برای قبولی احترامه . وارد ماشین که میشین مثل حرفه ای با دست راست بالای فرمونو بگیرید و وارد ماشین شید
    و پوشه رو بزارید بالای اون کیلومتر شمار البته نزدیک افسر
    سلام وقت بخیر بگید و مطمعن باشید که اونم جوابتونو میده
    صادرکات با صادرات یا صکادرات هر چی بلدید فراموشتون نشه
    ویادتون نره که ماشین روشنو استارت نزنید که درجا ردید
    حالا میخواید راه بیوفتید راهنمای بیرون رفتن فراموشتون نشه . راستی از پارک میخواید دربیاید سرتونو از شیشه کناری بجرخونید اینا همه یه امتیازه خوبه برای سرپوش گذاشتن روی اشتباهات آتی شما و هیچ کار شما از دید افسر پوشیده نمیمونه.
    راهنما رو که زدید اروم و اهسته می ایید بیرون حالا نوبت اینکه شما تو تله بیوفتیده . همه حواساتونو جمع کنید به پل ها و پارکینگ ها خیابون یه طرفه ها جها راه ها
    معمولا هنر جو ها هول میشن مثل خودم که اینجا پله با پارکینگه با اینکه میدونند
    به نظر من محل ازمونو یه بار پیاده با خودتون مرور کنید تا اشتباه نکنید یه وقتی
    امروز به یکی گفت بغل جارراه پارک کن شما پارک نکنین :))
    ۱۵ متریه چهارراها فک کنم نمیشه پارک کرد
    حالا به هر حال دارید اماده میشید برای زدن پارک دوبل
    حواستونو جمع کنید هم به اینکه دارید کجا پارک میکنید از نظر موقعیت پارکینگ و پل
    بعد مهارت زدن دوبل
    که ایشالا همزمان هر دوشو عالی می زنید و قبولید
    یه نکته
    حتما بعد هر حرف افسر راهنما رو بزنید را هنمای پارک دوبلرم بزنید
    اگه احیانا افسر گفت تو خیابون یک طرفه دنده عقب برید اجازه بگیرید بعدش فلاشر فراموش نشه
    اینم از تجربیات ما :))
    ببخشید یکم طولانی شد
    همتون بلدید – فقط کمی تمرین و ممارست میخواد
    به امید قبولی همگی

  64. سلام دوستان عزيز
    به اميد قبولي همه
    اول از همه بگم من خودم براي ايين نامه يك دور كامل كتاب رو تموم كردم بعد كلي نمومه سوال از سايت حل كردم و نكات تكراري سوال هارو يادداشت كردم و تابلو ها رو چند دور خوندم كه بار اول هم با دو غلط قبول شدم حتما بايد نمونه سوال رو ببينيد وگرنه بار اول قبول نميشيد
    براي امتحان شهر هم بار اول افسر خيلي خوب بود و حتي به كسايي كه بار دومشون بود دو بار فرصت پارك دوبل ميداد ولي من نتونستم كنترل كنم موقع رفتن توي پارك سرعتم زياد شد حتما دقت كنيد كه حركت لاك پشتي تون رو كنترل كنيد بعد افسر خودش گفت قبول داري هنوز جاي تمرين داري ديگه گفتم بله گفت برو هفته ي بعد بيا من خودم كمكت ميكنم رفتم ازمونم افتاد دو هفته ي بعد يه افسررررر بددددد اخلاقيييي بود كه نگو من واقعا ايراد هامو برطرف كرده بودم عين نقل و نبات دوبل زدم ولي درو باز كرد گفت فاصلت خوب نيس بنظرت خوبه من خودم گفتم بد نيس بعد گفت عههه شما تعيين ميكني ؟! خيلي با لحن بد ديدم اينجوريه گفتم نه هر چي شما صلاح بدونين خلاصه گفت دو فرمون بزن حتي اونم خيلي خوب زدم اما چون اعصابمو خورد كرد يادم رفت خط ممتد رو بگم خلاصه بار بعدي افسرمون خيلي مهربون بود چيزي كه خيلي براش مهم بود مهارت توي دنده عوض كردن پي در پي بود و البته من خاموشم كردم ولي خودش برام روشن كرد گفت برو ولي پارك دوبلم رو خيلي خوب زدم كه باعث شد از اون چشم پوشي كنه و گفت بخاطر دوبل خيلي خوبت قبول ميكنم
    اينجوري بود كه خلاصههههه اينمم از اين بريم سراغ مدرك ها و هدف هاي بعدي

  65. سلام
    اقا خودتونو تو خرج نندازید
    برای آیین کتاب و خونده همین
    آزمون شهری هم خیلی آسون بود
    من همرو بار اول قبول شدم ….
    ولی الان ۳ هفتس گواهینامه نیومده……

  66. به نام خدا،
    ازمون ایین نامه رو که مربیا قسمتای مهمی که توی امتحان میادو میگن خط میکشیم،
    سوالاشم وااااااااااااااااقعا اسونه، ینی سرجمع خودتو بکشی دو_سه ساعت کافیه برای خوندنش
    ولی من به شخصه برای بار اول گذاشتم دقیقه نود و خب ۱۲ شب شروع کردم به خوندن،
    برای همینم بار اول با ۵ غلط رد شدم.
    بار دوم با ۳ تا غلط قبول شدم.

    ازمونم شهرم که نظر ندم بهتره،
    خیلی عجله کردم؛ ینی هنوز تسلط کافی روی کلاچ نداشتم ولی همچنان امتحان میدادم؛
    اینشکلی که ۵ بار ازمونو شهرو با ۳ جلسه اضافی رد شدم.
    اما دوتا چیز،
    اول اینکه سرهنگ بشدت ادم مهربون و خوش اخلاقیه.
    و دوم، اگر من رد شدم بدلیل نیازمندیم به تمرین بوده. چون خانواده وقت برای تمرین کردنم نمیزاشت و کلاسای اموزشگاه هم هزینه ها و وقتی که باید میزاشتم مانع راضی شدن خانواده برای تمرینم میشد.

    دیگه خلاصه که بار ششم قبول شدم. و این رفت و امدای امتحان فقط و فقط به سود خودمونه که بتونیم مهارتمون رو بیشتر کنیم.
    و اینکه به هیچ وجه هم نباید خودمون رو با کسی مقایسه کنیم…
    یا حق

  67. من امروز ازمون شهری دادم و دفعه اول هم قبول شدن همه هم میگفتن دفعه اول کسی رو قبول نمیکنن و خیلی استرس داشتم اما اصلا این طور نیست من بار اول قبول شدم خب وقتی ایرادی نداشته باشی افسر چرا باید ردت کنه 😍آیین نامه هم دفعه اول قبول شدم 😍🤗برای همتون ارزوی موفقیت دارم بچه ها

  68. من ایین نامه را بار چهارم قبول شدم و بار اول شش تا غلط بار دوم هشتا غلط و بار سوم پنج تا غلط که این بار سوم اعصابم خیلی خورد شد ولی فراموشش کردم و هفته بعد بدون غلط قبول شدم
    ازمون شهر هم بار سوم قبول شدم که هر دو باری که رد شدم حق را به افسرها میدم.ولی اخلاق افسر ها از زمین تا اسمون فرق میکرد .افسر اول سه گروه چهار نفره دختر سوار میکرد بعدش یک گروه چهار نفره پسر اونم داخل هوای زیر صفر درجه و کلا اولویت ها را به دختر ها میداد.افسر دوم و سومم یکی بود که برعکس افسر اولی دو گروه پسر سوار میکرد بعد یک گروه دختر اونم تو هوای بارانی!
    دفعه اول بخار خروج از پاک نرفتن ردم کردن و دفعه دوم بخاطر زیاد شدن فاصله با جدول در پارک دوبل.اما دفعه سوم ازم ی دور یک فرمانه گرفتن بعد گفت بغل این ماشین وایسا پارک دوبل برو که هر دو را دقیق رفتم و قبول شدم و داخل هوای بارانی هم قبول شدم که برای خودش یک خاطره ای شد.

  69. سلام دوستان من فردا بار هفتمه که میخوام امتحان بدم راه های دیگه به جز قرص سراغ ندارید که استرس و کاهش بده؟

    1. منم امروز بار دوم رد شدم ایقدر ناراحتم ‌ ایین نامه بار اول با یک غلط قبول شدم‌‌دست فرمون بار دوم رد شدم ماشین مربی خاموش نمیشه اینجا خاموش شد دو‌بارش

  70. روزی ک انتخاب کردم واس امتحان ایین نامه گفتن ساعت ۲ اینجا باش منم بدون هییییییچ استرسی رفتم
    ساعت ۲ونیم بود ک گفتن افسر جلسه بوده و الان راه افتاده ک بیاد،،،، نمدونم چقدر تو ترافیک بود ک ساعت پنج ربع کم رسید اموزشگاه همع هنر جو ها خسته و گشنه بودن و منم دو تا شکلاتی ک داشتم خوردم،،،، تو اون چند ساعت ک همع منتظر افسر بودیم فقط من بودم ک ی ذره استرس نداشتم و حتی ی کلمهرو کتاب نگاه نکردم و وقتی هم امتحان شروع شد اصلااا استرس نداشتم و سوالا رو جواب دادم. افسر ک تصحیح کرد اول اسامی مردودین رو خوندن ک خودم با ۷ غلط مردود شده بودم اما اصلاااا برام مهم نبود،،، بار دوم ک رفتم سر جلسه خدارشکر افسر ب موقع اومد و اون روز میخاستم دیگ روز اخر امتحان ایین نامه باشع و اخرین نفر برگه رو تحویل دادم و قبول شدم همه اونای ک قبول شده بودن انگار پا گذاشته بودن رو مریخ اما من همییین جور سایلنت بودم و هر کی میدید فک میکرد مردود شدم و بهم میگف عیبی نداره ایشالا دفع بعد قبولی و ک دیگ خودم بهش میگفتم قبول شدم منتهاااا اصلااا برام مهم نییییی…..
    از امتحان عملی براتون بخام بگم،،، شایان ذکر هس ک من یه کارتکس تموم کردم و ب عبارتی ۸ بار مردود شدم و بار ۹ام قبول،،، از مهرماه تا اواسط دی درگیر بودم چون ۴بار اول ک دوبل میزدم افسر در ماشین باز میکرد و میگف فاصله ات تا جدول استاندارد نیس برو بسلامت ۴ بار دوم فاصلم استاندارد بود اما بهم میگفتن تو دوبل زدن خیلی کندی برو بسلامت،،، بار ۹ام (اخرین بار) با کسای امتحان میدادم ک بلااستثنا همه بار اولشون بود و وقتی میفمیدن من چند ماه درگیرم بعنوان ی ادم تجربه دیده کلیییی ازم راهنمای میگرفتن چ مرد چ زن بعد چوون همع بار اولشون بود ی تعداد زیادی رو مردود کرد افسر و همونجا خودم بین ادمای ک بودم با خنده گفتم فک کنم واس بار ۹ام هم مردود هستم چوون اصلاااا برام مهم نبود حتی اندازه سر سوزن هم استرس نداشتم،،،، نشستم تو ماشین افسر گف چ کار کردی ای همع مردود شدی گفتم ی عده میگن کند هسم ی عده میگن فاصله ام با جدول مناسب نیس گف ایشالا ای دفع قبولی منم با خنده گفتم خدا از دهنت بشنوه بعد گف ک میدونم خندت تلخ هس،، همع امتحانا ازم گرف(دنده کشی و دور و دوبل و دنده عقب دوبل) بعد بهم گف پیاده شو گفتم اگ میخاین مردود کنین همین الان بگید ک برم گف تو پیاده شو کارت دارم رفتم پیشش گف ای دوبل رو فقط واس من زدی یا برا کسای دیگ هم زدی گفتم واس همه همینجوری دوبل میزدم ک هر کس روش ی ایرادی گذاش گف قشنگترین دوبل امروز فعلاااا مال تو هس و سریع امضا کرد و گف بر خوش باش…

  71. هودی نپوشید حساس اند مظلوم باشید تند تند بگین با اجازه سلام احوال پرسی کنید به دنده نگاه نکنین حول نکنین قبول اید من بار سوم قبول شدم ایین نامه هم فقط نمونه سوال بخونین خیلی بهتره من بار اول با دو غلط قبول شدم

  72. سلام من برای اولین بار آزمون عملی (شهری) رو امتحان دادم و به لطف افسر قبول نشدم.
    خواستم بدونم شرح هزینه ها برای امتحان مجدد به چه شکل هست؟
    آیا باید هزینه کلاس مجدد بدم به علاوه اون ۱۰ هزار تومان؟
    با تشکر

    1. سلام علی رضا بله تا چهار بار ک قبول نشی باید هزینه بدی ب مبلغ ۸۵هزارتومان البته بار چهارم افسر باید بگه ک نیاز داری جبرانی بری یا ن ولی بد از چهار بار اختیاری ک نیاز داری جبرانی شرکت کنی یان ارزوی قبولی برا همه

  73. سلام خدمت دوستان عزیز الکی به خودتون استرس وارد نکنیدبهترین کار اینه که حتی قبل اینکه بخواید ثبت نام کنید برای گواهینامه با ماشین خودتون تمرین کنید من از ۱۴ سالگی با ماشین رانندگی میکردم و تسلط کامل روی رانندگی داشتم اینکه از مدت ها قبل شروع کردم خودش یه نکته مثبته و مربیم هم مطمعن بود من دفعه اول ازمون تو شهری رو قبول میشدم که شدم برای ایین نامه هم اصلا استرس ندین به خودتون درسته که وقتی به کتاب نگاه میکنید و حشت میکنید و لی چیز خاصی ندارهمن فقط و فقط علائم رو خوندم و یه سری نکته برداری هایی که توی کلاس ها داشتم بعدشم چند تا نمونه سوال از اینترنت دانلود کردم و جواب دادمشون هم ایین نامهو هم تو شهری رو دفعه اول قبول شدم با اینکه در کل ادم استرسی هستم ولی خودتونو بیخیال بگیرید و بی اهمیت . تا جایی که میتونید بخونید و برید امتحانو بدین بیخیال باشید که استرس نگیرید

  74. برای رفع استرس قرص پروپانول بخورید
    برید داروخانه بگید قرص ضد استرس میخوام خودش بهتون میده
    یک ساعت قبل آزمون بخورید
    برای من که عالی بود و آرومم کرد

    1. سلام، دوست عزیز قرص پروپرانولول مسدود کننده گیرنده های آدرنالین دیواره داخلی قلبه و بدون نسخه نمیدن.

  75. سلام
    من امروز ۹۹/۱۰/۲۱ در دفعه چهارم و در شهر مشهد قبول شدم .

    چند نکته :

    ۱/ اگه واقعا استرس دارید و دست پاچه می‌شید از داروخانه یک قرص ضد استرس ( پروپانول) بگیرید و ۱ ساعت قبل از آزمون بخورید. ضربان قلب رو پایین میاره … من خیلی راضی بودم ازش.

    ۲/ از جلوی ماشین رد نشید
    ۳/ از درب عقب سمت راننده نه وارد بشید نه خارج بشید اصلا انگار قفله …
    ۴/ صادرکات
    صندلی ، آینه ، دنده خلاص ، روشن ، کمربند ، آماده به حرکت ( راهنما و دنده ۱ ) ، ترمز دستی

    ۵/ چک کردن صفحه کیلومتر شمار که دربی باز نباشه احیانا

    ۶/ ایست و نگاه به عقب هنگام خروج از پارک

    افسر = مجاز نیست و راهنما

    اینو با خودتون تکرار کنید 👆

    موارد آزمون ثابته پس جای نگرانی نیست👇

    دوبل و دنده عقب ( بعد از دوبل اگه دنده عقب خواست فرمان رو ۱/۵ دور به راست بچرخانید در ضمن دنده عقب همیشه غیر مجازه )

    یک فرمان ( ایست و راهنما یادت نره )

    دو فرمان ( نزدیک جدول شدی ترمز رو که ول کردی گااااااااز بده نری تو جدول )

    دنده کشی ( دنده ۳ مجاز نیست)

    سی سانت ( راهنما و مجاز نیست یادت نره )
    و …

    در آخر هم موقع قبولی تون

    ” تدخد ” 👇

    ترمز دست
    دنده خلاص
    خاموش
    دنده یک

    شما قبول شدید کمربند رو باز و از پشت ماشین برید درب سمت شاگرد…

    در تقدیر شما نوشته شده که چه روزی قبول می‌شید پس نگران نباشید یک روز قبول می‌شید دیگه… درک میکنم که الافی داره اما چه میشه کرد … باید تا رسیدن به تاریخی که تقدیر برامون نوشته که قبول می‌شید برسیم دیگه

    یا علی

  76. سلام من یکشنبه همین هفته بعد از ۸ بار رد شدن بلخره قبول شدم-میدونید من از سال۹۷ شرکت کردم کلاسامم رفتم ولی به دلیل تنبلی ادامه ندادم -ولی امسال چون دیگه کاردکسم تموم میشد رفتم که با افسر رو بدم و گواهیناممه بگیرم که چشمتون روز بد نبینه هر دفعه به یک دلیلی من رد میشد -تا اینکه بلخره دفعه ۹ هم قبول شدم-هورررااااا

  77. سلامو وقت بخیر بالاخره بعد از ۲ بار رد شدن قبول شدم واقعا بعضی افسر ها فقط میخوان اذیت کنن خیلی باید دقت کنین موقع آزمون.بار اول به خاطر ۱۵ متری تقاطع رد شدم توقف کردم دورم زدم گفت برو پایین خخخ بار دوم سر تقاطع توقف کردم باید نگاه به چپ و راستم میکردم بعد حرکت میکردم نگاه کردم بعد چند متر جلوتر گفت راهنما بزن توقف کن ردی!!!!گفتم چرا گفت چپو راستتو ندیدی سر تقاطع حالاااا کی بیاد ثابت کنه افسر نگاه کردم بعد رد شدم اونم بار دوم.بار سوم انقدر اعصابم خراب بود که دیگه داشتم سرد میشدم با اینکه به رانندگی مسلط بودم فقط نکات امتحانی اذییت میکرد یه پارک دوبل و نیم کلاج ازم گرفتو قبووول :)))))

  78. خب منم بالاخره قبول شدم. از دوستانی ک تجربیاتشونو گذاشتن ممنونم. چیزایی ک باعث رد شدنم بود نخوابوندن ترمز دستی😬 ب علت استرس. رد شدن از کنار یک ماشین با فاصله ی نزدیک ک نتیجش عدم رعایت فاصله طولی و عرضیه🙄 و خاموش کردن حین دور دوفرمان 😐 چون فقط با کلاج کار کردم و گاز ندادم. البته داداشمم رد کردن فقطططط چون ماشینو بعد خاموش کردن رو دنده یک نذاشته. امیدوارم ب دردتون بخوره. مشکلی ک با هزینه کردن حل بشه مشکل نیست فقط هزینه اس پس استرس نداشته باشین

  79. دوستان یه نکاتی رو هم خدمتتون بگم برای دوبل
    زمانی که میخوان دوبل کنید اول حرکت لاک پشتی باشه . همونطور ک گفتم اگه دیدین داره سرعت میگیره بزنین تو سرکلاج و گاز ثابتم حتما باشه ک ماشین خاموش نشه . نگران نباشین تا کلاج زیر پا هست . باز گاز دادن سرعت نمیگیرید
    دوستان موقع دوبل وقتی به لچکی رسیدین یه ذره بیشتر ن خیلی . یه ذره بیشتر لچکی رو رد کنین تا احتمال برخورد سپرتون به ماشین جلویی به صفر برسه و فرمون اول و فرمون دوم رو حین حرکت بچرخونین نه درجا . اگه فرمون اول ک موقع دیدن لچکیه درجا بچرخونین . احتمال برخورد با سپر جلویی میره واگه فرمون دوم که (هنگام دیدن دستگیره ی عقبی بالای جدوله) درجا و بدون حرکت بچرخونین از جدول دور میشین و فاصلتون خیلی میشه . پس حواستون باشه که اگه فرمون اروم و در حین حرکت چرخونده بشه فاصله ی مناسب با جدول دارید

  80. سلام و وقت به خیر
    دلم میخواد که بگم منم گرفتمش!

    ششم مهرماه رفتم برای ثبت نام و دوازدهم مهر ماه اولین کلاس آیین نامه..
    دوجلسه که گذشت آموزشگاه یک هفته به دلیل ویروس منحوس کرونا تعطیل شد!
    سی ام مهرماه اولین جلسه ی شهری…
    ۱۲جلسه گذشت،خوب وبد ،دادوبیداد،عصبانیت های مکرر مربی،بی اخلاقی ها،با آموزش های نصفه ونیمه!تعطیلی های پی در پی به دلیل کرونا!
    بیستم آبان تمام شد بلاخره…
    ۲۸آبان رفتم برای آزمون آیین نامه،آزمون رو بایک غلط قبول شدم…
    اصولا آدم درس خونی بودم همیشه وبایک دور خوندن روزنامه وار براحتی امتحان گذشت…
    اول آذر رفتم آزمون شهری،افسر انسان محترمی بود ولی من بی تجربه!
    کلاس آموزشی برام تجویز کردن!
    کارساز بود خیلیم کارساز ولی کافی نبود!
    دفعه دوم باز به دلیل کرونا دوهفته تعطیل شد و نوزدهم آذر رفتم و باز هم عدم تسلط باعث رد شدن شد،ایندفعه هم کلاس آموزشی..
    مربیِ جدید حسابی نکته ها را برایم توضیح داد…
    بیست وششم آذر سومین دفعه بود با یک افسر جدید و بداخلاق!
    تاسوار شدم گفتن دور بزن و وقتی رد شدم گفتم خط ممتد بااجازه!!
    بله درسته دیگه دیر شده بود!!
    همچنان ادامه دادم با قدرت😉
    دفعه چهارم ۳دی ماه بود دیگه رفتم که قبول شم ولی متاسفانه در پارک دوبل ………
    خوردم به جدول!
    ناامید نشدم !
    دفعه پنجم باخودم گفتم قطعا ایندفعه قبولم
    نه کم مهارتم و نه تسلطم کمه و نه قراره خط ممتد یادم بره و نه پارک دوبلم بره تو جدول.
    درست حدس زدم ایندفعه همه چیز به بهترین نحو ممکن صورت گرفت…
    امروز ۱۰دی ماه ۹۹ بلاخره گرفتمش!

