شماره گواهینامه مفقودی از طریق اینترنت

(Last Updated On: ژوئن 1, 2023)

شماره گواهینامه مفقودی از طریق اینترنت

 

حتما شما که این محتوا را می‌خوانید از هفت‌خوان گرفتن گواهینامه رانندگی عبور کرده‌اید ولی الان در این مرحله گیر افتاده‌اید یعنی مرحله دریافت گواهینامه رانندگی. قبل از هر چیز به شما تبریک می‌گوییم که توانستید به این مرحله برسید یا هم شما از آن جمله افرادی هستید که به هر دلیلی کارت گواهینامه خود را گم کرده‌اید و به دنبال استعلام شماره گواهینامه خود هستید. دوستان عزیز به هیچ وجه نگران نباشید ما در این محتوا به تمامی پرسش‌های شما که در ادامه بیان شده‌است پاسخ خواهیم داد.

  • گواهینامه رانندگی و شماره گواهینامه چیست؟
  • شماره گواهینامه رانندگی چند رقمی است؟
  • پس از صدور گواهینامه چند روز طول می‌کشد که به دست‌مان برسد؟
  • چرا هنوز گواهینامه رانندگی‌ام به دستم نرسیده‌است؟
  • چگونه استعلام شماره گواهینامه رانندگی را انجام دهم؟
  • آیا یافتن شماره گواهینامه رانندگی با کد ملی ممکن است؟
  • نحوه استعلام شماره گواهینامه مفقودی چگونه ‌است؟

 

گواهینامه رانندگی و شماره گواهینامه

گواهینامه رانندگی یا همان تصدیق رانندگی به منظور اجازه رانندگی به شهروندانی که قصد دارند با وسایل نقلیه‌ی دارای موتور رانندگی کنند از دیر‌باز در کشور ما اجباری بوده‌است و هر کسی که به سن قانونی (۱۸ سالگی) برسد با گذراندن مراحل ثبت شده در آموزشگاه‌های رانندگی آن را به‌دست می‌آورد.

 

با توجه به تعداد زیاد متقاضیان گواهینامه پایه سه، فرایند آن را به اختصار بیان می‌کنیم:

  • ثبت نام در آموزشگاه رانندگی
  • انجام معاینات پزشکی
  • شرکت در جلسه‌های آیین‌نامه و فنی
  • شرکت در جلسه‌های عملی وسیله نقلیه
  • آزمون‌های مقدماتی آیین‌نامه و شهری
  • صدور گواهی مهارت و کاردکس
  • آزمون اصلی آ‌یین‌نامه و شهری
  • صدور گواهینامه

گواهینامه رانندگی به عنوان یک مدرک هویتی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، برای افراد بالای ۱۸ سال که موفق به گذراندن آزمون آیین‌نامه و عملی شهر با وسایل نقلیه می‌شوند، صادر می‌شود و از طریق اداره پست به درب منزل‌شان فرستاده می‌شود.

گواهینامه کارتی است که دارای مشخصات هویتی، تاریخ صدور و شماره گواهینامه ۱۰ رقمی است که منحصر‌به‌فرد برای دارنده کارت است و بعضی ارگان‌ها و شرکت‌ها معمولا شماره گواهینامه را از متقاضیان‌شان می‌خواهند.

زمان اعتبار گواهینامه رانندگی ۱۰ ساله است که پس از آن فرد باید برای احراز سلامت جسمی و روحی اقدام کند تا گواهینامه جدید بگیرد. این اعتبار برای افراد بالای ۷۰ سال، ۵ ساله است.

 

استعلام گواهينامه و شماره گواهینامه رانندگی

بی‌شک هنرجو پس از قبولی در آزمون‌های رانندگی با هیجان منتظر دریافت کارت گواهینامه خود است اما این فرایند یعنی صدور تا ارسال گواهینامه ۳۰ تا ۴۰ روز طول می‌کشد و نیازی نیست که فرد برای استعلام گواهینامه خود اقدام کند. افرادی که این زمان را گذرانده‌اند اما گواهینامه خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند به روش‌های زیر جهت استعلام گواهینامه و شماره گواهینامه خود اقدام کنند.

 

استعلام گواهینامه با کد ملی از طریق اینترنت

امروزه کار‌های زیادی را می‌توان به‌وسیله اینترنت انجام داد که بسیار راحت و سریع است. هنر‌جویان می‌توانند با مراجعه به سامانه رهگیری مرسولات سازمانی نسبت به استعلام گواهینامه رانندگی خود اقدام کنند.شما می توانید به وبگاه  http://najatracking.post.ir وارد شوید و با توجه به تصویر در قسمت نوع سند، گزینه گواهینامه را انتخاب کرده؛ سپس کد ملی ۱۰ رقمی خود را وارد کنید و پس از وارد‌کردن اعداد کنترلی، گواهینامه خود را جستجو کنید که در صورت صدور، اطلاعات آن را مشاهده خواهید کرد.

 

استعلام گواهینامه با کد ملی از طریق پیامک

هنر‌جویان محترم می‌توانند با ارسال عدد یک به سامانه ۱۱۰۰ که توسط پلیس +۱۰ ایجاد شده‌است، از وضعیت گواهینامه خود آگاه شوند. در هر مکان و زمانی که هستید به‌وسیله ارتباط با این سامانه، پلیس +۱۰ به شما خدمات خود را ارائه می‌دهد. هزینه ارسال هر پیامک ۱۰۰ تومان