    “این سه ماه از زندگی بماند-به-یادگار”
    سه

  81. سلام دوستان امیدوارم که حالتون خوب باشه . خب عرض کنم خدمتتون که من آزمون آیین نامه رو بار اول قبول شدم. /”چجوری؟ : یک دور روزنامه وار کتاب رو خوندم و اونجاهایی که مدرس گفته بودن مهمه بادقت و بعد ۱۵ تا نمونه سوال حل کردم و تابلوهارو هم از رو کتاب چند بار خوندم که کامل حفظ بشم . روز امتحان هم راحت همه سوالات رو زدم و قبول شدم … در مورد امتحان شهر هم بار اول قبول شدم. /”چجوری؟ طی ۱۲ جلسه + ۱ جلسه اضافه روز قبل امتحان تقریبا به تسلط قابل قبولی رسیدم … و مهمترین چیزی که باید عالی باشید *پارک دوبله* که اگه خیلی خوب انجام بدید نظر افسرو جلب میکنید … دور ۲فرمونه / دور ۱ فرمونه و… هم خوب یاد بگیرید نگران نباشید اگر هم اوکی نبودید کلاس بگیرید// خب حالا برسیم به روز امتحانم ساعت ۸ محل مورد نظر بودم و از بین تمام هنرجوها دومین نفر صدا شدم که نفر اول پشت فرمون نشست من صندلی عقب / هنرجو اول صادرکات و راهنما و شروع به حرکت خوبی داشت ولی برای پارک دوبل سرعتش زیاد بود و پارک بدی شد ( خیلی آروم و لاکپشتی حرکت کنید نگران هم نباشید) خب مردود شد و من به جای اون نشستم .. ماشین روشن بود و صندلی آینه و دنده و ترموز چک کردم و با راهنما راه افتادم ( کمربندو نبستم !! نیم نمره منفی-) … و بعد سرهنگ گفت برم دنده دو دور موتور رو رسوندم به ۲/۵ و خیلی نرم اول پا از روی گاز برداشتم کلاج تا ته گرفتم و دنده هم آروم جایگذاری کردم… خب بعد گفتند که پارک دوبل با ماشین X انجام بدم ** حواسم به پارک ممنوع یا نبودن بود.. ۱۵ متری تقاطع – تابلو – درب پارکینگ و گذرگاه عابر پیاده ** اگه ممنوع بود بگید با اجازتون پارک ممنوعه و پارکتون رو آروم و راحت انجام بدید / خب مثل چیزی که یاد گرفتم پارک رو آهسته و با دقت انجام دادم و خوشبختانه پارک خیلی خوبی شد ** راهنما و دقت فراموش نشه** این ازین بعد بهم گفت دور دو فرمونه اون هم با دقت و راهنماو… مثل جلساتی که آموزش دیدم انجام دادم / بعد مسیرو برگشتیم پیش بقیه هنرجوها ، اونجا هم ی دور ۱ فرمونه بادقت و ی دنده عقب ماشینو جای درست پارک کردم و دنده خلاص و ترمز دستی… سپس افسر گفت که قبولید و تمام” به همین راحتی” چیزایی که آموزش دیدمو انجام دادم و قبول شدم… وسلام ♥♥ امیدوارم که ازین مطلب استفاده کرده باشید و هر دو امتحان رو با موفقیت بگذرونید ♥♥

    1. سلام دوستان، امروز اولین امتحان عملی رانندگیم بود که متاسفانه رد شدم و میتونم بگم استرس و هول شدن دلیل اصلی اشتباهاتم شد که باعث شد فراموش کنم موقع حرکت راهنما سمت چپ بزنم و از راه فرعی به اصلی قبل از ورود به اصلی ایست کامل بکنم. باید سعی کنیم که استرس نداشته باشیم و آرامش خودمون رو حفظ کنیم وگرنه جزئیات یادمون میره و باعث مردودی ما میشه. سه شنبه هفته بعد میرم امتحان میدم، آرزو میکنم همه به آرزوهای قشنگتون برسین

  82. سلام دوستان عزیز
    من درامتحان آیین نامه باراول بدون غلط قبول شدم ودرامتحان شهری هم باراول قبول شدم،خیلی خوشحالم وباتمام قدرت منتظرگواهی نامه هستم.
    می خواهم برای شماعزیزان آهنگی رابخوانم:
    باس گازاعاشقیم باس گازاباس گازاعاشقیم باس گازاکیم توتارسنی گیت بوردان هادی بنی گوتوربوردان
    امیدوارم که ازآهنگ لذت برده باشید.باتشکر

  83. سلام به همه میخواستم بگم که از آزمون آیین نامه کتبی استرس نداشته باشید خودم بار دوم قبول شدم اونم بدون غلط بار اول با ۵ غلط مردود شدم و حواستون همش به آزمون توی شهر باشه بار اول بخاطر پارک ساده و ۵ سانت اضافه مردودم کرد و تو همین چهارشنبه آینده دوباره امتحان میدم و ان شا الله موفق میشم
    به امید موفقیت برای همه هنرجویان…..

  84. خسته شدم بخدا بار ٥ امم افتادم ايين نامه رو بار اول قبول شدم ولي اين شهري از شدن استرس همش ميوفتم☹️

    1. سلام دوستان . من چهار روز پیش بار سومم بود ک قبول شدم . میخواستم تجربیاتم رو در اختیارتون بگذارم ، خب چند تا مطلب برای افسر خیلی مهمه ، اولا ارووم و ریکلس برخورد کنید . من خودم خیلی ریلکس نشستم پشت فرمون و گفتم اجازه حرکت میفرمایید؟ وقتی خواستم دوبل کنم افسر گف فاصله عرضیت با ماشین کناری یکم نزدیکه . اما من اصلا هول نشدم . حواستون باشه که گاهی افسر یه چیزی میگه تا ببینه دستپاچه میشید یا نه . خلاصه که دوبل کردم و خیلی خوبم شد . حین دوبل سرعتتون رو کنترل کنید . حرکتتون لاک پشتی باشه . تا دیدین داره سرعت میگیره بزنید تو سر کلاج و یه گاز ثابتم داشته باشید تا ماشین خاموش نشه ، اگه دوبل رو خوب انجام بدید میتونم بگم تا حدود ۶۰ در صد قبولی رو برای خودتون تضمین گردید . بعدش افسر گفت حالا برو دنده عقب . حتما یادتون باشه که دنده عقب بعد از دوبل باید یکو نیم دور فرمون باز شه . دوستان یه چیز کلی بهتون بگم ک فراموش نکنید افسر دستور هرکاری رو به شما داد اول دو کار انجام بدید . بررسی کنید مجازه یا خیر . اگه نبود بگید غیرمجازه و بعد راهنما رو بزنید ، بعد انجام این کار دستور افسر رو اجرا کنید ، وقتی دستورات افسر رو انجام دادید فکر نکنید ک تمومه و قبولید ، من خودم وقتی دنده عقبمم رفتم گفت ترمز کن اما هم چنان داشت به دستم نگاه میکرد تا ببینه مراحل اخررو به ترتیب انجام میدم یا ن ، اول ترمز دستو کشیدم بعد خلاص بعد خاموش بعد میزنی دنده یک و اخرم کمربند رو باز کنی . بعد این ها افسر بازم داشت نگام میکرد تا ببینه دستگیره ماشین رو برای خروج درست باز میکنم یا ن ، یادتون باشه که باید دست چپ رو رو پایه بزارید و با دست راست باز کنید . وقتیم افسر میگه بیا پیش من اصلا از جلوی ماشین عبور نکنید و از پشت ماشین بیان
      دوستان دوباره تاکید میکنم ک استرس نداشته باشین . با خودتون بگین اگه ردم بشم قرار نیست وسط کوچه من رو بزنن دوباره این حق رو دارم ک ازمون بدم و توصیه میکنم که به هیچکس هم اطلاع ندین ک فلان روز ازمون دارین که ارامش داشته باشین
      دوستان حواستون هم به این باشه ک گاز ثابت در تمامی مراحل رانندگیتون باشه ک ماشین خاموش نشه
      اگه کلاج از نقطه یک حرکت پایین تر باشه و گاز نداشته باشین ماشین خاموش نمیکنه ولی اگر یه ذره از نقطه ی یک بیاد بالاتر و گازم نباشه . ماشین خاموش میشه
      برای تک تکتون آرزوی موفقیت و حس بسیار خوب قبولی رو دارم

    2. وای دقیقا منم همینطور امروز سومین باورم بود ردم کرد واقعا دیگه خسته شدم هی هر هفته …دیگه نمیدونم چیکار کنم

  85. سلام من ایین نامه رو بار اول قبول شدم اما شهری رو بار سوم..حواستون باشه که اگه کلاچ زیر ئاتون لرزید کار افسره اون می خواد کاری کنه خاموش کنید من باد دوم همینجوری بود خاموش کردم ولی بار اخر حواسمو جمع کردم به افسر گفتم با کلاچ بازی نکنه.

  86. آیین نامه رو برای بار دوم با نمره ۳۰ قبول شدم و استرس نداشتم
    ولی برای شهری خیلی استرس داشتم و ی دختری ک خیلی دوستش داشتم (از بچهای محلمون بود) هم اونجا بود ک استرسم رو زیاد کرد ولی خداروشکر تونستم استرسم رو کنترل کنم و برای بار اول قبول بشم البته بگم که افسره خیلی من رو اذیت ولی من کاملا مسلط بودم

    1. خب بار دوم قبول شدم شرش کم شد ولی یه پیشنهاد دارم برای همه کسایی که میخوان ازمون شهری بدن، درسته که باید علائم و … رو ۱۰۰ درصد رعایت کنید ولی فقط به دید یه ازمون سخت و پر استرس نرید، فقط رانندگی کنید:)

  87. سلام دوستان
    اول از همه بگن که اصلا از افسر نترسید اگه مودبانه و با آرامش و لبخند باشین خیلی خوب باهاتون برخورد میکنه…بدون استرس توی ماشین بشینین و سلام و وقت بخیر ب افسر بگین حتما!(میتونین قرص ضداسترس بخورین)
    موقع حرکت یادتون نره راهنمای چپ رو بزنین بعد حرکت کنین!
    اولی سوار ماشین بشین!من خودم ازشون اجازه گرفتم ک اولی بشینم و ایشون قبول کردن!اولی سوار بشی بهت کمک میکنه و آسونتر میگیره…
    اگر باهاتون حرف زد با دقت ب حرف هاش گوش بدینو تایید کنین حرفشو…
    هر حرکتی ک افسر گفت انجام بدین فورا راهنما بزنین!
    یادتون باشه که بگین خط ممتد با اجازه یا خط ممتد فرضی با اجازه!شب قبل امتحان کلیپ های داخل اینترنتو ببینید…نزدیک تقاطع اگر گفت بزنین کنار اجازه بگیرین و بگین ک ممنوعه!
    خیلی گیر ب صندلی ندید😑ی نفر بعد من بود ک خیلی گیر ب صندلی داد و افسر ردش کرد!
    حواستون ب ترمز دستی باشه و موقع پیاده شدن در رو با دست راست باز کنین!!!!ازشون بپرسین ک اجازه میدن خاموش کنین ماشین رو یا نه؟…
    من اولی سوار شدم و دنده معکوس و یکم دنده عقب گرفت و قبول شدم تقریبا ۳۰نفر از آموزشگاه خودم بودیم که ۸نفرمون قبول شدیم!امیدوارم موفق باشین

  88. سلام دوستان این نکات رو‌رعایت کنید ۱۰۰٪قبولید:
    اول صکادرات و‌حق تقدم را رعایت کنید ایینه راهنما همه را رعایت کنید بیشتر افسرا میگن برو پیش فلان ماشین دوبل بزن ابتدا راهنما توقف کامل ی کاپوت جلو تر ارام ارام ب عقب‌ راهنما زده حرکت کنید تا فاصله استاندارد دوبل کنید کلاج رو تاکید میکنم کلاج رو ول نکنید ک خاموش بشه سعی کنید حتی یکبارم خاموش نکنید سرتون رو‌از شیشه بیرون نگاه کنید ترمز دستی یادتون نره خلاص و‌خاموش دنده گذاشتن اکثر افسرا هم دور‌دوفرمان ب سمت جلو با کلاج حرکت کنید و‌دور بزنید ب شمت عقب حتمااز گاز استفاده کنید نم نم گاز بدید بعد راهنما یادتون‌نره دنده۱کلاج راهنما گاز حرگت کنید بیرون رو نگاه کنید دوستان عزیز حتما فرمان رو‌ هر سمت میگیرید راهنمای اون رو‌ بزنید ک هر کدوم این کارا نکنید افسر ی تیک خطا ثبت میکنه و‌رد میشین
    بنده خودم ب عنوان افسر امتحان همه رو گفتم ک رعایت کنید
    اکثرا ماشینا اموزشگاه امتخان کلاجشون شله ک خیلی نرمه مواظب باشید رها نکنید دنده و‌دیسک و‌ترمز هاشون سفتن هل نکینید ب صحفه کیلومتر نگاه کنید

  89. سلام.منم امروز چهارمین بارم بود امتحان میدادم و قبول شدم.دوتا دوبل ازم گرفت و دو فرمون و دنده ۳ و ۴.خداروشکر انشاالله همتون قبول شین،بهم گفت قبولت میکنم ولی دنده ۳و۴ تمرین کن

    1. عزیز من چرا ملتو به اشتباه میندازی …
      توی اتوبان همت آزمون دادی با دنده ۳ و ۴ ؟!؟!
      بیشتر از دنده ۲ و عقب افسر نمیخواد

  90. عزیزان سلام
    من خودم دیروز برای سومین بار توشهری رو قبول شدم چند پیشنهاد دارم که بهتون کمک میکنه:
    اول استرس نداشته باشید,دوم سعی کنید تسلط بالایی روی کلاچ داشته باشین چون که این خیلی برای افسرها مهمه,سوم حواستون به مجاز نبودن بعضی کارها باشه مثلا دنده سه رفتن,از جلوی ماشین ردنشین,چهارم من که هر دوباری که ردشدم به خاطر پارک دوبل بود این کار شاید مهم ترین بخش آزمونتون باشه حواستون به فاصله با جدول باشه تا میتونید آهسته حرکت کنید رمز موفقیت تو پارک دوبل آرام رفتن همراه دقت بالاست به فاصله ماشینی که می خواهید پشتش پارک کنید دقت کنید.
    امیدوارم بااین چند نکته بهتون کمک کرده باشم.
    انشاالله همتون موفق باشید.

  91. سلام من امروز بلاخره تونستم ازمون شهری رو قبول بشم ، دفعه هفتم بود که امتحان میدادم و یک ماه مونده بود کارتکسم باطل بشه . دفعه اول در افتضاح ترین حالت ممکن امتحان دادم و همین باعث شد ترسی برام به وکود بیاد که ۱ سال قید امتحانو بزنم بعد از یکسال تصمیم گرفنم باز برم سراغش و سه جلسه تمرین گرفتم و عالی بودم با پدرمم خیلی تمرین میکردم مطمئن بودم این بار قبولم بار دوم و سوم و چهارم و پنجم رد شدم فقط به یک دلیل ، اینکه موقع دوبل فاصله ام با جدول کم میشد میتونم بگم هیچ ایرادی نداشتم و افسر هم کلا تعریف میکرد از رانندگیم اما میگفت بازم تمرین کن 🙁 از نا امیدی نگم براتون حالم واقعا بد بود و وقتی بهش فکر میکردم گریه ام میگرفت در کمال ناامیدی بار شیشمم رفتم و باز رد شدم اما این بار کلا نتونستم پارک دوبل انجام بدم و ناامید تر برگشتم خونه. مطمئن بودم من هرگز نمیتونم راننده بشم و حس ناتوانی شدید داشتم ، فقط غصه میخوردم چرا منی که تنها ایرادم دفعه های قبل فقط فاصله کم با جدول بود باید رد بشم اما ی عده دیگه با کلی خطا شانس دارن قبول میشن:( بعد از چهار ماه امرپز بلاخره تصمیم گرفتم باز برم امتحان بدم افسرش هم به شدت سختگیر و حساس بود و ۳ بار با همین افسر رد شدم و باز هم امید نداشتم قبول شم ، قبل امتحان فقط ده دقیقا دوبل تمرین کردم و برای امتحان نفر یکی مونده به اخر اسمم رو صدا زد و دوبل و دو فرمون و سی سانتو همه رو ازم گرفت و من انجام دادم بدون ایراد و بهم گفت پیاده شو 😑 هر چی پرسیدم قبول شدم یا نه محلم نداد افسر منم ب خیال رد شدن داشتم میرفتم سمت خونه که بهم گفت برو اموزشگاه :))) انقد خوشحال شدم به همه زنگ زدم😂😂 خواستم بگم پروسه ی مسخره ای هست و پر از نا امیدی من بی عدالتی رو از نزدیک لمس کردم و به ناحق قبول نشدم امیدوارم این پولایی که الکی میگیرن حلال بشه براشون

    1. دوستان یه نکاتی رو هم خدمتتون بگم برای دوبل
      زمانی که میخوان دوبل کنید اول حرکت لاک پشتی باشه . همونطور ک گفتم اگه دیدین داره سرعت میگیره بزنین تو سرکلاج و گاز ثابتم حتما باشه ک ماشین خاموش نشه . نگران نباشین تا کلاج زیر پا هست . باز گاز دادن سرعت نمیگیرید
      دوستان موقع دوبل وقتی به لچکی رسیدین یه ذره بیشتر ن خیلی . یه ذره بیشتر لچکی رو رد کنین تا احتمال برخورد سپرتون به ماشین جلویی به صفر برسه و فرمون اول و فرمون دوم رو حین حرکت بچرخونین نه درجا . اگه فرمون اول ک موقع دیدن لچکیه درجا بچرخونین . احتمال برخورد با سپر جلویی میره واگه فرمون دوم که (هنگام دیدن دستگیره ی عقبی بالای جدوله) درجا و بدون حرکت بچرخونین از جدول دور میشین و فاصلتون خیلی میشه . پس حواستون باشه که اگه فرمون اروم و در حین حرکت چرخونده بشه فاصله ی مناسب با جدول دارید

  92. سلام دوستان. اول اینکه اصلا استرس نداشته باشید و فکر کنید بغل دستتون همون کسیه که بهتون آموزش داده. خودتونو مسلط نشون بدین و وانمود کنید که شوماخرید.
    دوما سعی کنید که نفر اول برید. من نفر اول رفتم و خیلی آسمون گرفت واسم. درضمن ، رفیقم ۳ بار مردود شد. بهم گفت هر ۳ بار هم نفر اولی که داوطلب شده بودن ، قبول شدن.
    و در آخر روی ژارک دوبل واقعا مسلط باشید. خیلی جدی میگیرنش. در ضمن نکات دست و ژا افتاده یادتون نره. من پسرعموم حدود سه بار بخاطر راهنما و این داستانا رد شده بود.

  93. سلام من ایین نامه رو اولین بار بدون غلط قبول شدم لازمه اش اینه که کتاب رو دقیق بخونید مخصوصا جاهای مهم اش مثل اشکال و علائم رانندگی و تست بزنید براش تست ها و نرم افزار مخصوص اینکار تو گوگل پیدا میشه برای فرمون هم باید فقط و فقط تمرین کنید بعد از پایان تمارین با مربی تون خودتون با ماشین خودتون تمرین کنید اگر هم ندارید ، نزارید بین تمرین با مربی و ازمون فرمون بیش تر از یک هفته فاصله بیفته و اینکههههه اصلا استرس لازم نیس فوقش میفتید و دوباره میرید ازمون میدین دیگه موفق باشید🌷🐞🍁

    1. والله من مربیم‌انقدر داد و فریاد میکنه که فکر میکنم افسر از اون خوش اخلاقتر باشه، وقتی داد میزنه ها دست و راست و چپم قاطی میکنم واقعا لحظات خیلیییی بدیه🤕

  94. باسلام.من چهار ماه مونده بود پرونده ام باطل بشه موفق به گرفتن گواهینامه شدم.مشکل من رو تو آموزشگاه خیلی ها داشتند بدلایلی؛ بی حوصلگی برای رفتن به سر تمرین، هزینه اضافی، بی ثمر دونستن کلاس مربی از دلایلی بود که باعث میشد من بین کلاس هام فاصله زیادی بندازم .کلا سه بار توشهری رد شده بودم ولی فواصل بین آزمون اول و دوم من ۶ ماه و آخری ۳ماه طول کشیده بود.وقتی برای بارچهارم امتحان دادم بخودم گفتم من ازبقیه چی کم دارم. چرا یه نفر با سن خیلی کمتر ازمن باراول قبول بسه ومن نتونم.ازطرفی فکراینکه همسرم و فرزندم دوست دارند مسافرت بریم ولی بدون گواهینامه چطوری می تونم ببرمشون داشت عین خوره روح منو آزار می داد .
    توصیه من به همه دوستان اینه که تا حد ممکن استرس از خودتون دور کنید چراکه ۹۰ درصد مردودی ها مربوط به این بخش. سعی کنید چیزی که هستید رو به نمایس برارید نه چیزی که بهتون تحمیل کردن. اگه خود واقعی اتون باسید زودتر جواب میگیرید. نزارید دیگران براتون تصمیم بگیرن مثلا اینکه شما مهارت ندارید، شما استعداد ندارید، شما ضعیف و ناتوان هستید این جملات می تونه براحتی روحیه سما رو ازبین ببره و روز آزمون شما ازقبل یک بازنده هیتید. به حواشی و حرف هایی که هنرجوهای رد سده میزنن ذره ای گوش ندید چراکه اونها حرف دل میزنن نه حرف منطق. سعی کنید با خونسردی و ملایمت پست فرمون بشینید و برای شروع و برای اموری مثل دور زدن خط ممتد و توقف در مکان پارک ممنوع حتما اجاره بگیرید بتصور اینکه امتحان و دستور سرهنگ هستش بی محابا کاری نکنید.

  95. سلام بچها .من ازمون آیین نامه سری اول قبول شدم…ازمون شهری هم واسه اولین بار قبول شدم.پارکدوبل ودور ی فرمونه ازم گرفت ..البته تومنطقه ممنوعه…قبلش خیلی استرس داشتم اما نمیدونم چیشد خدایی شد یهویی استرسم ریخت ..خداروشکر خوب رانندگی‌کردم🤩بهم گفت رانندگیت خیلی خوبه😍🙃
    ولی خدایی دراین مورد استرس خیلی بده…هیچ استرسی نداره .نهایتا رد میشی …اصلا مهم نی .😜

  96. درضمن شب قبل امتحان خوب بخوابید ک خیلی تاثیرداره من بار اول. دوبلو اشتباه زدم وبعدشم شهره خودمون ثبتنام کرده بودم وبعدازچندوقت کارم افتاد شهری دیگه یعنی برای امتحان ایین نامه و آزمون شهری یک روز بینشون فاصله بود ک باید قبول میشدم وگرن اینهمه راهو باید دوباره برمیگشتم امتحان میدادم حالا استرس ب کنار بی خوابی هم ب کنار تاساعت پنج صب هم از دندون درد وسردرد هم میترکیدم همش دوساعت خوابم برد ورفتم براامتحان بار اول دوبلو خراب کردم و لاستیک عقب خورد ب حدول سرهنگ گفت پیاده شو ،التماسش کردم ک جنابسرهنگ من از شهره دوری اومدم تروخدا بذار یکباره دیگه امتحان کنم گفت نه اگه بذارم بقیه بچه هاهم توقع دارن ک دوبار ازشون امتحان بگیرم ،گفتم بجای یکبار. پنج دوبل میزنم اگه یکی خطا رفت ردم کن. گفت ن نمیشه وازاین حرفا اخرکار دلش سوخت گفت باشه بذار اخرین نفر امتحانت میگیرم گفتم خداخیرت بده باشه رفتم توهمین یکساعت تمرین کردم ده دوبل زدم وسرهنگ صدام زد ک بدو بیا میخوام برم فقط توموندی گفتم یاخدا و امام رضا کمکم کن قبول بشم من راهم دوره ، خودش پیاده شد گفت بخاطری ک دستپاچه نشی پیاده میشم چونکه می فهمید کاملا بلدم وتسلط دارم روکلاچ وگاز وفقط دوبلوضعیفم. ک گفت حرکت کن بار اول ودرست زدم گفتم خدایاشکرت گفت دومی روبرو. بازم درست زدم تا سه بار دوبل گرفت هرسه رودرست رفتم برگه ازم گرفت گفت قبولی میخواستم از خوشحالی پروازکنم بخدا خداییش همه چیز به سرهنگه امتحان گیرنده ربط داره تاچه جور ادمی باشه مال من ک ادم خوبی بود دمش گرم

  97. باسلام ازمون ایین نامه ک خوندنیه وراحت فقط میمونه عملی یاهمون ازمون شهری هیچوقت حق دیگرانو ضایع نکنین وبگید زودترازهمه امتحان بدم وبرم من این کارو کردم و دوبل اشتباه زدم درصورتیکه دوبل مثل اب خوردن بود برام همیشه بذارید نفر اخر امتحان بدید که از امتحان گرفتن ونوع حساسیت سرهنگ مطلع میشید قبل رانندگی از پشت ماشین حرکت کنید وکمربند یادتون نره فقط وفقط دوبل تمرین کنید اگر راننده حرفه ای هم بودی دوبلو تمرین کن بازم

  98. سلام
    من ایین نامه رو تو اولین دفعه و بی غلط قبول شدم(با خوندن فصل اول و علامت ها و بخش فنی کتاب)

    و ازمون شهر رو هم همون دفعه اول قبول شدم(نکتش اینه که استرس نداشته باشین یا از اون سمت به خودتون مغرور نباشین

  99. من خوشبختانه آزمون آیین نامه روبدون غلط قبول شدم اماامروزبرای باراول آزمون شهری داشتم خوشبختانه قبل امتحان خونسردبودم اماوقتی کنارافسرنشستم کمی آرامشم به هم خوردومتاسفانه ترمزدستی روناقص پایین آوردم حتی ماشین رودرست تودنده ۱ نزاشتم کلاچ ماشین هم خیلی نرم بودوبه خاطراینکه نتونسته بودم ماشین روکامل تودنده ۱ قراربدم متاسفانه ماشین خاموش شد.بایدعملیات راه اندازی رودرست انجام دادچون اگراشتباه بشه ماشین درست حرکت نمیکنه.

  100. سلام بچه ها من آیین نامه بار اول با نمره کامل قبول شدم. امروز هم رفتم برا اولین بار با افسر اما قبول نشدم.. من رانندگی ام خیلی خوب هست.. مربی ام خیلی زیاد ازم تعریف میکرد…انتظار داشت بار اول قبول بشم همیشه میگفت… تو شلوغی ها عالی میرم و شاید بگم تا حالا ۵ بار هم خاموش نکرده باشم چون نیم کلاچ هام هم خیلی خوبه اما امروز چون استرس داشتم که دوبل ام فاصله اش با جدول کم بشه (و همین هم شد) رد شدم..
    بچه ها اگر میخواید قبول بشید حتما باید با ماشین معمولی تمرین کنید توی یه جای خلوت… من بابام چون اجازه نمی‌داد بدون گواهینامه بشینم پشت ماشین خودمون نتونستم برم.. برای همین مجبور شدم یه چیزی حدود ۵ جلسه اضافه تر با مربی ام برم… اما اگر خودتون ماشین دارید با یه نفر که خیلی بهتون استرس نمیده برید تمرین (اگر تنها باشید که چه بهتر)…
    و در آخر اینکه اصلا اصلا اصلا (ببین چند بار تأکید کردم هاا !!!) استرس نداشته باشید. الان که امتحان رد شدم میبینم هیچ معنی ای نداشت چون واقعا اتفاق خاصی نمیوفته… قبولیتون به افسر هیییییچ ربطی نداره.. من خودم کارهای بقیه رو میدیدم قشنگ معلوم بود که بلد نیستن.. (منم اگر افسر بودم ردشون میکردم.. حتی خودمو!!!)
    خلاصه این کارهایی که گفتم انجام بدید قبولیتون حتمیه… خودم هم میخوام بابامو راضی کنم بریم تمرین… ان شاء الله هممون قبول بشیم

  101. سلام به دوستان
    بار اول افسر اینقدر استرس داشتم که تو دنده روشن کردم ترمز دستی هم نخوابوندم تو تقاطع هم پارک دوبل انجام دادم
    سری دوم هم استرس داشتم پارک دوبل و انجام دادم دنده عقب رو یکم انحراف داشتم رد شدم
    بار سوم که امروز بود گفتم میرم رد بشم اما در کمال تعجب قبول شدم شاید به خاطر اینبود که اخر از همه نوبت من رسیده بود
    دو تا دوبل انجام دادم یه دو فرمون بعد افسر گفت بیا پایین منم گفتم خب برم اموزشگاه نوبت بعدی رو بگیرم که افسر گفت کد ملیت رو بگو فهمیدم قبول شدم
    ان شالله همه قبول شن
    گواهینامه و هم گفتن یک ماه تا ۴۰ روز دیگه میاد در خونه

  102. ولی خدایی بار اول اکثرا رد میکنه من خودم نشسته بودم بعد موقع حرکت حتی ترمز دستی رو اورده بودم پایین ولی هرچی گاز میدادم حرکت نمی کرد حالا نگو افسره ترمز دستی رو اورده بود بالا و ردم کرد مواظب باشید

  103. سلام دوستانی که آزمون شهری دارن حتما دقت کنن افسری که ازتون امتحان میگیره همش نگاه میکنه به دست و پاهاتون که ببینه داره میلرزه یا نه اصلا استرس نداشته باشید
    بعدم موقع پارک کردن با سرعت پایین حرکت کنید که یموقع خواست کمکتون کنه بتونید سریع واکنش نشون بدید
    و اگر مردود شدید یموق با افسر بحث نکنید که لج میکنه

  104. روزی که با افسر داشتم همه میگفتن افسر کسایی که بار اولشونه رو چشم بسته رد میکنه منم نا امید اما بار اول قبول شدم و فهمیدم چرته این حرفا. آیین ناممم بار اول قبول شدم.

  105. سلام من آزمون آیین نامه رو با دوبار روزنامه وار خوندن کتاب و زدن دو سه تا آزمون آیین نامه از نت همون بار اول بد ن غلط قبول شدم.حقیقتا اگ نمیخوندم رد میشدم چون سوالا نسبتا چالشی بود بعضیاشون
    آزمون تو شهری رو همین امروز دادم که خب مطمن بودم از لحاظ رانندگی و قوانین و… قبول میشم.
    خلاصه نشستم پشت فرمون و افسر گفت حرکت کن.آیینه هارو درست کردم صندلی هم تنظیم بود ولی پیشنهاد میکنم حتی اگ صندلی واستون مناسب بود باز هم یکم جلو عقبش کنین که افسر بدونه شما اطلاع دارین.ولی کمربند رو یادم رفت.پیشنهادم اینه حتما این کلید واژه صکادرات رو با خودتون زمزمه کنین چون اگ راننده هم باشین باز هم ممکنه سر یه بی دقتی الکی الکی بیوفتین.دو گروه هستن.یه گروه که بی دقتن و گروهی که یکم مشکل توی کلاچ ترمز دارن.
    گفتم بیام تجربمو برای اونایی که احیانا رانندن ولی دقت نمیکنن به اشتراک بذارم
    موفق باشین همگی

    1. این بار که امتحان دادم قبول شدم.صکادرات(یا صادرکات بستگی به این داره شهر شما کدومو استفاده میکنن ) رو رعایت کنین و استرسم نداشته باشین.خیلی راحته دوستان

  106. سلام به همگی یه سوال داشتم .
    این کلاسایی که افسر بعد از مردود شدن تو آزمون شهری مینویسه واجبه حتما باید بریم ؟!(دفعه ی اول یک جلسه برداشتم دفعه ی دومم مردود شدم باز دوباره یک جلسه نوشت؛ هر جلسه هم ۹۱ هزار تومنه 😑) نمیشه این جلسه آموزش رو نرم ؟!

    1. سلام اگه آشنا داشته باشی اونو نمیخواد بری و فقط ۱۵تومن ازت کم میکنه بعدم من وقتی رد شدم همش ۶۵تومن ازم نگرفت تو چطور ۹۱تومن دادی اخه

  107. سلام من ایین نامه باراول قبول شدم شهری مربیم گفت صددرصدقبولی خودمم همین عقیده روداشتم ولی ازاسترس افسر دنده یک ندادم وراهنمانزدم وردشدم ویک جلسه برام نوشت افسرشم خیلی اسون بگیربودوارفاق میکرد امروز رفتم دیدم یه افسرخیلی سختگیراولین اشتباه ردمیکنه کلی به استرسم غلبه کردم وحواسموجمع کردم وقبول شدم خلاصه خواستم بگم افسرخیلی سختگیرم اگه سوتی ندی نمیتونه ردت کنه باارزوی موفقیت برای همه

    1. سلام ارع منم ۶۸ دادم😐خدایی خیلی گرونه کاش میشد این کلاسارو نزارن دیگع شاید یکی بودجه اش نرسه:/

  108. سلام به همه بچها من همین یکشنبه امتحان تو شهری داشتم برای ازمون ایینامه هم از اونجایی که حس خوندن کتاب ایینامه(البته فقط جاهای مهم رو خوندم) نبود فقط تستای سایت رو زدم و دقیقا هم شب امتحان بود که با دو غلط ایینامه رو قبول شدم
    برای امتحان تو شهری از کسایی که امتحان دادن و رد شدن اشکال هاشون رو بپرسین که دیگه اون اشکال هارو شما تکرار نکنین و مراقب افسر باشید که معمولا جاهای مثل پل یا چند متر بعد از تقاطع ها
    از شما میخوان که پارک دوبل یا دور بزنین از روی خط های ممتد ازتون میخوان که سبقت بگیرین اگر قبل از این درخواست ها غیر مجاز بودن رو بگین میفهمه که شما کاملا اماده اید
    موقعی هم که تو ماشین برای امتحان نشستین صندلی ماشین و اینه هارو تنظیم کنید و ماشین رو خلاص و دستی رو بالا بکشین معمولا تو امتحان دیدم که بعضی از بچها موقعی که ماشین روشنه استارت میزنن
    سعی کنید زیاد گاز بی تاثیر ندین در حدی که ماشین خاموش نشه فقط گاز بدین و کلاج به ماشین بدین
    اگه استرستون هم زیاده من خودم یدونه قرص ضد استرس که معمولا پرانول میدن داروخونه ها استفاده کنین خیلی تاثیر داشت برای خودم
    من خودم بار اول قبول شدم

  109. سلام عرض ادب خدمت دوستان من اینامه رو ۵ بار امتحان دادم و امتحان شهری ۲ بار خدمت شما بگم اصلا نا امید نشید یا نگید دیگه قبول نمیشم یا این اخرین بار بود اصلا نگران نباشید به هر حال قبول میشید نکته مهم اینه چه امتحان اینامه چه امتحان شهری رو اگه افتادین پشت سر هم برید موفق باشید

  110. اینقدر اسون بود که نگو من نمی دونم چرا بعضی ها دارن جو میدن اقا کلا هرچی که یاد گرفتی تو موقع جلسه شهری همونا رو انجام بده باور کن افسر قاتلت نیس یه ادمه که موقه رانندگی زیاد حرف میزنه

  111. سلام واقعا چه استرسی داره !! حق میدم به همتون منم که امروز رفتم امتحان شهر رو دادم راهنما نزدم از بس استرس داشتم یعنی فراموش کردم بعدشم یه پارک دوبل افتضاح زدم و مردود شدم !!ا
    اگه کسی استرس خودشو کم کنه و یکم مسلط باشه ان شاء الله دفعه اول قبوله!!!
    منم که مردود شدم استرس بد چیزیه!

  112. سلام دوستان😍 من ۲سال پیش یعنی ۶/۱۲/۹۷ رفتم واسه گواهینامم ثبت نام کردم و کامل کلاسارو رفتم ولی تو همین کلاسا ما تصمیم گرفتیم از شهری که توش زندگی میکردیم بریمو درگیر اسباب کشی یودیم که اومدیم کرج و دیگه من تا ۵ ۶ماه دنبال گواهینامم نرفتم تا رفتمو انتقالی گرفتمو اومدم اسنجا و گفتم اجازه از پلیس راهور نداریوو دوباره رفتمو اووووو کلی داستان داشتم تا بالاخره کارامو کردم یدور دوباره معاینه چشم انجام دادم هزینه های شهرداریو ریختم عکس گرفتم‌و …تا دوباره این مانع ها تموم شد و جوری بود که دیگه خسته شده بودم گریه میکردم خخخخ بعد از همه اینا کارتکسم دوباره بمدت ۱سال تمدید شد و ما شروع‌کردیم و رفتیم امتحان ایین نامه اصلیو دادن حالا نخونده بخیال خودم راحت😃🤣 ولی خب بعد همش تست میزدم دیگه‌کتاب نمیخوندم یا امتحانا رفت راهنمایی و من ۱ ماه وقت داشتم کم کم میخوندم شب امتحان تا ۷ صبح خوندم مورور کردم رفتم ب امید خدا قبول شدم و رسیدم امتحان شهری با افسر که بار دوم قبول شدم هیچ مشکلیم نداشتم بار اولم که کلن رد میکنن☺️ایشالا همه قبول شنننن

  113. سلام
    من شنبه ۱ شهریور ازمون شهر داشتم،هفته ی قبلش هم ازمون ایین نامه جفتشونم بار اول قبول شدم😍
    برای ازمون ایین نامه حتما حتما کتاب رو‌حداقل یک دور بخونید و‌تست بزنید.‌….
    برای ازمون شهر تا روز ازمون تمرین داشته باشید بای ماشین شخصی اگه براتون مقدوره اگر هم نتونستید کلاس اضافی بگیرید حتما…به اون ۱۲ جلسه اکتفا نکنید…
    برای دور دو‌فرمون و دور یک‌فرمون حتما قبل هر اقدامی به افسر بگید خط طولی ممتد اگر هم وجود نداشت بگید فرضی. دوخانمی که قبل از من ازمون دادن به دلیل نگفتن همین چند کلمه رد شدند…
    افسر سعی میکنه بهتون استرس بده و هلتون کنه اصلا بهش اهمیت ندید و کار خودتونو ‌بکنید….
    انشاءالله که قبول میشید به حق این ایام عزیز😍

  114. یک سوال اگر قبول شده باشی روز آزمون باید واست پیام بیاد ؟ چون من قبول شدم و واسم پیامی نیومده

  115. 😂بعد خوندن همه حرفاتون منم باید بگم که متولد پاییز هشتادم و امسال تازه اقدام کردم یک ماه پیش بعد از کلاسای آیین که تموم شد استرس داشتم واسه امتحانایی ک پیش رو دارم با اینکه من پشت رول مینشستم و بیرون میرفتم یا حتی راهای خیلی کم بین شهری رو خودم میرفتم ولی استرس خیلی بدی داشتم آموزش شهرم تموم شد اخه من بجز پارک دوبل بقیه چیزارو میدونستم پارک دوبل رو هم یاد گرفتم و دیروز رفتم واسه امتحان آیین نامه خب میتونم بگم من واسه خوندنش زیاد وقت نزاشتم ولی خب دقیقا ۲۴ ساعت بود نخوابیده بودم صبحشم امتحان داشتم هیچیم نخونده بودم نشستم خوندم تا خوده صبح و رفتم امتحان بدم حدودا ۵۰ نفری بودیم خیلیا تو حیاط که بودن میگفتن بار هفتم هشتمشونه میان واسه امتحان و میفتن منم بعد امتحان منتظر بودم که بیاد جوابش دیدم طرف اومد کاردکس همه رو داد ولی منو پنج نفر دیگ کاردکسمون نبود خب هممونم بار اولمون بود از اون شیش نفر نیم ساعتی صبر کردیم ک اسممونو خوندن و گفتن قبولید برید آموزشگاه اومدیم اموزشگاه و باز کاردکس رد کردیم که واسه فرداش امتحان عملی شهر داشتیم که بریم امتحان باز ما شیش نفر بودیم و ۴۴ نفر دیگه جمعا دوتا دسته بودیم که حدود ۱۰۰ تایی میشدیم ماهم استرس داشتیم واسه بار اول بود امتحان میدادیم نفر ۱۶ همی صدا کرد گفت بیا بالا رفتم ماشین روشن بود پشت فرمون نشستم اخه قد من خیلی بلنده و صندلی باید تا اخرین حد بره عقب صندلیمو که تنظیم کردم طرف گفت راه بیفت ماهم تو فرعی بودیم به اصلی چرخش به راست داشتیم خیلی مقرراتی کارایی ک میگفتو انجام دادم و حدودا ۱۰۰ متری بهم گفت با رعایت فاصله دنده عقب بگیر
    البته اینم بگم ک بهم گفت از هیچ کدوم آینه ها نمیتونی استفاده کنی دلیلشو نپرسیدم چرا آینه رو ازم گرفت ولی خب طبق گفته مربی آموزشیم آخر گوشه چراغ خطرو فرضی انداختم رو جدول و به کارم ادامه دادم باز همون فرعی به اصلی ک از داخلش اومدیم بیرون رو گفت L برو انجام ک دادم از شدت استرس پای چپم که روزی کلاچ بود میلرزید
    یهو گفت بفرما پایین نگاش کردم گفت اقا قبولی به سلامت
    با دلخوشی امروز اومدم خونه و یه حس خوبی داشتم از طرفیم حسی که قبل گواهی نامه گرفتن ادم احساس ترس و احساس سنگینی میکنه خیلی بده ک از رو دوشم برداشته شد 😂😁امروز۹۹/۵/۲۲

  116. سلام….منم امروز بار اول قبول شدم البته آیین نامه رو بار دوم بدون غلط قبول شدم ….خونسرد باشید مشکلی پیش نمیاد…بعد اینکه صندلیمو تنظیم کردم خواستم کمر بند ببندم توحلقه پیچ خورده بود گیر کرده بود به افسر گفتم بچه ها استرس داشتن گره انداختن بهش با خونسردی و حوصله بازش کردم بستمو راه افتادیم …ولی شگردم جالب بود مدام صحبت میکردم وقوانین راهو میگفتم فرعیا اصلیا فواصل و…مثلا فرعی به اصلی توقف کامل بعد حرکت…البته من ماشین داشتم و دستم پر بود وجدای از امتحان و افسر کلا اصولی رانندگی میکنم همین کمک کننده بود.

  117. من که بار سوم آیین نامه رو قبول شدم چون واقعا نمی خوندم ولی بار آخر رو مجبور شدم بخونم و قبول شم همون لحظه توی آموزشگاه گفتن برو برای شهری منم تو راه رفتن یه جوب منو ندید رفتم توش و پا درد خیلی شدیدی گرفتم خلاصه رفتم سر آزمون با همون پادرد که تو پارک دوبل یهو پام تیر کشید منم ماشینو ۲ متر بردم عقب نشد دیگه درستش کنم خلاصه افسر گفت رد شدم به طور کلی روحیه ام رو از دست دادم تا این که بعد از ۱ سال و ۴ ماه دوباره رفتم آموزشگاه و سه جلسه برداشتم بعدشم آزمون دادم و در عین ناباوری قبول شدم اصلا فکر نمیکردم مربی جدید اینقدر روم تاثیر بزاره به هر حال خداروشکر قبول شدم ولی گوهینامه ام هنوز نیومده…

  118. سلامممم من اولین ازمون کتبی اونقدر استرس داشتم و ترسونده بودن رو شدم ولی دومی بدون غلط قبول شدم و اینکه شهری هم بخودم استرس ندادم همون بار اول قبول شدم… ی سوال داشتم ازتون مگه تا گواهینامه بیاد از طرف آموزشگاه ی کاغذی برا رانندگی نمیدن؟؟؟

    1. نه یه زمانی این چند روز رو مابین گواهی نامه میدادن یه کاغذ کتبی ولی الان دیگه نه دیگه خبری از کاغذ نیست تا تو این فاصله گواهینامه تایید بشه و ارسال بشه

  119. سلام
    منم بار اول ایین نامه رو قبول شدم کتاب خوندم و تست زدم، تست زدن مهمه قلق سوالات دستتون میاد.
    اما ازمون شهری دفعه اول مردود شدم البته هم هول بودم هم کلی اشتباه داشتم علت هول بودنم این بود که همش شنیده بودم افسرا ادم با هر خطای کوچکی رد میکنن. وقتی افسر دیدم چقدر منعطف بود از استرسم کم شد ولی خوب اشتباهاتم زیاد بود و رد شدم ولی گفت نگران نباش دفعه بعد قبول میشی.
    دفعه بعد خدا خدا میکردم همون اولیه باشه میگفتن اون باز منعطفتره رفتم افسر عوض شده بود یگی دیگه بود و کلی از سختگیری این یکی شنیده بودم خیلی هول بودم مدام صدای گاز در میوردم خودم تعجب میکردم اخه من دست فرمونم بد نبود به افسر گفتم ماشینش خیلی استاندارد نبیست گفت یکم کم گاز بده در نمیاد. دوبلم خوب زدم ولی موقع دوبلم با حرکات دستش افسر راهنمایی میکرد موقع دور دو فرمانم داشتم دورم کامل میکردم چند لحظه بدون اینکه دنده یک کنم داشتم گاز میدادم که ماشین بره و افسر میگفت همش بریم یهو سریع متوجه شدم و دنده رو عوض کردم البته همه اینا ایراداتی بود که موقع ازمون من بود که تو تمرین اینارو تقریبا نداشتم چون خیلی هول بودم با استرس و عجله کار میکردم اشتبا میکردم علت اصلیشم مطالبی بود که در مورد افسر شنیده بودم بلاخره گفت پارک کن پارک کردم و گفت با ارفاق قبولی.
    اینارو برا این تعریف کردم که این نکته رو بگم که خیلی قضاوتها و مطالبی که دیگران در مورد افسرها و ازمون می گن باور نکنید اینکه میگن من فقط این کردم یا نکردم مردود شدم. بنظر من هر دو افسر ادم خوب و منصفی بودن و اینکه وقتی خیلیا مردود میشن اشتباهاتشون نمی بیین و میخوان علت عدم قبولی به گردن افسر بندازن. البته ممکن واقعا بعضا باشن کسایی که در موردشون سختگیری شده ولی این نمیشه به همه تعمیم داد بنابراین تجربه من این بود که بخاطر حرفایی که بقیه میزنن استرس نداشته باشین خیلیاش درست نیست.

  120. سلام
    من ازمون کتنبی رو بار اول قبول شدم
    ولی آزمون شهری رو ۳ بار رد شدم و بار ۴ ام قبول شدم…که حس فووقالعاده ای بود لحظه ی قبولی
    بار اول به خاطر پارک دوبل رد شدم
    باردوم ۲ تا پارک دوبل و ۲ تا دور دوفرمانه ازم گرفت که یک از پارکها خراب شد وردم کرد و بار سوم باز به خاطر پارک دوبل که اونم چوم روم نمیشد به سرهنگ بگم اینه سمت شاگردو تنظیم کنه و همینجوری پارک کردم و ترمز دستی رو هم نخوابوندم و رد شدم( میدونم عجیبه :/ )
    بار اول از خیلی از اشتباهات میگذرن گاهی فقط کافیه ک کاری ک میگن رو انجام بدید یعنی شاید از نبستن کمربند، یه بار خاموش کردن، نزدن راهنما و.. بگذرن به شرطی که پارک دبولی که ازتون خواسته درست دربیاد..
    ولی برای دفعات بعدی سخت میشه.
    موفق باشید و اینکه ناامید نشید…تا اخر عمر که قرار نیست ازمون بدید و بالاخره قبول میشید و خستگی اون مدت از تنتون بیرون میاد ولی جا نزنید.

  121. سلام دوستان امیدوارم حالتون‌خوب باشه.. خواستم بگم هیچوقت استرس چیزی نداشته باشید من هیچوقت استرس نداشتم‌باخونسردی رفتم‌خداشاهده میگفتم مشکلی نیس چندبار مردود بشم مثلن‌چی‌پیش‌میاد بلاخره قبول میشم..‌من ایین نامه اصلی اولین بار پنج تا غلط اوردم ک‌خیلی حرص خوردم سرهنگ گفت عالیه ولی نمیتونم قبولت کنم‌ولی با این خوندنت بار دوم قبولی امتحان بعدیم۲۲ خرداد بود ک واقعنم قبول شدم ایین نامه بدون غلط اونم از بین۲۲ نفر پسر دختر بودم ک فقط منم‌ک‌قبول شدم..‌در مورد شهری هیچوقت استرس نداشته باشید فک‌کنید کسی ک پیشتون نشسته داداش یا باباته اصلن فکر افسر نکنید منم توقع نداشتم دوبار شهری‌مردود بشم، بار اول هیچکس قبول نمیشه محااله فقط اگ جادوگر باشه شاید.. من دوبار مردود شدم اونم بخاطر پارک کنار جدول..پارک کنار جدول‌ خیلی مهمه عین بستن کمربند ک مهمه یعنی بیشتر از پارک دوبل فاصلت باید با جدول۴۵-۵۰ سانت باشه، ولی سومین بار گفتم باید قبول شم رفتم صدقه انداختم صندوق خیرات اولس صبحی.. توجه‌کنید ک‌هر بار ازمون شهری دفعه بعدش ی افسر دیگ‌میاد یعنی افسرا هی عوض میشن ثابت نیستن..افسر اخری ک‌اومد کلن همه ازش ترسیدیم از حرفاش معلوم بچد اومده بود واس مردود کردن هممون.. ۲۵ نفر اول یکیشون قبول شد ک بعدش نوبت من شد اول همه‌چیز باید نشستنتون نشستن یک‌راننده باشه کمربند را میبندی و آینه هات رو‌چک‌میکنی درست میکنی ، همیشه توجه داشته باشید ک قبل روشن کردن ماشین کلاچ‌محکم تااخر فشار دهید ک مبادا دنده خلاص نباشه.. وبرای حرکت همیشه بگید بسم الله توکل برخدا بزارید افسر این کلمه هارو بشنوه ممکنه بعضیا نگن، توجه‌کنید ک بعضی افسرا کلاچ‌یا ترمز رو‌میگیرن ک‌نمیزارن حرکت کنی یا ماشینت خاموش بشه شما باید به افسر بگید با اجازت میخام‌حرکت کنم لطفن رها کنید، من تا دنده دو رفتم آخر سری و پارک جدول‌گرفت ازم‌بعد گفت بزو ویش ماشینه پارک دوبل بگیر بش گفتم فربان پارک کنار منزل ممنوع میباشد گفت با اجازه افسر برو.. همیشه تو‌جاهای ممنوع هواستون باشه چ حتمن اینو ب افسر بگید و‌با اجازش اینکار بکنید‌ و خلاصه قبول شدم با افسر اونم سختگیر ک توقعشم نداشتم.. امیدوارم همتون قبول بشید

  122. سلام. (بعد از طی دو ماه مطالعه و استرس و زمان و هزینه و بیخوابی و کنار اومدن با یه مربی بداخلاق و از خود راضی و بی شخصیت, تو هوای پنجاه درجه داخل ماشین تو اواسط تیرماه با ماسک و دستکش (که نفسمونو میگرفت و دستامون حلوا میشد) که مربیش به خاطر مصرف بنزین کولر ماشینم روشن نمیکرد و به خاطر زمان خودش حاظر نشد یک جلسه رانندگی در شب رو بیاد و هر جلسه به طور مفید ۳۰ دقیقه رانندگی یادمون داد و پاش دائم رو کلاج و ترمز بود و قبل از یاد دادن مباحث داد میزد سرمون) بالاخره امروز صب زمان امتحان شهری رسید. صب زود همه منتظر بودیم تا نوبتمون برسه و امتحان بدیم. داشتیم با همدیگه در مورد پارک دوبل و شرایط اموزش و این مسائل گپ میزدیم که
    یهو یارو سرهنگ اومد با یه لحن و شکل طلبکارانه و گستاخانه بهمون گفت چرا اینجا وایسادین برین اونور خیابون. خانم ها طرف چپ بودن و ما طرف راست.
    ما هم رفتیم اونطرف خیابون اما دیدیم یارو اینبار اومده رفته پایین خیابون داد میزنه… خلاصه نوبت ما رسید سوار شدیم و من گفتم سلام صبح بخیر خسته نباشید. برگشت در جواب گفت : ” اول به خاطر زنها رفتین اونور نشستین بعدم رفتین بالای خیابون. دارین با اعصاب من بازی میکنید ” بعدشم سلیقه ای هر کیو خواس قبول و مردود کرد. نتیجه دو ماه زحمتون رو تو دقیقه گذاشتن کف دستمون. این شخصیت و افکار و سواد ماموران راهنمایی رانندگی و مربیان اموزشگاه ها هست که دائم دارن از اختلالات شخصیتی و روانی رانندگان و دیگران برای ما تز میدن.

  123. سلام به همه من آزمون آیین نامه رو دفعه اول و بدون غلط قبول شدم
    اما این امتحان توشهری لعنتی.. چهاربار رد شدم هرباررر هم چون استرس میگیرم و یادم میره بگم مجاز نیست یا محل تقاطع و با اجازه افسرر😭😭😭😭
    توروخدا دعا کنید قبول شم اعتماد به نفسم کاملاااا نابود شده..

  124. سلام من فکر نکنم کسی بتونه به سطح تجربه من برسه!
    من ۱۰ بار آزمون با افسر رو دادم کارتکسم باطل شد و دوباره ثبت نام کردم تمام کلاس ها رو دوباره رفتم تمام امتحان ایین نامه و بقیه رو هم دوباره دادم و دفعه سوم قبول شدم!
    قبل از اینکه بار سوم امتحان بدم به خودم قول دادم که حتما یه جا تجربیاتم که میشه گفت تجربه بسیار سختی بود رو برای بقیه هم بنویسم تا شما هم اگر تعداد دفعات بالا قبول شدین حس نکنین که دنیا رو سرتون خراب شده.
    ۱) اول از همه اعتقاد دارم که سیستم امتحان گرفتن توی ایران اشکالات عمده ای داره. ساعات آموزش برای کسی که هیچ اطلاعاتی از رانندگی نداره بسیار کمه و اگر گواهینامه گرفتن ایران با کشورهای پیشرفته رو بسنجیم میبینم ضعف بعدی اینه که افسر فقط در حد ۵ دقیقه از هر هنرجو یه چیزایی مثل پارک دوبل، دور دو فرمون و یک فرمون رو می گیره که عملا کاربردی برای رانندگی توی شرایط وحشتناک خیابون ها نداره. پس اگر کسی استرس بیشتر از حدی داشته باشه عملا تا میاد توی اون چند دقیقه به خودش مسلط بشه خراب میکنه و تمام!
    ۲) عامل بدشانسی: من توی اون ده باری که رد شدم میتونم به جرات بگم چند بار افسر بدون هیچ دلیلی منو رد کرد بار هفتم بود که دوبار پارک دوبل گرفت دور دو فرمون توی یک خیابون بسیار کوچیک و همه رو خوب انجام دادم و بعد گفت ردی ! من که خیلی تعجب کرده بودم گفتم چرااااا من که هیچ اشکالی نداشتم و بار هفتم ام هم بود و افسر گفت : عه! من فکر کردم بار اولته دیگه تو برگ ات نوشتم مردود و راه برگشتی نیست برو دفعه بعد با خودم بردار که قبولت کنم دفعه بعدش هم اعتراف میکنم که خودم خیلی بد بودم و ردم کرد! سه دفعه اول هم واقعا خوب بودم ولی هربار افسرها میفگتن حالا درسته خوب بودی ولی خب بار اولته ، بار دومته برو اشکال نداره بار سومته! و بعد از دفعه سوم اعتماد بنفسم کم شد و رانندگیم هم بدتر شد! خب نمیخام همه چیزو گردن بدشانسی بندازم ولی قطعا من جز بدشانس هایی بودم که چندین دفعه تا مرز قبولی رفتم و به دلایل عجیب و غریب قبول نشدم!
    ۳) شهرهای بزرگ: اگه دارین تلاش می کنین توی یه شهر بزرگ گواهینامه بگیرین قطعا کار سخت تری پیش رو دارین اونم به چند علت. یک اینکه تعداد آزمون دهنده ها خیلی بالاست و افسر ناخودآگاه توی ذهنش هنرجوها رو با هم مقایسه میکنه و توی این لیست خیلی ها هستن که راننده ان و خوب اگر شما رانندگی نمی کنین در قیاس با اون خانم یا اقا خیلی مبتدی به نظر میرسین ولی اگر توی شهر کوچیکی باشین تعداد ازمون دهنده ها کمتره، خستگی افسر کمتره و خب رقابت بین ازمون دهنده ها کمتر پیش میاد.
    ۴) توی انتخاب آموزشگاهتون عجله نکنین. توی اکثر شهرها اطراف خونه تون حداقل ۲ تا اموزشگاه هست و تجربه من میگه که نظم ازموشگاه بسیار مهمه. اموزشگاه اول من بسیار نامنظم بوددر صورتی که ساختمون شیک و تمیزی داشت، (راستی من ساکن مشهدم) بارها کارتکس منو گم کردن یا روز قبل برگه هامو میدادم که بزارن توی لیست برای افسر و صبح می دیدم توی لیست نیستم ولی آموزشگاه دوم که رفتم با وجود ساختمون کوچیک و قدیمی که داشتن نظمشون بی نظیر بود که خیلی حس خوبی به آدم میده این نظم. این حس که کارتکس پیش اونا محفوظه و همه چیز روی روال و مرتبه ذهنتون رو از موارد فرعی دور میکنه.
    ۵) اگر مربی دوره آموزشتون ادم به درد نخوریه عوضش کنین. خب مربیا خیلی هاشون عصبی ان وقتی اشتباه می کنین ممکنه دعوا کنن یا بگن رانندگی بدی دارین خب اینا ملاک بد بودن به شکل قطعی نیستن چون ممکنه آموزش کارای عملی شون خوب باشه ولی اگر هم اخلاق ندارن هم بلد نیستن درست اموزش بدن میتونین با مدیریت صحبت کنین و مربی دیگه ای بگیرین. نمیگم کار آسونیه چون ی جورایی دارین اون مربی رو زیر سوال میبرین ولی خب اگر حرفتون منطقی باشه که مربی خیلی مشگل داره حرفتون رو قبول می کنن.
    ۶) جدی گرفتن و تلاش بسیار زیاد : وقتی با مربی اموزش دارین یا وقتی که جلسه تمرینی با مربی بر میدارین کاملا جدی باشین. شل و ول نباشین و فقط به فکر تموم شدن ساعتا نباشین اشتباهی که من خیلی وقتا توی دوران امتحان دادن ها کردم. جدی نبودم و فقط میخاستم تموم شه ساعتم. پس وقتی با مربی کلاس دارین سعی کنین تمام نکته ها، ممنوعیت ها راهنما زدن ها و همه جزیات رو خودتون بدون اینکه مربی گوشزد کنه انجام بدین. مربی نباید شما رو اجبار کنه کاری رو انجام بدین چون اونجوری اصلا به درد نمیخوره.
    ۷) نهایتا اگر شما هم جز پیشکسوت های امتحان دادن و افتادن شدین واقعا میگم که از خودتون ناراحت نباشین سیستم اشتباه ازمون دهی، بدشانسی، افسر های بد و یا روی مود نبودن خودتون توی روز امتحان باعث میشه اینجوری بشه . میدونم که تجربه بسیار سختیه ولی توی سر توانایی های خودتون نزنین. خیلی ها مشکل شما رو دارن و یکی مثل من هست که از شاید از همه بیشتر امتحان داده !!

    1. مرسی از اشتراک گذاری تجربیاتتون در این زمینه با افرادی چون من، شاید خودتون ندونین تجربیات شما چققققدر منو دلگرم کرد من از اون ادمهایی هستم که بسیار در تئوری باهوشم بار اول و به راحتی در ازمون تیوری رانندگی با نمره بالا قبول شدم و با اینکه فوق لیسانس تربیت بدنی از دانشگاه تهران دارم سه بار مردود شدن در ازمون عملی باعث شد این در من نهادینه بشه که فعالیتهای عملیم از هیچ استعداد قابل قبول فرد معمولی برخوردار نیست از طرفی واکنش های مرد سالارانه ی پدرم و همسرم در رانندگی کردن منتاثیر بسیار زیادی داره و حامی خوب نبودنشون در رانندگیم باعث شد حس کنم با معیارهای راننده شدن میلیون ها سال فاصله دارم هنوز هم به عنوان یک حامی خوب پشتم نیستن و انتطارات بالایی از من که ماشین تا به حال دستم ندادن و کمکهای مالی اضافی هم بهم تا به حال نداشتن دارن، بنده به خاطر شرایط متأهلیم و دانشگاه رفتنم بین امتحانهای عملیم فاصله مینداختم و در نهایت برای بار سوم که مردود شدم به کلی رانندگی رو کنار گذاشتم چشمم رو به خاطر ضعیفی و مشکلات مادرزادی یکبار لازک کردم و سایه بینی و شبکوری دارم بعد هم باردار شدم و بچه داری و از این حرفا، الان که پسرم ۶ سالشه دیگه واقعا نیاز مبرم به گواهینامه دارم و باید از اول اول شروع کنم و توی این کرونا بچمم نمیتونم مداوم خونه ی خانواده هامون بزارم چون اهل نگهداری مدوام نوه نیستن به نظر من این جور حمایتهای حاشیه ی گواهینانه از گرفتن خود گواهینامه خیلی مهمتره ولی متن شما رو که خوندم فهمیدم اراده ی آدمها از همه چیز قویتره

  125. سلام به همه دوستان عزییییییز من شهری قبوووووووووووول شد اما بار سوم ای کیف داد فقط استرس کم کنی همه چی درست پیش میره

  126. اولش خیلی ذوق وشوق داشتم اینقدر بود که بعد از هر بار ایین نامه رد شدن ناامید میشدم.بار هشتم الله بختکی رفتم امتحان دادم صبحروز بعدش زنگ زدم اموزشگااه گفت قبولی باور نمیکردم دوباره زنگ زدم تا رسید به ازمون شهر بار اول ردم کرد بار دوم جلو کوچه تو حریم تقاطع پارک کردم بار سوم ماشین پدرم آ از پناه برداشتم رفتم سر امتحان دمش گرم قبولم کرد.الان گواهی دارم ولی ذوق و شوق قبلیم نیست.به شما هم میگم اینقد استرس نداشته باشین راحت قبول میشین.

  127. سلام امروز برای اولین بار از امتحان شهری قبول شدم.هرکی میگه که بار اول هیچ کسو قبول نمیکنن یا فلان همش اشتباه پس من چه جوری قبول شدم برای باراول.البته اینم بگم خودم ماشین پراید دارم.فقط من اینو فهمیدم که اصلا نباید استرس بگیرید وفکر کنید یک روز معمولی هست ومربی هم که نشسته کنارتون یک شخص معمولی هست که از خیابون به عنوان مسافر سوار کردی .من اونجوری کردم .دوبار گفت پارک دوبل انجام بده دوبار دنده عقب .ودور یک فرمان وگفت باریکلا .خوب بود.بعد گفت بشین عقب کارنامه تو بدم..اولش ترسیدم چون باخودکار قرمز رنگ نوشت بهش گفتم جناب سروان رد شدم.بعد اونم گفت نه چرا باید رد بشی.بازم باورم نشد فکر کردم داره مسخره میکنه ولی وقتی کارنامه رو داد گفت برو اموزشگاه بده تکمیلش کنن.نگاه کردم دیدم با خودکار قرمز رنگ نوشته قبول .انقدر خوشحال شدم .چون اینجا همش میخوندم که همه میگن برای بار اول هیچ کسو قبول نمیکنن .منم برای همین ناامید میرفتم که ردم میکنه .ولی قبولم کرد.البته سروانم خیلی ادم خوبی بوددمش گرم..به همه ی دوستانی که هنوز موفق به دریافت گواهینامه نشدن اروزی موفقیت دارم…

  128. سلام من روز ۱۷ خرداد امتحان نهایی داشتم بعدشم باید میرفتم آزمون رانندگی . بعد از اینکه امتحان نهاییمو رفتم رفتم آموزشگاه واسه امتحان آیین نامه که کلا ۵ دیقه منتظر موندم بهم گفتن بیا برو سر جلسه و من رفتم همون بار اول قبول شدم ۳۰ تارم درست زده بودم ولی چون به یکی تقلب رسوندم ازم یه نمره کم کردن. بعدش بهم گفتن هفته بعد بیا امتحان شهری منم اصرار کردم که باید همین امروز باشه بالاخره یه نامه نوشتن دادن به من که بدم به افسر تا قبول کنه ازم امتحان بگیره. خلاصه رفتیم نفر آخر امتحان دادیم انقدر خوب رانندگی کردم که افسر آخرش پرسید چه مدته رانندگی میکنی گفتم ۷ ساله الانم با ماشین اومدم گفت مهارت و دست فرمونت عالیه و تجربه زیادیم داری و قبولی بدون هیچ اشکالی.😎

  129. من آیین نامه رو بار اول قبول شدم.من کتاب رو خیلیی خونده بودم و علاوه بر کتاب همش تست هم میزدم که خیلی تاثیر داشت(پشنهاد میکنم حتما تست بزنید چون صد در صد قبول میشید)یعنی هر باری که کتاب میخونید یه تست بزنید.شب قبل از ازمون یه دور کتابو دوره کنید و حتما تست بزنید.به همین راحتی قبول میشین…
    آزمون شهری هم اولین بار خیلی خوب بودم ولی افسر چون سه نفر سفارشی داشت منو انداخت‌.اما هفته بعدش خیلی راحت قبول شدم.
    اول از همه اصلا استرس نداشته باشید و فکر کنید افسر هم یه دوست یا مربیه که کنارتون نشسته
    اول صندلی رو تنظیم کنید بعد آینه ها رو درست کنید.اگه ماشین خاموشه کلاچ رو بگیرید و دنده رو خلاص کنید و ماشین رو روشن کنید.بعد کمربند رو حتما ببندید قبل حرکت.راهنما رو بزنید و از پارک بیاید بیرون.
    حواستون باشه اولین ماشین رو پارک دوبل میگیره.حتما نیم کلاچ رو خوب تمرین کنید..اگه پارک دوبل رو خوب برید حتما قبول میشید.
    و اینکه از مردودی نترسید چون دنیا به اخر نمیرسه

  130. سلام دوستان …من آیین نامه رو بار اول قبول شدم از روز شروع کلاس فقط تست زدم و سوالها رو خوندم….شهر هم بار سوم قبول شدم اول از همه خونسرد باشید و اینکه تمرین حتی با ماشین خودتون…فقط خونسردی باشین همه نکات نقطه به نقطه بدون هول شدن تکرار کن و انجام بده همه رو ….قبولم نشدی فدای سرت دفعه بعد فقط خونسرد باش…قرص و اینام تاثیری نداره الکیه…موفق باشید

  131. سلام، من برای آزمون آیین نامه، هم کتاب و جویده بودم و هم کلی تست زده بودم، آزمون و که دادم، فقط روی یه سوال شک داشتم و مطمئن بودم باقیش درسته، اما افسر گفت ۵ تا غلط دارم، ازش خواهش کردم بگه چی و غلط زدم و نگفت، بعد رفتم پیش مدیر آموزشگاه، خیلی آقای محترمی بودن، ایشون رفتن برگم و دیدن و افسر ازم یه سوال پرسید سوال و درست جواب دادم، اما اصرار داشت غلطه، سوال راجه به حق تقدم بود، خلاصه حاضر هم نشد دوباره جلوی من کلید سوالا رو بزاره رو پاسخنامه، مدیر آموزشگاه که برگ جواب من و دیده بود بهم یواشکی گفت برم بازرس بیارم و خودش همکاری کرد، منم رفتم بازرس آوردم و افسر گفت برگه ها رو امحا کردیم، خلاصه همون روز دوباره ازم امتحان گرفت و قبول شدم
    برای آزمون شهر هم خیلی آماده بودم، بهم گفتن دفعه اول افسر همه رو میندازه، منم دفعه اول رفتم و با افسر بهم گفت آفرین، خیلی عالی بودی، اما هفته بعد بیا قبولت میکنم، نمیتونم دفعه اولیها رو قبول کنم، هفته بعد هم که رفتم یه افسر دیگه بود، هی کلاچ میگرفت، چند بار ازش خواهش کردم پاش و از رو کلاچ برداره، هی دروغی میگفت پام رو کلاچ نیست، آخرش باهاش دعوام شد و پاش و کلا کشید عقب و من تونستم پارک دوبل کنم، خدایی هم پارکم حرف نداشت، اما چون باهاش دعوا کردم من و رد کرد، اما دفعه سوم با همون افسر اولیه افتادم و قبول شدم
    خلاصه حواستون باشه، هم سر تئوری الکی میندازن و هم سر عملی اگر خیلی خوب هم باشین بازم افسر ممکنه اذیت کنه و کلاچ بگیره و از این کارا کنه…

  132. برای ایین نامه اصلا کتاب و نخوندم فقط سوالای ازمون هایی که تو اینترنت بود رو حل میکردم و در اخر جوابارو چک میکردم ایین نامه رو اولین سری قبول شدم
    امتحان شهر هم با یه افسر بد اخلاق نشستم همه گفتن اولین بار رد میکنه اصلا امیدوار نباش ولی قبول شدم
    اصلا نباید به افسر نشون بدی استرس داری
    حواس پرتی نکنی همه چیزارو مو به مو انجام بدی و اصلا اصلا نباید عجله کنی

    1. سلام من ازمون ایینامه بار دوم قبول شدم سعی کنید مطالب مهم توی کتاب ایینامه رو بنویسید حتما موفق میشید منم همینجوری قبول شدم.
      ازمون درون شهریم از چند ماهه قبل با ماشین خودم وکمک پدرم تمرین کردم دفعه سوم قبول شدم اصلا استرس نداشته باشی موفق باشید

    2. جالبه!
      افسر عو.. ای که از من امتحان گرفت انگار سگ داشت دنبالش میکرد گفت خیلی کُندی،ردی از ماشین برو بیرون،تازه پسر خوبی ام هستی :/

  133. والا من تو عمرم پشت ماشین نشسته بودم اما امتحان ایین نامه+داخل شهر رو یه ضرب قبول شدم اما تو امتحان شهری هر چه گاز میزدم ماشین حرکت نمیکرد اخر سر افسر بهم گفت دنده رو نیگا دیدم خلاص بود اما چون پارک دوبل رو خیلی راحت گرفتم قبولم کرد 🙂

  134. تو امتحان شهری نباید استرس داشته باشی
    حرکت با نیم کلاج رو بلد باشی
    پارک دوبل
    قوانین
    رعایت این چهار تا قبولی ۹۰ درصد
    ۱۰ درصد بقیه ش هم سن که اکثرا سن پایین ها رو بیشتر میندازن اون هم به افسر بستگی داره

  135. اصلا نترسید گواهینامه گرفتن یکی از شیرین ترین کارهای دوران زندگیه .من بخاطر کاری که دارم مجبور بودم رزومه جمع کنم ، گواهینامه هایی که تا حالا گرفتم موتور ، تراکتور ، پایه سوم ، دوم ، پایه یکم و الان دنبال گرفتن لیفتراک هستم .خدا را شکر توی بیشتر مواقع آیین نامه را بار اول قبول شدم و توی پایه یک، تپه را بار اول قبول شدم با اینکه تا حالا بجز اون هشت جلسه آموزش تپه هیچ وقت پشت ماشین سنگین نشسته بودم .ساختمان های بزرگ از نقشه های کوچه شروع میشن .

  136. من امروز قبول شدم و پیشنهادم‌به شما اینه که حتما اگر امتحانی رو افتادید منتظر تغییر افسر نباشید و هفته بعدش امتحان بدید موفق باشید

    1. من دیگه واقعا کم اوردم این بار که برم ازمون شهری بدم میشه بار هفتم هی قاقان قان تر تر هی میری ازمون شهر دنده عقب میای و هر کاری میکنی پارک دوبل درست و دقیق و اصولی درنمیاد یا میچسبی از بقل به جدول یا از پشت میچسبی به جدول یا نصفه میری تو من اخه قبلا هم تشنج شدید کرده بودم الان هم موقعه تمرین با ماشین پدرم خیلی به مغزم فشار میاد و دائم سرم درد میگره فکر کنم باید بیخیال گواهی نامه بشم ما گواهینامه بگیر نیستیم.

  137. سلام اولین بار رفتم ایین نامه اصلی رو قبول شدم اومدم بیرون از کلاس رفتم عملی روقبول شدم همین اصلا استرس نداشته باشید که از کفتون رفته

  138. محمد امین

    با سلام خدمت شما والله ۶بار درازمون شهری رد شدم به کوچک ترین بهانه در اخر با خواهش و تمنا و تمرین قبول شدیم خیلی سخت بود خدارووشکر قبول شدیم

  139. سلام. من چند روز پیش برا بار سوم امتحان دادمو قبول شدم. چیزی نداره فقط باید استرس نداشته باشی من هر چی میخوردم از استرس بود ولی بش غلبه کردمو تمام.

  140. من ازمون كتبيو بار چهارم قبول شدم با چهار تا غلط بهتون پيشنهاد ميكنم براي امتحان كتبي فقط تست بزنيد و تابلوها رو فول بخونيد و اخر سر يه دور كتابو قشنگ بخونيد من اينكارو نكردم اصلا تابلوهارو با دقت نخوندم براي همين دير قبول شدم ازمون عمليم خوب هيچ ماشيني نبود كه من باهاش تمرين كنم چهار بار رد شدم و سه تا جلسه اجباري رفتم يكيشم اختياري بود كه نرفتم چون واقعا زورم ميومد ۸۰ تومن ديگه پول بدم و ۷ اسفند قبول شدم اصلا استرس نداشته باشيد بالاخره قبول ميشيد ولي خيلي خيلي افسر مهمه خيلي بعضي افسرا به اين كه بار چندمته نگاه ميكنن و ردت ميكنن بار دوم من بودم و يه اقا براي امتحان افسر تا ديد بار دومه بهم گفت بشين يه دوبل بزن اين كنار منم كلي هول شدم و دوبلم كج شد و رد شدم ولي اخرين افسر كه قبولم كرد اولش گفت اصلا استرس نداشته باش يكم دور بزن با هر دنده اي كه ميخاي منم تو خيابونايي كه قبلا با مربيم تمرين كرده بوديم دور زدم و خيلي استرسم اينجوري خوابيد بعد بهم گفت يه دوبل بزن يه دوبل كامل زدم بعد گفت برو اموزشگاه يعني اصلا باورم نميشد كه قبول شدم افسر خيلي خيلي مهمه افسراي تازه كار اصلا خوب نيستن عقده اينو دارن ردت كنن ولي افسراي تقريبا مسن با يه بار دنده عوض كردنت ميفهمن راننده اي يا نه خلاصه ۷ اسفند ۹۸ قبول شدم هنوز گواهيم نرسيده دستم ولي اگه ميخاي بري كلاس و رانندگي ياد بگيري فقط بايد صبور باشي من ۶ ماه رفتم و اومدم تا بالاخره گرفتم ارزششو داره يكم سختي بكشيد چون هرچي زودتر بريد كلاس بيشتره هر روز داره قيمت كلاسا گرون تر ميشه

  141. یادش بخیر پارسال من سرباز بودم.چه دوران خوشی بود. حتی توی بارون با سختی فراوان خودمو میرسوندم تا کلاسهای شهری رو شرکت کنم.آیین نامه رو با خوندنِ خط به خط کتاب و نمونه سوالات توی سایت ها و نرم افزار های بازار براحتی بدون غلط قبول شدم. شهرس هم دو بار رد شدم بخاطر پارک و فاصله از جوب…بالاخره بار سوم قبول شدم. امسال هم گواهینامه موتور ثبت نام کردم و آیین نامه و شهری هم همون بار اول قبول شدم. الان هم منتظرم پست گواهینامه جدیدم رو بیاره درب خونه..امیدوارم همتون موفق باشین و در پناه خدا. التماس دعا

  142. خسته از زندگی

    سلام دوستان ۳۰سالمه یبار تو ۱۸ سالگی ثبت نام کردم همش مردود میشدم واینکه هرچی میخوندم توی مغزم نمیرفت والانم میبینم همگی گواهینامه دارن والان نمیدونم ثبت نام کنم قبول میشم یانه میترسم الان ک اینقدر گرون شده قبول نشم هم پول بپره هم ضربه روحی دیگه ای بخورم خیلی استرس و ترس دارم کسی نیست راهنمایی کنه

    1. سلام- امکان نداره کسی چیزی رو یاد نگیره مگه اینکه واقعا خودش نخواد یاد بگیره ، اتفاقا از بقیه افراد هم بیشتر یاد می گیری فقط نترس و همت کن

  143. سلام
    من آئين نامه را بار اول قبول شدم
    ممنون از سايت شما

    آزمون شهري هم بار اول قبول شدم
    چون آخرين نفر بودم، تقريبا همه موارد را ازم امتحان گرفت:
    پارك دوبل
    پارك روي پُل (با اجازه جناب سرهنگ)
    دور ٢ فرمان -داخل كوچه، روبروي پل و پاركينگ منزل (خط ممتد فرضي- اجازه از سرهنگ)
    ١٠ متر دنده عقب
    از خيابان اصلي وارد فرعي شدن و بالعكس

  144. سلام.یادش بخیر ، امتحان آیین نامه رو ۱۰۰ درصد زدم تو شهری هم من نفر سوم بودم امتحان میدادم. نفر اول و دوم رد شده بودن و افسر به عنوان جایزه به من گفت بشین میرسونمت، وقتی نفر چهارم هم امتحان داد و رد شد ، افسر اونو پیاده کرد .داشت دور سه فرمون میزد که ماشین رو زد به جدول. تو دلم کلی خندیدم

  145. برای امتحان شهری فقط باید استرس خودتون رو کنترل کنید و اجازه ها وراهنماو…رو رعایت کنید در این صورت به راحتی قبول میشید.

  146. من ایین نامه رو دوبار امتحان دادم سری اول با ۵ تا غلط افتادم ولی سری دوم با بدون غلط از بین ۱۵ نفر فقط من قبول شدم واما شهری شهریرو من سری اول خیلی خیلی استرس داشتم واین باعث شد ک خخخخخخخخخخخخخ دستیرو یادم بره بخوابونم ولی دمش گرم افسره چیزی نگفت گفت حرکت کن حرکت کردم راه افتادم زدم دنده ۲ گفت بغل نگه دار نگه داشتم درو باز کرد گفت فاصلت زیاده سره پارک ۳۰ سانتی که همنون پارک کنارجدول منو رد کرد سری دوم راه افتادم رفتم باز گفت نگه دار نگه داشتم گفت راه بیوفت ازسر استرس موقع راه افتادن خاموش کردم وراهنما نزدم بازم سری دوم انداخت واما سری اخر سری اخر ۴ تا پسر بودیم اولی داو طلب سوارشد ومارو برد تویه کوچه به یکی از پسرا گفت دور یه فرمون بزن بنده خدا کوچه تنگ بود دور یه فرمون نشد دور دو فرمون زد افسر انداختش من سری اخر بودم منو بر تو یه کوچه گفت قبل کوچه نگه دار جلوم یه ال نود بود گفت قبل ال نود نگه دار دور دو فرمون بزن یه دور دو فرمون خوشگل واسش زدم گفت قبولی از بین ۴ تا دو تامون قبول شدیم دو تا افتادن خیلی استرس داشتم ولی قبل امتحان تمرین داشتم خیلی خوب بود واقعا

  147. ایین نامه بار اول با ۵ تا غلط افتادم دومین بار بدون غلط قبول شدم رفتم افسر هم که بار اول قبول شدم چون از وقتی یادمه پشت فرمون بودم ….

  148. ایین نامه با ر اول قبول شدم شهری بار اول لطلا نیازی به خوندن کتاب نیست فقط نمونه سوال بیشتر برنامه های موبایل واسه ایین نامه دانلود کنید نمونه سوالات بخونید شهری هم استرس نداره راحت کارتون کنید اصلا به افسر نگاه نکنید فکر کنید کسی کنارتون نیست من جوری رانندگی کردم که افسر حرف هم نزد

  149. روزی امتحانم دادم هوا برفی بود برف شدید میومد دفعه اولم بود فکر کردم رد میشم. استرس داشتم همه چی خوب پیش رفت تا رسیدم به پارک دوبل اصلا بخار شیشه نمی‌ذاشت از شیشه مثلثی ببینم دیگه گفتم یا میشه یا نمیشه شانسی زدم افسر. درو باز کرد نگاه کرد کارت ملیو داد گفت مبارک باشه برو آموزشگاه اصلا یه حاله خوبی داشت،،😄

  150. سلام. میخوام یک مقدار از تجربیاتم در ازمون هارو بگم که استفاده کنید…
    من تو اموزشگاه آذر منطقه ۱۰ تهران دوره دیدم که یه اموزشگاه کاملا افتضاح با کادر فوق العاده بی ادب و بی مسولیت بنا شده که فقط موقع پول گرفتن جوابگو هستن… ازمون ایین نامه رو بار اول و بدون غلط قبول شدم.اما برای شهری هر هفته صبح به مدت ۱۴ هفته امتحان دادم تا قبول شدم. تو این اموزشگاه مزخرف هیچکس زیر ۴ دفعه قبول نشد مگه ماشین زیر پاش بود یا سفارش شده بود.
    خلاصه اینکه اول از همه یه اموزشگاه خوب با کادر موفق و باتجربه پیدا کنید هرچند که از محل زندگی و کار دور باشه ولی ارزشش رو داره.موقع امتحان هم به جای ماشین باید افسر رو قلق گیری کنید و هرچی خواست انجام بدین بدون بحث و چونه زدن.
    مثلا من یبار سر اینکه پیاده شدنی ماشینو خاموش نکردم ،افتادم ولی افسر بعدی گفت به هیچ وجه پیاده شدین خاموش نکنین وگرنه میندازمتون یا مثلا سر اجازه گرفتن یکی میگفت یک بار بگین بسه انقدر الکی اجازه نگیرین من کلافه میشم یکی دیگه برای هرچیزی اجازه می خواست…
    حواستون جمع باشه و تمرکز کنین کافیه. من که خیلی بدشانسی اوردم و خیلی ها هم خیلی الکی و با بی انصافی قبول شدن.

  151. ای بابا گردنتو که نمخوا د بزنه کیه مگه افسر استرس چیه من پایه یکمو بزضرب دوم گرفتم که میری سرتپه بتا کامیون میگه نگه دار یک قدم ماشین بیاد عقب ردی نکه یه پراید که ای حرفارو نداره

  152. من شهری باراول قبول شدم ازمن پارگ دوبل ودنده عقب گرفت خوب زدم گفت قبل هرچیزی استرس نداشته باشید

  153. من آزمون آیین نامه رو بار اول بدون غلط قبول شدم….پنجشنبه امتحان شهر داشتم
    ازم پارک دوبل گرفت خیلی خوب انجام دادم خود افسرم کلی تعریف کرد
    همه ی ممنوعیت ها و غیرمجاز هارو هم بهش گفتم راهنما هم کامل زدم
    فقط وقتی گفت بزن کنار
    سرعتم زیاد بود و جلوتر ماشین پارک شده بود
    گفت دنده عقب برو
    اونم درست انجام دادم بعدش در ماشینو باز کرد گفت فاصله ات تا جدول زیاده
    با اینکه دفه ی اولت بوده خیلی خوب بودی و فلان کلی تعریف کرد
    بعد گفت ایشالا هفته ی بعد میبینمت!!!!!
    توی غلطامم قسمت گردش و دنده عقب و توجه به راهنما و آیینه هارو زده
    درصورتی که من اصلا گردشی انجام ندادم
    و راهنما هارو کامل زدن
    همه هم شاهد بودن😭😭😭😭

  154. سلام ،من دفعه ی اول آیین نامه رو قبول شدم من دو دور کتابو خوندم و حدودا صدتا تست زدم و بدون غلط قبول شدم اما آزمون شهری ،روز اول استرس شدید نزاشت درست تمرکز کنم و اصلا تکون نخورده افسر گفت پیاده شو برای بار دوم سعی کردم استرس نگیرم و ریلکس باشم ک تا حدودی موفق شدم استرس واقعا سمه و خودتونو برای همه چی آماده کنید افسر از من پارک دوبل دور دو فرمان دنده عقب دنده ۱،۲،۳ پارک کردن خروج از پارک خلاصه ک همه چی امیدوارم همه موفق باشن

  155. من روز امتحان آیین نامه اصلا استرس نداشتم و راحت قبول شدم واسه تو شهری هم دفعه اول استرس نداشتم زیاد ولی وقتی ردم کرد دفعه دوم خیلی استرس داشتم ولی خب قبول شدم البته اینم بگم نفر اول نرفتم هندونه گذاشتم زیر بغل یه نفر رفت و رد شد بعد من رفتم قبول شدم😂😂😂😂 یادش بخیر

  156. من دفعه اول افتادم با یه افسر بی وژدان که کارش فقط رد کردن بود برای کسب درامدش
    ولی هفته بعد که رفتم ازمون دادم خیلی راحت و بی مشکل قبول شدم

  157. آیین نامه که آسونه با کمترین سطح شعور هم اگ ۲ ساعت وقت بزارین برا خوندنش قبولین
    شهرم واقعا بهانست ابنایی ک میگن منو الکی انداخت و اینا
    مسلط باشین قبولین

    1. عزیزم قرص پروپرانول برای کاهش تپش قلب و افزایش شیدید فشار به همراه لوزار تجویز می شه حالا نمی دونم با نسخه یا بی نسخه چطوری گیرش آوردی توصیه می کنم که اصلا استفاده نکنی چون تو دوز های پایین ۲۵ میلی گرم هم امکان سکته در جا وجود داره
      من جای تو باشم دو ساعت زود تر از امتحان عملی میرم آموزشگاه تا استرست کاملا رفع شه

  158. بار دوم شهری قبول شدم . اگه استرس نداشته باشید تازه میفهمید چقدر امتحانش راحته و چقد به خاطر همین استرس راحت خرابش میکنید. قرص ضد استرس هم قبل ازمون یه دونه بخورید.تاثیر خوبی داره. فقط پنج دقیقه با دقت تمام کارایی که مربی گفته را انجام بده تمومه. شق القمر که نمیخواین بکنید. برای اکثر افسرها پارک دوبل و تسلط بر نیم کلاج و تعویض دنده خیلی مهمه اینا را کامل یاد بگیری امتحان قبولی.

  159. من امروز برای بار دوم امتحان دادم . سربالایی افسر گفت دنده معکوس کن که از دو به یک کردم ولی ماشین خاموش مجدد روشن کردم ولی دیگه بعدش دور زدم و یه دوبل عالی هم زدم و قبولم کرد. خدایا شکرت.

  160. سلام بچه ها من جزو اون آدم های پر استرس بودم که دوره آموزش رانندگی چه آیین نامه و چه شهری برام شده بود عین کابوس! از همون روزای اول که کلاس های آیین نامه شروع شد رفتم کتاب رو که جمعا ۱۱۸ صفحه بود تفکیک کردم و هر روز یه مقدارشو خوندم همراه با جزوه ای که خود آموزشگاه داده بود بعد از اتمام کلاس های آیین نامه حدودا یک الی ۲ هفته بعد کلاس های آموزش شهری شروع شد که طی اون دوره هم باز همچنان کتاب و جزوه رو میخوندم و دوره میکردم طوری که ۳ بار کامل کتاب رو خوندم یادتون نره خط به خط بخونید چون همه جاش مهمه مخصوصا تابلو ها و شکل های کتاب بعد از تموم شدن کامل کتاب و جزوه همراه با ۳بار دوره کردن نشستم داخل سایت ها تست زدم نمونه سوال ها خیلی کمکتون میکنه و اکثرا سوال های پر تکراره! کتاب یا تست اینترنتی به تنهایی کافی نیست حتما برای هر ۲ وقت بزارید. موقع امتحان آیین نامه رسید الانم که کلا مقدماتی و اصلی یکی شده که خیلیم بهتره ، رفتم سر جلسه ۲۰ دقیقه وقت دادن همرو علامت زدم برگه رو دادم به افسر و تو همون بار اول بدون غلط قبول شدم خیلی حس خوبی بود از بین ۳۰ نفر کلا ۵ نفر قبول شدن ولی اگر کتاب و تست هارو با دقت بخونید ۱۰۰٪ بار اول قبولید چون سوال ها خارج از کتاب نیست و واقعا آسون بود :)!
    هفته بعد از آیین نامه امتحان شهریمون بود که من استرسم برای شهری خیلی بیشتر بود نظرات کاربرهارو که میخوندم یکی میگفت بار ۸ ام قبول شدم او یکی بار ۱۱ ام واقعا امیدمو از دست دادم چند روز مونده بود به شهری رفتم تمرین کردم تمرین خیلی کمک میکنه تا اینه روز شهری رسید از شب تا صبحش بخاطر استرس یک لحظه هم خوابم نبرد قبل اینکه برم آموزشگاه رفتم داروخانه قرض ضد استرس گرفتم که اسمش دقیق یادم نیست پروپرانول ۱۰ اگر اشتباه نکنم قرصو انداختم حالا نمیدونم تلقین بود یا چی ولی شنیده بودم اروم میکنه واقعا تاثیر داشت!
    رفتم اون جایی که افسر قرار بود بیاد بقیه هم اومده بودن برای امتحان ازشون سوال که میکردم یکی از یکی نا امید تر بودن یکیشون بار ۹ ام بود میومد اون یکی بار ۱۲ ام خلاصه همه بالای ۳ بارو افتاده بودن من استرسم بیشتر شد و کلی از افسرا و اخلاقشون بد میگفتن ولی از افسر این هفته میگفتن که قبولیاش مثل اینکه بیشتره نسبت به افسر های دیگه! بهم گفتن تو که باره اولته چرا استرس داری بار اول اصلا به قبول شدن فکر نکن دستام یخ کرده بود ولی هی به خودم تلقین میکردم که مهم نیست هر چند بار بیفتی بالاخره قبول میشی! بعد ۱ ساعت افسر اومد از اونجایی که حدس میزدم اولین نفر صدام کنه دقیقا همون شد رفتم پشت فرمون و ۲ نفر هم عقب بودن افسر ارومی بنظر میرسید کلا ارامش داشت اصلا داد نمیزد سنشم زیاد بالا نبود مدارک رو چک کرد بعد گفت هر موقع اماده بودی حرکت کن‌ گفتم چشم! یادتون نره خیلی خوب با افسر صحبت کنید کافیه یه بار جواب سر بالا بدید یا باهاشون لج کنید کار تمومه حتی اگر اخلاق خوبیم نداشت یادتون باشه قبول شدن شما بستگی به اون داره پس مدارا کنید ، خلاصه خیلی ریلکس و اروم پامو اروم از کلاچ برداشتم همزمان باهاش اروم گاز دادم کلاچ ماشین افسرا همیشه بالاست یعنی خیلی پاتونو باید بیارین بالا تا ماشین راه بیفته ولی یادتون نره حتما حتما همراهش اروم گاز بدید وگرنه ماشین خاموش میشه گاز هم ملایم فشار بدید تا ماشین نپره! خلاصه حرکت که کردیم بعد از چند متر بهم گفت دوبل بزن گفتم چشم راهنمای سمت راست رو زدم همراه با نیش ترمز ۱ کاپوت جلوتر از ماشین پارک شده ایستادم دنده رو عقب کردم با حرکت لاکپشتی و چون پشتم سرازیری بود با نیم کلاچ و ترمز اروم به سمت عقب حرکت کردم (اگر پشت سطح صاف یا سربالایی باشه حتما باید گاز بدید وگرنه ماشین خاموش میشه) چراغ سمت چپ ماشین پارک شده رو که از داخل ۳ گوش شیشه سمت راست عقب ماشین دیدم نوبت به فرمان اول میزسه فرمان رو‌ حین حرکت لاکپشتی به سمت افسر (راست) تمام کردم (حرکت فرمان از حرکت ماشین کمی باید با سرعت تر باشه) بعد از اون وقتی چراغ سمت چپ عقب ماشین پارک شده به قفل در سمت راست ماشین خودمون‌ یعنی قفل در جایی که افسر نشسته یا همون جای سرنشین رسید ایست میکنیم نوبت به فرمان دوم میرسه دوباره فرمان رو حین حرکت لاکپشتی اینبار به سمت چپ میچرخونیم طوری که وقتی آینه ماشینمون از چراغ عقب ماشین پارک شده گذشت فرمان باید تمام شده باشه (حرکت فرمان دوم از فرمان اول باید سریع تر باشه) خلاصه پارک کردم و عالی درومد نه‌ خیلی فاصله داشت نه رفتم تو‌ جدول!
    از پارک درومدم راهنمای سمت چپ ایست ۳۰ درجه و حرکت رفتیم داخل یه کوچه ازم دور ۲ فرمون گرفت بعدشم یه دنده عقب همرو کامل انجام دادم تنها خطایی که کردم یکبار تو سر بالایی که قرار بود وارد خیابان اصلی بشم ایست کردم بعد که خواستم حرکت کنم ماشین خاموش کرد ولی بازم خودمو نباختمو ادامه دادم چون خاموش کردن تا ۲ بار طبیعیه و افسر کاری نداره به شرط اینکه بقیه موارد مخصوصا دوبل رو درست انجام بدید خلاصه که نوبت منم تموم شد افسر گفت وایسا پیاده شدم که نفر بعدی بشینه گفت قلبولیییی!!! باورم نمیشد انگار دنیارو بهم داده بودن خیلی حس خوبیه واقعا خوشحال شدم کلی از افسر تشکر کردم و رفتم داخل اموزشگاه که کارای گواهینامه رو‌ انجام بدم خیلی شلوغ بود یه سری برای امتحان ایین نامه اومده بودن کارم حدودا ۱ ساعتی طول کشید تو اون‌ ۱ ساعت بقیه کسایی که برای امتحان شهری اومده بودن وارد اموزشگاه شدن متاسفانه همشون رد شده بودن و حتی ۱ نفرم قبول نشده بود همه برای کلاس اضافه اومده بودن! خیلی طولانی شد ولی امیدوارم که حرفام بدردتون‌ خورده باشه خواستم بگم امید داشته باشید خودتونو نبازید افسر من با اینکه مهربون‌ بود ولی فوق العاده حواسش جمع بود و ریزبین بود بنظر من ۸۰٪ قبولیتون به خودتون بستگی داره تا میتونید تمرین کنید و ریلکس باشید و ارامش داشته باشید و احترام به افسر رو فراموش نکنید استعداد هر ادمی متفاوته پس با خوندن نظرات کاربرا روحیه خودتونو‌ نبازید امیدوارم همتون زود قبول بشید و این حس خوبو تجربه کنید❤️

    1. دوستان برای بار هزارم قرص پروپرانول ضد استرس نیست برای کاهش تپش قلب مخصوص افرادی که سکته کردن تجویز میشه که در صورتی که شرایطش توی بدن فراهم باشه باعث کاهش تپش تا زیر ۴۰ تپش در دقیقه( bpm) میشه ‌که منجر به نرسیدن اکسیژن کافی به مغز و سکته مغزی میشه.
      لطفا از خودتون دارو معرفی نکنید

      1. متاسفم واس سواد کمتون من و خیلی از دوستام به علت استرسی بودن قرص پرانول میخوریم به تجویز دکتر ‌.چرا وقتی اطلاعات ندارین نظر میدین؟

  161. سلام خدمت دوستان منم تو شرایط شما بودم .که ای بابا چرا قبول نمیشم .بالاخره که قبول میشید . هههههههههه این خودش ای امیده …

  162. من موفع رانندگی با مربی و حتی با ماشین خودمون اولاش پام میلرزید ولی پاشنه پاتو باید بچسبونی زمین تا نلرزه هنگام بلند کردن کلاجم فقط پنجه پاتونو بالا بیارید پاشنه تون رو تکون بدین شاید پاتون بلرزه کلاج سریعتر بالا بیاد و ماشینو خاموش کنین

  163. با سلام خدمت همه عزیزان
    به ترتیب هنگام سوار شدن :
    ۱_صندلی
    ۲_آینه
    ۳_خلاصی دنده
    ۴_روشن کردن
    ۵_کمربند
    ۶_دنده ۱
    ۷_ راهنما
    ۸_ترمز دست
    ۹_ایست خروج از پارک

    ۹۹ درصد کارهایی که افسر میگه مجاز نیست
    حاشیه تقاطع ، پارک و دور زدن ممنوعه
    ماشینی که چپه پارک کرده دوبلش ممنوعه
    روبروی پل پارک ممنوعه
    روی سرعتگیر پارک ممنوعه
    دنده عقب همیشه ممنوعه

    دور ۱ فرمان ۲ تا ایست داره (خروج از پارک و وسط خیابان)
    دور ۲ فرمان ۳ تا ایست داره (اول راهنمای چپ بزنین و ایست خروج از پارک اینقد برین جلو که جدول دیده نشه و فرمونو صاف کنین بعد راهنمای راستو بزنین و دنده عقب درحالی که فرمونو برعکس می چرخونین اینجا هم ایست کنین و بعد راهنمای چپ رو بزنین و راه بیفتین

    به ترتیب هنگام خارج شدن :
    ۱_ترمز‌دستی
    ۲_خلاصی
    ۳_خاموش
    ۴_دنده سنگین
    ۵_کمربند
    ۶_دستگیره با دست راست و نگاه کردن از پنجره به بیرون
    ۷_حرکت از پشت ماشین به سمت افسر

    خارج از اینا نیست دوستان
    من خودم پریروز بعد از ۵ بار مردودی قبول شدم🙃🙃🙃🙃🙃🙃🙃

  164. من جفتشو باراول قبول شدم.تنها دلیلشم این بود که توهیچکدوم استرس نداشتم
    حتی ازمون توشهری بااینکه قبلش بهم گفتن این افسری که شماباهاش ازمون دارید تعداد قبولیش خیلی کمه امابازم خیلی برام مهم نبود.
    بین تماام اون خانمهایی که برای ازمون اومده بودند حتی اونایی که بارچندمشونم بود فقط من قبول شدم چون همشون ازقبلش انقدر استرس وتپش قلب داشتن که نمیتونستن حرف بزننوقاعدتا بعدشم ردمیشدن.
    اگه تپش قلب دارین میتونین ازقرص پروپرانولول ۲۰استفاده کنید.
    بنظرم فقط باید استرسومهارکنیدهمین

  165. دوستان من هم آیین نامه هم شهری رو بار ا‌ول قبول شدم. از شهری میترسیدم واسه همون پروپرانول انداختم یدونه و استرس خاصی نداشتم. سعی کنین زودتر از وقت گفته شده برین تا زودتر نوبتتون برسه من خودم نفر دوم امتحان دادم. به توصیه های دیگر دوستان دقت کنین من باز نمینویسم. یه تجربه که من داشتم ۲-۳ بار همون اول ماشینو خاموش کردم ولی شکرخدا افسر چیزی نگفت و دوبل و دنده عقبو خوب رفتم قبول شدم. دلیل خاموش کردنم این بود که ماشین امتحان تیبا بود و من اصلا آشنایی نداشتم سعی کنین قبلا با ماشین امتحان چند بار رانندگی کنین کلاچ و… دستتون بیاد. اگه هم خاموش کردین نترسین بقیه رو درست انجام بدین. در آخر هم اکه افسر گفت خاموش کنین و بعد بذارین رو دنده ۱ و پیاده بشین. موفق باشین….

  166. یه توصیه دارم.اگه با سه تا حرکت نتونستین پارک دوبل صاف و مرتبی کنین نگران نشین و به حرف افسر توجه نکنین ک میگه نشد و اینا.سعی کنین با یکی دوتا حرکت کوچیک دیگه صافش کنین.ممکنه افسر ندید بگیره و قبولتون کنه.

  167. سلام من ۹ بار رد شدم و بار دهم صرفا رفته بودم که رد شم😁 یعنی فیش هزارتومنی هم از قبل گرفته بودم تو جیبم گذاشتم😄 دقیقا با این امید که رد میشم و خب هفته بعد دوباره نوبت میگیرم :)) ولی خب ناباورانه قبول شدم درصورتی که دفعات قبلی به امید قبولی میومدم و رد میشدم😄 سخت نگیرین و با امید خدا باشین چون درنهایت که هممون قبول میشیم چه یه بار چه مثل من ده بار استرستونو درک نمیکنم😉

    1. خود شما استرس داشتی که ده بار افتادی دوست عزیز وگرنه که بار اول بدون مشکل باید قبول میشدید منم مثل شما هستم با این تفاوت که پنج بار افتادم یعنی اصل تو این ازمون بر قبول نشدنه و افسر ها به اندازه کافی بی خودی سخت گیر هستن و انتظار دارن ماشین رو خاموش نکنی پدر و مادر من بعد از سال ها رانندگی هنوز ماشین خاموش میکنن پدرم بیست ساله که راننده هست و مادرم ده سال که راننده است بعد مگه میشه کسانی مثل ماها راننده مبتدی صفر کیلومتر ماشین رو خاموش نکنیم 😂😂😂😂😂😂😂 چه جوک خنده داری اگه فقط مورد خاموش کردن رو از ازمون شهری حذف کنن کل ایران قبولن مگه کاری داره بری عقب و پارک دوبل بزنی ولی اینکه بعد از شصت جلسه تو زمستون و تابستون کلاس گرفته باشی و شصت جلسه کلاس گرفته باشی و هزینه خیلی زیاد تو این اموزش گاه های الکی خرج کرده باشی و در نهایت هم قبول نشی و وقتی میشینی تو ماشین یه زره کلاج رو زود بیاری بالا وماشین خاموش بشه و افسره با لهن بدی بگه پیاده شو افتادی 😡 که انگار از ما طلبی داره شما هم به جای من بودی نه تنها استرس نداشتی بلکه از رانندگی و گرفتن گواهی نامه منصرف میشدی بعدم کجا دنیا مهارت رانندگی رو با پارک دوبل یک دقیقه ای می سنجن.

  168. دوستان دقت شود لحظه اخر که افسر میگه بزن کنار اول راهنمای راست را زده سپس ممنوعیت توقف را چک کرده و بعد از توقف کامل حتما خلاص کرده و ترمز دستی را بکشید و حتما از افسر در مورد خاموش کردن ماشین سوال کنید. این نکاتی بود که خیلی از دوستانم را دیدم که رد شدند. منم هم آیین نامه و هم آزمون شهر را با این که خودرو شخصی نداشتم مرتبه اول قبول شدم فقط وسط کار یه خرده از استرس پاهایم لرزید. تبریک به همه قبول شدگان

  169. دوستان چند نکته را متذکر میشیم که به عینه برای من در آزمون شهر روشن شد۱.از عقب خودرو به هنگام سوارشدن برخودرو حرکت کنید۲.درب را بادست راست باز کنید ۳. خیلی مودبانه رویاروی خوش به افسر سلام کنید۴.پوشه مدارک را جلوی داشبورد قراردهید

  170. خدمت دوستان عرض میکنم که قبل از حضور در کلاسهای رانندگی با ماشین خودتان تمرین نکنید درست است که اگر از سالهای قبل با ماشین شخصی تمرین کنید بهتراست و دست به فرمانتان راحت تراست ولی دراین کلاسها ازشما نکات اولیه خواسته می شود به خصوص درروز آزمون شهر خوب مطمئنا برای کسی که قبلا سوار خودرو و شخصی شده است رعایت این نکات سخت تراست نمونه اش خودم بااینکه رانندگی از قبل بلد بودم ولی سه بار شهررا رد شدم درپایان چند نکته:۱.درروز آزمون از عقب ماشین حرکت کنید وبه سمت خودرو بروید و درب را بادست چپ باز کنید۲.پوشه مدارک مربوط به رانندگی را جلوی داشبورد بگذارید۳.حتما باروی خوش با افسر مودبانه سلام کنید۴.بعداز استارت زدن کمربندها ببندید. این ها همه تجربیات من از رانندگی به عینه بود.

  171. سلام من همون بار اول هر دو رو قبول سدم خواستم بگم برای ازمون تو سهری فقط اعتماد به نفس و تسلط مهمه

  172. قلق گیری ترمز و کلاچ یادتون نره.قبل از سوار شدن با افسر یا هنرجویان که داخل ماشین شمان یه خوش و بش کوچیک داشته باشید تا هنگام رانندگی احساس راحتی داشته باشید

  173. سلامم بچه ها من امروز امتحان شهر داشتم و بار اول قبول شدمم خیلی خوب بود.. تو هردوتا امتحان بار اول قبول شدم.. این چندروز همش نظرات اینجارو میخوندم ک یعنی میشه منم قبول بشمم 😍

  174. سلام دوستان من دیروز قبول شدم
    فقط یه نکته که افسر همش میخاد بره رو اعصابتون
    به من هی میگفت قبول نمیشی
    این چه رانندگیه و از این حرفا
    بعدم بین ۵۰ نفر آدم فقط منو قبول کرد.

  175. سلام عزیزان من ۱۱ بار رد شدم خیلی ناامید بودم ولی اخرش چیه؟ بالاخره که قبول میشین چه یکبار دیگه چه بیست بار دیگه پس بیخیال باشین
    فقط و فقط پارک دوبلتونو درست و دقیق بزنین بقیش با من 😉

  176. بعد از ۳ بار
    هر ۳بار بد شانسی تو پارک دوبل
    دفعه اول پارک دوبل ۱۸ چرخ
    دفعه دوم مینی‌بوس😐
    دفه سوم پیکان بار بود راننده دهن سرویسش چسبونده بود به جوی آب 😓
    دفه آخر یه جنسیس بود ،ازترس ک نمالم بش چنان خوب پارک کردم ک افسر کف بر شد
    خلاصه ترس همیشه هم بد نیست😐🌼

  177. توضیح کامل تر از این هیچ جا پیدانمیکنی
    *حتما حتما بخون *

    طرف صحبتم با دوستانیه که آزمون دارن‌‌؛

    برای آیین نامه :
    ۱٫ اصلی ترین منبع همون کتابه.
    کتاب رو بادقت و خط به خط بخونید

    ۲٫برای قبولی توی آیین نامه اگه با قوانین راهنمایی رانندگی آشنایی ندارید، میانگین ۶تا۸ساعت مطالعه مفید برای امتحان لازمه..

    ۳٫ضمنا ازمربی تون بخواین که براتون َسوالای مهم روبگه (اگه بپرسین کمک میکنن. اونااشنایی بیشتری دارن) _

    ۴٫در مرحله آخر اگه دیدین استرس تون برطرف نمیشه به تست زدن شروع کنید و حداقل ۱۰۰ تا تست براش بزنید.
    (بااین چندنکته راحت برای بار اول قبول میشید)

    * ۵٫سرجلسه هم زمان رومدیریت کنید
    (توصیه م اینه که سوالای شک دار رو بامداد پر کن و بعداز مطمئن شدن خودکاری کن)

    برای شهری؛

    ۱٫ درصورتی که خیلی استرسی هستید شب قبل یه پروپانول بندازین بالا تا فشارخون و ریتم قلبتون اوکی بشه (اگه ریلکس تشریف دارین که هیچی)

    ۲٫برای افسر پرگاز برونید. (افسر شنیدن صدای موتورو دوس داره) _
    مثلا پرگاز خروج کنید از پارک و نزارید ماشین صدا بده..

    ۳٫ از افسر زیاد سوال نپرسید (سوالا رو باید از مربی میپرسیدید)

    ۴ اجازه ی افسر خیلی مهمه (بدون اجازه ‌‌ش هیچکاری نکنید. حتی بزارید برای تعویض دنده خودش بهتون بگه

    ۵٫ تا میتونید روی پارک دوبل و دنده عقب کارکنید(اولویت افسر این دوتا ست)

    ۶راهنما رو فراموش نکنید..
    خروج از پارک و دور میدان =راهنمای چپ
    شروع به پارک و دنده عقب =راهنمای راست

    ۷ خیلیا بخاطر اینکه کلاچ رو هنگام تعویض دنده تااخر نگرفتن، مردود شدن و گیربکس ماشینوهم بااینکار نابود میکنن..
    ***( پس کلاچ تااخر گرفته بشه)

    ۸ باافسرخوش اخلاق باشید
    (هرچی باشه اونم انسانه و میتونه توی نظرش! سلیقه شو هم اعمال کنه)

    ۹ نکته ی مهم؛
    با ۱۲ جلسه کلاس عملی رفتن. هیچکس راننده نمیشه.
    ( توصیه من اینه که برای قوی بودن توی امتحان شهری، حداقل ۳ ساعت کلاس آزاد هم بگیرید) چون خیلی مؤثره

    ۱۰٫ نکته آخر که تجربه ی خودمم هست اینه که صبح روز امتحان یخورده باما شین خودتون یا مربی تمرین کنین ( به. اصطلاح گرم کنین)
    اونوقت برای افسر خیلی نرم و راحت رانندگی میکنید..

    *از اشتباهات نفرات قبلی تون درس بگیرید

    *و هیچوقت هیچوقت از پارتی استفاده نکنید. چون حق دیگران پایمال میشه و فردا ممکنه جون عزیزی هم بخطر بیفته.
    *****
    ( پس خود اجازه بدین واقعی تون امتحان بده نه پارتی تون) *****

    خلاصه اینهمه تجربیات خودم بوده تابتونم کمکی کرده باشم عین من برای بار اول قبول بشید

  178. سلام حدمت دوستان عزیز و گل!
    من هم آیین نامه و هم آزمون شهر رو بار اول قبول شدم!البته بگم که من نه ماشینی داشتم که باهاش رانندگی قبل از روز ازمون رو تمرین کرده باشم نه چیز دیگر فقط فقط تمرکز و بیخیال شدن استرس و همچنین آرامش قلب با یاد خدا.
    برای آیین نامه که همون مطالبی رو که مدرس جلسات آیین نامون گفته بود مهمن رو خوندم نه بیشتر و مرور چندین باره تابلوها و یکم دقت بیشتر به هنگام پاسخ سوالات آیین نامه.لازم به ذکر بگم هرچی با آرامش بیشتر سوالات رو بخونید و عجله نکنید تعداد جواب های صحیحتون بیشتر میشه چراکه بدونید جواب صحیح توی این آزمون اونیه که منطقی تره نه درست تر.پس منطقی فکر کنید بعد پاسخ بدید!همیشه این رو هم به خودتون بگید که من تا ۴ بار می تونم اشتباه بزنم!پس امکان قبولی نسبتا خوبی رو می تونم داشته باشم!
    اما آزمون شهر دقت داشته باشید افسری که از شما امتحان میگیره خیلی دقت به ۳ چیز شما میکنه:۱٫تسلط شما۲٫دقت شما بر جزئیات۳٫مهارت در رانندگی
    اکثر کسایی که رد میشن یکی از این ۳ عوامل رو مشکل دارن که فقط با یک راه حل از پس هر ۳ بر میاین اونم آرامش و بیخیال طی کردن استرسه!
    خیلی با آرامش سوار ماشین بشید و حتی اگر همه چیز تنظیم هست باز هم شما تنظیم دوباره کنید چراکه با این کارتون دارید به افسر دقت در کارتون رو نشون میدید.
    هنگام حرکت اولیه نیم کلاچ کنید و ازون ور یکم گاز فشار بدید که احتمال خاموشی ماشین پایین بیاد و خیلی شیک و نرم راه بفتید اگر میتونید با همون دنده ۱ برید مسیرو به شرطی که بتونید پدال گازو کنترل کنید مو به مو هرچیزی رو که افسر از شما میخواد رو براش انجام بدید در آرامش کامل!
    یادتون نره خیلی ها دقیقا مثل چندتا از هم دوره ای های خودم بخاطر دو اشتباه خیلی ساده یعنی فراموشی راهنما و ترمز دستی رد میشن پس شما یوقتی یادتون نره!
    موفق و بسیار موید باشید..!با آرامش کافی و یاد و نام خدا هردو آزمون رو میتونید برای بار اول قبول بشید!
    یاحق.

  179. 👋سلام من امروز برای بار سوم امتحان شهری داشته ام ک رفتم ووقتی ک پشت فرمون نشستم اصلا استرس نداشتم ب هیچ عنوان چون قرص پرو پرانول خورد بود ۳ تا ۱۰ درصد ۱ ساعت قبل از امتحان انداختم بالا وخلاص گفت شرو کن ما حرکت کردیم و افسر گفت توجه کردی بعضی ها ترمز دستی نمیدن😂😂😂😂 پایین ما گفتیم اره گفت خو تو یکشونی خلاصه گفت وایستا گفت کمربندم ک نبستی مام گفتیم الان میندازمون گفت کمربندرو ببند وحرکت کن حرکت کردیم گفت اگ ی غلط دیگ داشت باشی ردی مام حواسمون جمع کردیم ک سوتی ندیم و خلاصه قبول شدیم اگ مشکل خاموش کردن دارید اول گاز بدین تا دور موتور بره روی ۲ بعد کلاج رو آروم بیاید بالاتا حرکت کنه دارم امروز پره در میارم همه میگفتن تو افتادی ولی خدارو شکر قبول شدم

    1. افسره خوب بوده که قبول شدی. من یبار رد شدم بخاطر نگفتن پارکینگ، یباره دیگه بخاطر نگفتن خط ممتد فرضی، یبارم که یادم رفت دستی رو پایین بیارم.

  180. سلام
    من ۱۱ بهمن اسفند ۹۷ بود که ثبت نام کردم برای گواهینامه. قبل از نوروز ۹۸ در امتحان آزمایشی بار اول قبول شدم. دوره آموزش عملی با ماه مبارک رمضان تداخل داشت چون شاغل بودم بیشتر ساعات آموزش به وقت ظهر بود. خیلی سخت بود با حالت روزه داری و عطش شدید در تابستان این دوره گذروندم خداروشکر این دوره هم گذروندم. یک مرتبه در آزمون اصلی آیین نامه رد شدم و بار دوم با خوندن سوالات تست درایو قبول شدم اما سوالات امتحان خییییلی سخت تر بود بالاخره قبول شدم. در امتحان تو شهری خداروشکر استرسی نداشتم بار اول تمام موارد خوب عمل کردم بجز پارک دوبل که حواسم به فاصله ماشین کناری و جدول نبود و ماشین آزمون به جدول برخورد کرد. بار دوم اما کمی استرس داشتم و متاسفانه همون اول با برخورد جزئی آیینه ماشین آزمون و ماشین کناری باز رد شدم. اما بار سوم با وجود اینکه حالم اصلا مساعد نبود کار خدا قبول شدم و تمام موارد خوب عمل کردم. و الان هم منتظر دریافت گواهینامه هستم. شوهرم خیلی زیاد به من کمک کرد با صبر و حوصله کنارم نشست و آزمون توشهری تمرین کردم. انشالله تمام کسانی که درگیرش گرفتن گواهینامه هستن خیلی زود نتیجه بگیرن.

  181. محمدمهدی عبدالهی

    سلام وقتتون بخیر من قبول شدم هر دو رو بار اول
    فقط تو هر کاری نه اینکاره کوچیک و هیچ
    تمرکز عالی و مسلط بودن عالی شما رو به هدف میرسونه
    جهت مشاوره در تلگرام به ایدی
    پیام بدید کامل کمکتون می کنم

  182. من دفعه دوم قبول شدم…دفعه اول پارک دوبل رد شدم چون نمیدونستم برای پارک نیازی به گاز دادن نیست فقط لازمه کلاچ رو بیاری بالا🙄 با فهمیدن همین نکته دفعه دوم فقط یه پارک دوبل ازم گرفت اونم راحت زدم گف قبولی بپر پایین…ضمنا یه چیزی ک خیلی تاثیر داشت این بود که من همون مسیری ک امتحان گرفت رو روز قبلش با مربی رفته بودم و روز آزمون فقط همه کارایی که توی اون مسیر کردیم رو تو ذهنم دوره کردم و خیلی راحت قبول شدم

  183. با اروزی قبولی همه دوستان مخصوصا برای پایه دو و پایه یک‌.
    هر کس موقعیت داره بگیره که خیلی سخت گیرن . بعد دوسال موفق امتحان دادن موفق شدم پایه یک بگیرم

  184. سلام دوستان من دوبار امتحان دادم و افتادم دفعه اول من قبول دارم ک می افتادم ولی دفعه دوم ن چون همکار رو انجام دادم وخوبع بود ولی افسر گفته ردی و هرچی سوال کردم ک چرا نگفت و فقط گفته برو آموزشگاه ب نظر من کسی اگ برای ثبت نام میخاد بره آموزشگاه رانندگی جوانان خمینی شهر.اصفهان اصلا بدرد نمیخوره چون همشون گدا گشننه از افسر تا بقیشون ن ک اوقدی شد باشم ولی نرید چون من رفتم پشیمون شدم مربیاشم اصلا خوبع نبود.الانم میل با خودتون

  185. سلام بنظرم هر کسی که میخاد بره امتحان تو شهری بده خیلی باید تسلط بالایی داشته‌ باشه چون اگه بريد بیفتید تا حدود زیادی ناامید میشید روی چیزایی هم که ضعف دارید بیشتر کار کنید

  186. دوستان سلام لازمه قبولی در امتحان آیین نامه خوندن کتابه همرو بخونید تابلو هارو زیاد بخونید قاطی نکنید حق تقدم و سرعت ها اینا اجزای اصلی آیین نامس یادش بخیر با دوتا غلط بار اول قبول شدم و برای شهری هم قرص پرانول ۱۰ خوردم باورم نمیشد معجزه کرد اصلا انگار نه انگار دارم امتحان شهری میدم اونم بار اول قبول شدم تو همون روز در کل هر چی تلاش کنی موفق تری حواستون به همه چیز باشه صندلی و اینه و کلاج و همچنین حتما از پشت ماشین تردد کنید اگ از جلو برید ردتون میکنه وقتیم که میگ قبولی کارتو تموم کن مواظب باشید حتما خلاص کنید و دستی رو بکشید خیلیا سر این موضوع رد میشن و توجه داشته باشید موقع پیاده شدن حتما به عقب برگردید و نگا کنید بعد درو باز کنید امیدوارم هرکی که حقشه گواهینامه بگیره تا این آمار تصادفات کمتر بشه.یا حق

  187. منم آزمون آیین نامه رو بدون غلط قبول شدم به چند نفرم که برای بار چندم بود میومدن تقلب رسوندم قبول شدن چقدر دعام کردن…😂
    تو آزمون شهری هم اصلا استرس نداشتم.
    افسره هم متوجه شد که استرس ندارم فقط ازم پارک دوبل گرفت دید که حرفه ای زدم همونجا قبولم کرد .
    فقط اینکه سعی کنید بیخیال باشید که استرس نیاد سراغتون و اینکه افسره همه چیزو در نظر میگیره حتی از طرز گرفتن دنده میفهن کی رانندس کی نیست…
    موفق باشید

  188. سلام دوستان من رانندگیم واقعا ضعیف بود اولا ک رفتم اسم بنویسم گفتم ک ۲۰ بار دیگ باید برم برای گواهینامه …
    اما ازمون تو شهری واقعا سادس خیلییم سادس بنده دومین بار قبول شدم اول بار ب دلیل اینکه پام میلرزید نتونستم قبول بشم ۱۰۰ درصد ب دوستام عزیز پینشهاد میکنم ۱ ساعت قبل ازمون حتما حتما قرص رو مصرف کنن واقعا تاثیر گذارن ادرنالین خون رو میاره پایین اما بیشتر از اون نباشه ….
    دومین بار خیلی خوب بودم و تونتسم پارک دوبل رو عالی بگیرم جوری ک خودمم باورم نمیشد خلاصه اونایی ک استرس دارن رانندگی بلد نیستن و ماشین نداشتن حتما از ش استفاده کنن …
    اسم قرصه یادم نیست اما ی قرص کوچیکه …
    موفق باشید

  189. ازمون ایین نامه رو مثه هلو قبول شدم از اونجایی ک اعتماد به نفسم بالا بود شهرم داشتم خوب میرفتم پارک دوبلم به لطف یه بچه ک یهو پرید وسط کوچه من ترمز کردم ماشین خاموش شد رد شدم دفعه دومم استرس داشتم شدید یادم رفتدستی بخوابونم ولی دفعه سوم استرس اصن نداشتم رفتم دوبلو زدم تموم شد ولی پیشنهادم بهتون اینه چون ماشیناشون قدیمیه پر گاز پاتونو از کلاچ بردارین دوبلم تمرین زیاد کنین باور کنین قبول شدن اصن سخت نیس

  190. من هم آیین نامه و هم شهری رو بار اول قبول شدم برای آیین نامه اصلا کتاب رو نخونید فقط نمونه سوال باید حل کرد برای شهری هم اصل کار فقط پارک دوبله وگرنه بقیه چیزا برای افسر بی اهمیته

  191. آزمون شهر پایه یک ، اولش راحتی اما کم کم که حرکت میکنی وبه عوارض مختلف راه میرسی و افسر آزمون مرتب امتحانت میکنه و موارد ممنوع رو ازت میخواد که انجام بدی مثلا بعد از تقاطع میگه دور بزن یا در وسط تقاطع میگه برو دنده سه یا در میدان میگه برو دنده دو که همه ممنوعه ،استرس بالا میره حالا اگر تمرین کرده باشی و حواست جمع باشه ودنده ها صدا نکنه و دوکلاچه دنده بدی و برا دنده معکوس گاز وسط بدی وافسر هم کمی ارفاق کنه وملاحظه کنه قبول میشی. وقتی لحظه آخر میخوای ایست کنی و پیاده بشی استرست دیگه به اوج رسیده . یادت نره استثنا بگی وراهنما بزنی وماشین در دنده دو باید باشه قبل از ایست و وقت پیاده شدن ترتیب ترمز دستی راهنما خاموش ودنده خلاص ودر نهایت کمربند آزاد رو جابه جا انجام ندی. در هر صورت استرس داره

  192. سلام، دفعه ی اول توی آزمون شهری از استرس زیاد کلا یادم رفت ترمز دستی و بیارم پایین و هرچقدر گاز میدادم و نیم کلاج میکردم ماشین نمیرفت که واسه همین ۵ بار خاموش کردم ماشین و افسر فوق العاده آدم خوبی بود گفت یه بار دیگه روشن کن روشن کردم و دوباره خاموش شد و بنده رد شدم در کمال ناباوری اما دقیقا دو هفته ی بعدش ینی بار دوم آزمون شهری بدون اشتباه و براحتی قبول شدم … ینی اصن سخت نگیرین چیزی نیست اصن فکر نکنین به اینکه افسر چه فکری راجب شما میکنه خودتون باشین و کار درست و انجام بدین انشالله همتون همون بار اول قبولین

  193. من آزمون آیین نامه اصلی رو دفعه اول قبول شدم فقط هم نمونه سوال خوندم و کتابو حتی نگاهم نکردم تو آزمون شهری هم دفعه سوم قبول شدم دلیلی که باعث میشد رد بشم استرس و بی دقتی بود واسه آزمون شهری آرامش و دقت خیلی مهمه

  194. خداروشکر من همشو دفعه اول قبول شدم بدون استرس….توکلت باید به خدا باشه…استرس نداره یا قبولی یا رد میشی…..توکل خیلی تاثیر داره

  195. سلام من دو بار آزمون آیین نامه رد شدم اونم با امتیاز ۲۵ یعنی هر سری به خاطر یک غلط بیشتر رد میشدم ولی بار سوم قبول شدم با اینکه از ۱۲ جلسه آموزشی فقط ۹ جلسه رو رفته بودم آزمون تو شهری رو به راحتی قبول شدم سرهنگ خیلی سخت گیر بود دو پارک دوبل یه دور دو فرمونه و یک دور یک فرمونه و یه پارک پل ازم گرفت ولی خداروشکر قبول شدم ۴ تیر ماه

    1. منم آیین نامه باراول قبول شدم اما توشهری رو امروز واسه باردوم ردشدم دیگه خیلی ناامیدشدم فکرمیکنم نمیتونم قبول شم.البته بامربی که میرم هیچ مشکلی ندارم اماباافسر پارک دوبلام فاصلش باجدول کم میشه.اعصبابم داغونه.درضمن خیییییلی هم استرس دارم دستام خیلی میلرزه😭😭😭

  196. سلام .. اگه ترس خاموش شدن ماشین تو ازمون شهری دارید به نصیحتم گوش کنید و تو چند تا ماشین اقوام بشینید و فقط قلق گیری کنید با دنده یک حرکت کنید کلاچ های مختلف دستتون میاد و این مشکلتون به سادگی حل میشه راستی افسر کولر ماشین روشن میکنه تا کارتون سخت تر کنه پر گاز برید….

  197. من ازمون مقدماتی ایین نامه رو بدون غلط قبول شدم، ازمون ایین نامه اصلیم قبوول شدم آزمون شهرم به یک دقیقه هم نکشید سوار شدم استارت زدم ۱۰ متر حرکت کردم با ی ماشین دوبل دقیق زدم و سرهنگ گف قبولی همین😍

  198. والا امتحان نهایی ایینامه اصلا از کتاب نیومده بود تکرار میکنم شما با ازمون های این سایت میتونید قبول بشید ولی عملی که امتحان دادم خیلی استرس داشتم چون کلا۴ نفر قبول شدن از ۱۷نفری بودیم (زنا و مردا)،اخرین نفر امتحان دادم و بدون نقض و دیدم ک استرس بیخودی داشتم

  199. ی نکته خیلی کلید و مهم برای کسایی که رانندگی فول اند و خیلی وارد ، خود من دقیقا به همین شکل بودم کاملا به ماشین مسلط بودم اما چند بار موقع امتحان افسر رد شدم و همش به خاطر استرسی بود که نمی تونستم کنترلش کنم و اونم با خوردن قرص ضد استرس این مشکلم خداروشکر حل شد و همون جلسه قبول شدم . یا اینکه باید استرسو خودتون کنترل کنین یا اینکه قرص ضد استرس بخورین (پراپپپپپیول) اصلا شک نکین که اگه استرس نداشته باشین قبول میشین البته کسایی که همه چیزشون فوله جز استرس. ایشالله شما هم قبول بشید☻

  200. سلام دوستان گلم – من همین الان از آزمون شهری اومدم – قبول شدم – نفر قبلی من خیلیییییییییی خراب کرد آزمونشو برا همینم من با کمی دقت تونسم قبول شم – آخه ذهنیت افسر کلا با رانندگی عجیب نفر قبلیم درگیر بود ک وقتی دید رانندگیم خطرناک نیست راحت قبولم کرد . ده برابر بهتر از رانندگی امروزم میتونم رانندگی کنم – – چندتا نکته: وقتی گف بزن دنده سه حرکت از سمت چپ و تندرو خیابونه، آینه ها و صندلی ها رو حتی اگه درست هم بود یه دستی بکشین – ۱۵متری تقاطع پارک ممنوعه،اگ گف اشکال نداره پارک کن پارک رو انجام بدین بعد میگه دور بزن باز بگین که ۱۵متری تقاطع دور زدن هم ممنوعه، تا فرمول پارک دوبل رو یاد نگیرین دوبل درست انجام نمیشه – مربی من با یه بار آموزش پارک دوبل کاری کرد که صدتا هم دوبل بزنم یه سانتیمتر هم اینور اونور نمیکنم ، از یه مربی معروف خوب آموزشگاتون یاد بگیرین ، کلا اگ نفر بعدی کسی ک خیلی تسلطی به رانندگی نداره باشین هم اعتماد به نفس خودتون میره بالا ، هم ذهنیت افسر رو به نفع خودتون تغییر میدین – آرزوی موفقیت برا همتون

  201. من برای ازمون اول فقط نمونه سوال خوندم و ازمون اصلی اول و دوم رو دفعه اول قبول شدم برا امتحان شهر دفعه اول خییییلی استرس داشتم ماشینو خاموش کردم و رد شدم دفعه دوم قرص پرانول خوردم خیلی ارامش داشتم و خیلی خوب کار کردم البته یه بارم خاموش کردم ولی افسر قبولم کرد چون بقیه کارارو خوب انجام داده بودم

    1. سلام .. وقتی ایین نامه کتبی رو قبول شدی برگه کاردکسو ازت گرفتن؟و ی کاردکس جدید دادن؟ یا همون کاردکس قبلیو دادن بهت؟

  202. آزمون های تئوری رو هردو شو بار اول قبول شدم،خیلی اعتماد بنفسم بالا بوود،رفتم برا توشهری،سه بار رد شدم،فکر وخیال و زندگیم شده بود آزمون،بالاخره بار چهارم بدون خطا رد شدم،پیشنهاد میکنم قبل آزمون قرص ضداسترس بخورین خیلی تاثیر داره،آرزوی موفقیت برا همه

  203. سلام منم دیروز قبول شدم بعد شش سال. سال ۹۲ رفتم ثبت نام بااااااد باد که من حریفم من دفعه اول قبول میشم مننننننن نقی معمولی ام من قهرمان کشتی پیشکسوتان جهانم. ایین نامه دفعه اول قبول شدم و مربیمم که ۱۰۰ درصد بهم اعتماد که من دفعه اول شهرو قبولم. دفعه اول نشدم دفعه دومم نشدم. بدجوری خورد تو پرم. اصلا اعتماد به نفسمو از دست دادم و ولش کردم دیگه نرفتم دنبالش. تااااا پارسال یعنی ۹۷ که به اصرار همسرم باز رفتم دنبال کاراش که بگیرم. خدا رو شکر ثبت نام قبلم هنوز پابرجا بود و هزینه اضافی ازم نگرفتن‌. فقط کارای کاردکس جدید بود و اینا. افسر با افسر اموزشگاه با اموزشگاه فرق میکنه. خیلی به این چیزا توجه نکنید. وقتی دوباره کلاس تقویتی گرفتم بعد شش سال حس کردم هیچی بلد نبودم از رانندگی و فقط عشق روندن و ضبط و اینا داشتم تازه داشتم میفهمیدم ماشین چیه رانندگی چیه. راننده کیه. البته بگم توضیحات فنی اخر کتاب جدید هم بی تاثیر نیست چون لا اقل یه شِمای کلی از ماشین دست ادم میاد که کلاچ میگیری چی میشه و نمیگیری چرا دنده اون صدا رو میده بهتر درک میکنی چی کجا لازمه. خلاصه اصلا برام مهم نبود که قبول شم دفعه اول و اینا گفتم میرم برا بار پنجم که قبول شم درک هر چی هر کی گفت. هر دفعه کلاس گرفتم یه چیز جدید یاد گرفتم. اما دفعه سوم که کاملا اماده بودم و امتحانمم افسر اموزشگاه قبول اعلام کرد یهو لعنتی گفت صبر کنید نرید بازرس داره میاد. بازرس کل از راهنمایی رانندگی اومد. اون امتحان گرفت و واااااقعا در مقابلش افسر اموزشگاه عمو بزرگه حساب میشه به شدت بی اخلاق و عصبی همه رو رد کرد دوباره منو رد کرد چون برف پاک کن رو زد و من به موقع نتونستم خاموشش کنم. خانوم جلویی منو رد کرد چون روشن کرد بهش گفت من هنوز اجازه نداده بودم. اینم شد بار سوم ما. بار چهارم که رفتم یعنی دیروز نشستم تو ماشین اسممو پرسید گفتم گفت اسمت تو لیست نیست حالا برون برو دم اموزشگاه سری بعدی رو سوار کنیم تو هم برو مشکلتو حل کن. منم قااااطی که چرا اسمم نیست و اینا تند تند واسه خودم دنده میددم عوض میکردم ایست میکردم و به خوبی همیشه رانندگی میکردم که یهو افسره گفت خوبم میری 😂. رفتم مشکلمو حل کردم اومدم من موندم و سه تا اقا گفتم اینا منو تا اخر عمر ایستگاه میکنن خدایا رحم کن. دم تقاطع گفت برو دو گفتم میدم ولی باز باید بیام یک. چون تقاطعه. جلو پل گفت دوبل بگیر گفتم پله. گفت برو دوبل زدم خیییییلی تمیز و دقیق که گفت دمت گرم. بعدم گفت موازی با جدول برو عقب حواستون باشه فرمون صاف کنید من داشتم فک میکردم که یه دور باید بپیچونم یا دو دور دیدم با چشمش میگه یه دور دیگه خلاصه رفتم و اونم بهم گفت افرین عالی بودی یه راننده ی دقیق. لاینتونو بشناسید سر ماشین نره وسط خیابون حواستون باشه اعلام کنید که همه کمربند ببندن. تند تند صکادرات رو اعلام کنید هر کار میکنید قوانین رو زیر لب تکرار کنید خب ماشین که نمیاد پل که نیست تقاطع که نیست ایتا رو بگید اینا نشون میده به قوانین مسلطید. از گاز دادنم نترسید پول نمیگیرن ازتون. مدام صربه بزنید به گاز که خاموش نکنید. اروم و ریلکس بشینید و یه مقدار یه دستی برید دست به دنده که تسلطتون رو نشون بدین. خلاصه همه چی مهمه ولی از همه مهم تر تسلط به اعصابه اگه از افسر میترسید اونو توی دسشویی تصور کنید که یبوست گرفته🤣. لحظه ای که میگه قبولی خییییلی شیرینه من حتی وقتی نتیجه کنکورمو دیدم انقدر خوشحال نشدم. خلاصه اینکه موفق باشید💪💪💪💪💪

    1. خاطره جالبی بود و تا حدی به خاطره گواهینامه اول من شباهت داره. چون منم زمانی که امتحان در شهرک آزمایش برگزار می شد به اندازه ای آماده بودم که اصلا فکر نمی کردم قبول نشم. اما اولین امتحان رد شدم. غرور و باد کله که اون زمان که ۱۹ سالم بود باعث شد که دیگه امتحان ندادم تا سال ۸۸ که اولین گواهینامه رو گرفتم و به اندازه ای مسلط بودم که بار اول بدون اشتباه قبول شدم.
      اما در مورد گرفتن فرمان با یک دست و دست به دنده رفتن باید بگم که این کارها غیر اصولی هستند و افسر میتونه درجا شما رو مردود کنه. برای امتحان رانندگی پایه های بالاتر ( ۲ و ۱) دست به دنده رانندگی کردن یا حتی آماده نگه داشتن دست یا پا برای تعویض دنده غیرقابل قبول هست و افسر حتی اگر شما رو به این دلیل مردود نکنه، شرایطی ایجاد می کنه که شما اشتباه کنید و مردود بشید.

  204. اولین نفر رسیدم محل آزمون …هنوز بقیه نیومده بودن …ببا اینکه اسمم تو لیست خیلی پایین بود و باید منتظر وا میستادم، افسر گفت بشین ببینم چیکاره ای؟ ازم فقط یه دور دو فرمون گرفت و بدون پارک دوبل قبول شدم 🙂

    1. خوش ب حالت برعکس فقط از من پارک دوبل میگیرن ۲ باره ک دارم امتحان میدم و رد شدم امروزم امتحان دارم برام دعا کنید قبول بشم

    2. دختر بدون گواهی نامه

      والا من آیین نامه رو بار اول بدون هیچ غلطی قبول شدم اما امان از شهر الان هشت بار امتحان میدم و مردود میشم ی جورایی حس میکنم که دیگه نمیتونم گواهی نامه بگیرم البته واقعا بدشانس هم بودم چون الان سه هفته است که افسر آموزشگاه ما عوض نمیشه و عین همین سه بار رو منو میبره بین ی سطل زباله و ی ساینا که همیشه اونجا پارکه میگه دوبل بزن من نمیدونم چرا عین هر سه بار رو همونجا وسط سطل زباله و اون ساینا عه به من میگه دوبل بزن در حالی که خیلی جاها و فضاهای آزاد تر و آسون تر اونجا برا دوبل زدن هست که اتفاقا از خیلی های دیگه اونجا ها دوبل میگیره . واقعا حس میکنم نسبت به بار های اولم هم استرسم بیشتر شده و هم اینکه واقعا بیشتر دارم گند میزنم اصلا نمیدونم چی کار کنم

  205. سلام، ازمون مقدماتی آئین نامه که معمولا همه دفعه اول قبول میشن، ازمون اصلی یکم بدتره اونم با خوندن کتاب خیلی راحته من همرو دفعه اول قبول شدم، توی امتحان فرمان، ماشین هایی که واسه امتحان انتخاب میکنن خیلی داغونه یعنی پدالش خیلی بالا میگیره، گازش اصلا گاز نداره باید تا ته فشار بدی ترمزشم که معمولیه از همه بدتر فرمان هیدرولیک نیست در بیشتر مواقع، با این مسائل افسر میشینه میگه حرکت کن، پارک دوبل بزن، دوفرمون هم بزن بعد میگه قبولی… میری پرونده تو میدی اموزشگاه بعد ۴۰ روز کارت میاد

  206. سلام دوستان
    نظراتتون خیلی جالب بود و البته خاطرات خودمم به نوعی برام زنده شد
    منم هر چند سالی یکبار یاد گرفتن گواهینامه میوفتادم و میرفتم و کلاس و وقتی با یک جلسه آزمون قبول نمی شدم ناامید میرفتم تا پنج سال بعدی …
    ولی ایندفعه خیلی جدی تصمیم گرفتم که برم و رفتم و موفق شدم و همین موفقیت برام لذت بخش بود…
    منم در این راه تجربیاتی کشف کردم که گفتنش براتون سودبخشه
    اول اینکه دو تا آزمون کتبی داریم که حداقلش بگم که باید براش دو ساعتی وقت بزارید و حتما نمونه سئوالات رو بخونید و حتما تو گوشیتون آزمون های مشابه آزمون رانندگی رو دانلود کنید و تمیرین کنید که تقریبا نودو نه درصد سئولات همون هاست …
    در اولین آزمون سئوال از قسمت فنی ماشین نیست ولی تو دومی هست که چهار پنج تا بیشتر نیست …
    حالا میرسیم به بحث شیرین آزمون شهری که واقعا منو دق میداد …
    اصلا نترسید ، خودتونو و هوشتونو با رانندگی محک نزنیند چون رانندگی اصلا ربطی به باهوش و کم هوش بودن نداره …
    رانندگی یک مهارت مثل بقیه مهارتها که همه میتونن بهش دست پیدا کنند مثل راه رفتن مثل دوچرخه سواری مثل آشپزی …
    حتما یک جلسه با ماشین آزمون برین تمرین که قلق ماشین دستتون بیاد و تمرن رو باشخصی غیر از مربی تون بردارین کهد کمک شایانی بهتون میکنه .
    هر دو روش دوبل زدن رو یاد بگیرین که اگر دیدن با یکیش نمیتونین با دومیش قطعا میتونین من خودم سالها با شیشه سه گوش عقب داشتم تمرین میکردم و دوبلم خوب نمیشد اما با دسته در عقب تمرین کردم دوبلم عالی شد .
    دو دو فرمون و دنده عقبم بهتون میگه که اونم فکر میکنم فقط با تمرین میتونین براحتی حلش کنین …
    اجازه ها هم خیلی مهمه که فراموش نکنین و نکته مهم اینه که اگر افسر بهتون گفت دوبل بزن یا پارک کن و یا دنده را از دو به یک کن حواستون به دو تا چیز باشه یا جلوی پارکینگ هست یا سر تقاطع که باید اجازه بگیرین . همین
    من بر خلاف نظر دوستمون میگم که صبح زود برین که زود امتحانتونو بدین و برین چون هر چی دیرتر میشه جناب افسر خسته تر و خدای نکرده بد خلق تر میشه .
    راستی من دفعه سوم اولین نفر دادم و قبول شدم …
    برای همه هموطنانم آرزوی موفقیت دارم …
    از قبول نشدن نترسین خیلی هم شیرین هیجان انگیزه …

  207. سلام… من ۳ تا آزمون اول رو همون دفعه اول قبول شدم و با وجود اینکه رانندگیم خوبه امتحان شهری اصلی رو دفعه پنجم قبول شدم😐😐و به قولی پدر گواهینامه آموزشگاه لقب گرفتم😂😂😂و چون پنج بار امتحان دادم کاملا تجربه دارم…اگه این یادداشت منو بخونید مطمئن باشید کمک شایانی بهتون میکنه برای قبولی… درباره همه چی توضیح دادم
    فقط یکم طولانیه که پیشاپیش عذرخواهی میکنم🌷
    قبولی تو ازمون آیین نامه اصلا هیچ گونه سختی نداره…
    فقط باید حداکثر سه الی چهار ساعت وقت بزارید

    اینکار ها رو کردید قبول شدید واسه منم دعا کنید😊
    برای آزمون دوم یعنی آزمون مقدماتی شهری که تو جلسه دوازدهم ازتون گرفته میشه توسط مربی تون معمولا قبولیش کاری نداره و مربی ها سخت گیری نمیکنن
    امتحانی که جلسه دوازدهم ازتون گرفته میشه ممکنه یه مربی دیگه بشینه کنارتون
    اگه مربی خودتون نشست کنارتون و قبول نشدید بدونید که خیلی از لحاظ رانندگی عقب هستید و رانندگی رو به خوبی یاد نگرفتید و باید با ماشین خودتون یا کلاس های تکمیلی آموزشگاه حداقل ۶ هفت جلسه دیگه رو بگذرونید تا یه چیزایی یاد بگیرید
    اما اگر یه مربی دیگه نشست کنارتون و خراب کردید ممکنه به دلیل استرس با‌شه
    البته اینکه یه مربی دیگه جلسه دوازدهم کنارتون بشینه و ازتون امتحان بگیره نکته مثبتیه… چرا؟ چون شبیه ساز میشه برای حضور افسر که یه فرد غریبست… معمولا هنرجوها کنار مربی خودشون بعد چند جلسه بدون استرس رانندگی میکنن و اگه جلسه دوازدهم کنار یه مربی دیگه امتحان بدید استرستون برای آزمون شهری کمتر میشه چون قبلا این شرایط رو تجربه کردید

    البته این آزمون ۹۵ درصد هنرجوها قبول میشن و راحتترین آزمون بین ۴ تا آزمون هست

    خب… شرایط سه تا آزمون اول رو توضیح دادم
    حالا می‌رسیم سراغ آزمون چهارم یعنی آزمون شهری اصلی که برای خیلیا کابوسه
    برای بعضیا هم راحتترین آزمون 😕

    خب اینو بگم(خودم ۵ بار آزمون دادم میدونم) که معمولا بار اول که امتحان میدید اعتماد به نفس بالایی دارید و برخلاف اونچه که فکر می‌کنید استرس کمتری دارید نسبت به دفعات بعدی
    سعی کنیداز این شرایط مثبتی که دارید نهایت استفاده رو ببرید
    اصلا لازم نیست به خودتون تلقین کنید استرس ندارید چون شرایط رو بدتر میکنه
    استرس‌ش یه چیز کاملا طبیعیه… ۹۹ درصد هنرجوها استرس دارن…اون ۱ درصد هم که استرس ندارن احتمالا مشکل هورمونی دارن و بدنشون آدرنالین ترشح نمیکنه😐😂
    صبحش حتما دمنوش گل گاوزبان بخورید
    واقعا کمک میکنه به کاهش تنش عصبی

    اینم بگم لازم نیست مثل خروس!! 😂 ساعت ۷ صبح برید محل ازمون مگر اینکه به زرنگ بودن خودتون خیلی یقین داشته باشید و بدونید نفر اول میتونید به زور وارد ماشین افسر شید😂😂😂
    البته بسته به تعداد هنرجوهای هر شهرستان فرق داره ولی من که شیراز امتحان میدادم هر، سری ساعت ۱۰ میرفتم و ۱۰ و نیم امتحان میدادم
    یه نفر دیگه هم بود ساعت ۶ میرفت و ساعت ۱۰ و نیم امتحان میداد😐(البته حواستون باشه به تعداد داوطلبا چون ممکنه مثلا تعداد داوطلب کم باشه و ساعت ۹ و نیم آزمون تموم شه مثلا و سر شما بی کلاه بمونه)
    ولی خب لازمم نیست ساعت ۷ برید
    چرا؟؟ چون از انرژیتون کم میکنه و ممکنه استرستون رو بیشتر کنه
    اصلا درباره افسر از بقیه هنر جو ها نپرسید
    هر افسری باشه مطمئن باشید هنرجوهای اطرافیانت میگن آدم خوبی نیست و شما رو ناامید میکنن
    سعی کنید با یه دوستتون برید تا استرستون کم شه
    بالاخره نوبت سوار شدن تو ماشین افسر میرسه
    بعضی افسرها ۳ نفر سوار ماشین میکنن برای هر سری خیلیاشونم ۴ نفر
    اگه افسر شما ۳ نفر رو سوار میکنه سعی کنید جوری بشنید نفر دوم برید امتحان بدید
    اگه افسر شما ۴ نفر رو سوار میکنه سعی کنید جوری بشینید نفر سوم برید امتحان بدید

    باور کنید این ترتیب امتحان دادن هم خیلی مهمه
    هم افسر نفره‌ای وسط رو راحت تر قبول میکنه هم شما استرستون کمتر میشه نسبت به زمانی که بخاید نفر اول امتحان بدید یا نفر آخر تنها با افسر😐🤔
    سعی کنید روز قبل آزمون با یه ماشین پراید برید محل آزمون و حدود ۴ ساعت رانندگی کنید و ۶۰ هفتاد تا دوبل بزنید تا جایی که ۹۵ درصد دوبل هاتون درست از آب در بیاد
    چون با چشم خودم میبینم خیلیا دوبل هاشونو شانسی میزنن😐
    ۳ تاش خوب در میاد ۵ تاش نه
    مهم ترین نکته هم برای افسر پارک دوبله تقریبا
    یعنی اگه دوبل خوب بزنید افسر ممکنه از بقیه خطاهاتون هم چشم پوشی کنه

    خب حالا یا قبول میشید یا نمیشید
    اگه قبول شدید که دعا کنید اگه هم نشدید تا آخر اون روز اعصابتون خورد میشه و سر درد میگیرید و یه چیز کاملا طبیعیه
    دفعه دوم که امتحان میدید مصمم تر هستید نسبت به دفعه اول و برای جبران می‌آید… ولی استرستون بیشتره طوری که ممکنه بهتون آسیب بزنه
    اما اون مصمم بودن غلبه میکنه بر استرس و بیشتر داوطلبا دفعه دوم قبول میشن

    احتمالا شما هم با دوبار امتحان دادن قبول میشید
    اما اگه بار دوم هم قبول نشدید خودتونو آمادع کنید برای فشار روانی از طرف خانواده و دوستان و شنیدن مسخره کردن های اونا😐
    دفعات بعدی هم که امتحان میدید یه سد بزرگ تو ذهنتون ایجاد میشه که(من نمیتونم قبول شم)
    درباره این مورد باید خاطره خودم بگم
    دفعه اول قبول نشدم
    دفعه دوم مصمم تر شدم اما باز هم قبول نشدم
    دفعه سوم و چهارم با وجود اینکه خیلی آماده بودم اما به دلیل این سد ذهنی (نمیتونم) قبول نشدم و خانواده و دوستا هم فشار میووردن و مسخره میکردن 😐

    امتحان چهارم رو مهر ۹۷ دادم و بعد از اینکه قبول نشدم اعصابم خورد شد و نرفتم برای ثبت نام مجدد برای آزمون بعدی
    تو این ۴ ماه دیگه همه کم کم جریان گواهينامه منو فراموش کردن و منم رانندگی نکردم
    و شد اسفند ۹۷ و تصمیم گرفتم بدون اینکه به کسی چیزی بگم برا برای آزمون ثبت نام کنم
    رفتم ثبت نام کردمو بدون اینکه کسی چیزی بدونه (به جز بهترین دوستم)
    رفتم محل امتحان و بدون هیچ فشار و استرسی قبول شدم…این دفعه یعنی دفعه پنجم با خودم همراه داشت‌م(بهترین دوستم ) که باعث شد اعتماد به نفسم بره بالا
    دفعات دوم و سوم و چهارم که قبول نشدم به این دلیل بود که موقع دوبل زدن قیافه کل خانواده و فامیل و دوستام میومد جلو چشمم😂😂
    اما خب دفعه پنجم کسی چیزی نفهمید و مشکلی هم پیش نیومد
    البته توجه داشته باشید موقعی که قراره برید بشینید سوار ماشین افسر ۵ دقیقه قبلش حتما یکم کیک و آب بخورید
    باعث میشه گلوکز بیشتری به مغزتون برسه

    1. وای من امروز برا بار چهارم رد شدم و خیلی اعصابم خورده و میگم دیگه نمیتونم و دنیا به آخر رسیده من ۹۹ درصد دوبلام خوب میشه ولی اونجا که میرم خراب دوبل میزنم

      1. منم همین طور ۴ بار به خاطر دوبل رد شدم دیگم نمی تونم مرخصی بگیرم .شما یا با ماشین آزمون تمرین برو یا با یک مربی خیلی عالی تا ایراد شناسی کنه بفهمه مشکل تو کدوم بخش دوبل رفتنه

  208. من آزمون آیین نامه رو دفعه اول قبول شدم اصلا سخت نبود ولی شهری رو دفعه ششم قبول شدم 😀 تا وقتی کاملا مسلط نشدین نرین امتحان بدین من هربار رد میشدم با یه مربی دیگه بازم جلسه تمرینی میگرفتم و تازه کلی نکته جدید یاد میگرفتم و میدیدم اصلا بلد نبودم. روز امتحان حواستون به اشتباهای ساده باشه استرس نگیرین و یادتون نره کمربند ببندین یا ترمز دستی رو بکشین D:

  209. بچه ها گواهینامه گرفتن انقدرها هم سخت نیست من بار اول آزمون آیین نامه رو قبول شدم و بار سوم هم آزمون شهری رو قبول شدم هر چند به نظرم حقم بود که بار دوم قبول بشم این چند تا مورد که میگم حتما رعایت کنید :
    اول اینکه به همه صحبتهای مربی آموزشیت که کنارت میشینه با دقت توجه کن مثلا همیشه کمربند رو قبل از حرکت ببند یا آینه هاتو تنظیم کن یا صندلی رو درست کن یا قبل از روشن کردن ماشین به دنده دست بزن مطمئن شو که خلاص باشه همین

    1. منم بار اول ایین نامه رو بدون غلط قبول شدم اما شهر رو دفه ی سوم.دو بار با مربی های مختلف کلاس برداشتم نکته های جدید یاد گرفتم یه مربی ک کلا پارک دوبل رو یادم داد تازه فهمیدم قلق پارک دوبل چیه نباید در جا زد یعنی بددن حرکت ماشین فرمونو بچرخونم.خلاصه دفه سوم براحتی و آب خوردن قبول شدم و افسر هم غر نزد فقط گفت قبولی

      1. بار اول قبول شدم تا سوار شدم افسر گفت برا تعویض دنده یک دو سه چهار گفتم چهار دیگ گاز پر نمیکنه گفت قبولی برو پایین

    2. امروز بار سوم بود که تو ازمون شهری مردود شدم دیگه نمیدونم چیکار کنم
      با ماشین خودمون دوبل ها رو عالی میرم ولی جلوی افسر خودمو گم میکنم و گند میزنم
      هر بار که میفتم استرسم بیشتر میشه خواهشا یه راه حل بدید خیلی ممنون میشم

      1. خواهر گرامی، مشکل از شما نیست. ماشین هایی که اونا برای آزمون گرفتن میارن، دستکاری می کنند. مثلا مال شهر خودمون، کلاچ ماشین امتحان را طوری دستکاری می کنند که هربار بیفتی و پول بیشتر به جیب بزنند. فقط کافیه تا بار ششم یا هفتم رد بشی تا قلق ماشین بیاد به دستت. همین!

  210. من یادمه آزمون شهری احساس میکردم اصلا استرس ندارم بعد افسر گفت حرکت کن بعد از چند دقیقه دیدم کلاچ ماشین صدا میده به افسر گفتم کلاچ ماشین چرا صدا میده خرابه گفت کلاچ خراب نیست پای تو میلرزه باورم نمیشد پام تند تند میلرزید ازم پارک دوبل و دنده عقب خواست درست انجام دادم با این که پام میلرزید مواردی که خواست رو خوب انجام دادم افسره میگفت استرس یکی از مواردی هستش که میتونم ردت کنم ولی چون خوب انجام دادی قبولی !
    دوستان از قرص هم میتونید تو ازمون شهری استفاده کنید نیم ساعت قبل از امتحان بخورید کفایت میکنه این قرص ها برای استرس خوبه :
    دیازپوکساید
    پرانول ۱۰
    من خودم نمیدونستم استفاده نکردم ولی چند تا از دوستام خورده بودن میگفتن واسه کم کردن استرس خیلی خوبه

    1. دقیقا همین اتفاق برای منم افتاد پاهام میلرزید افسر متوجه شد بهم گفت منم گفتم نه فکر کنم کلاج مشکل داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا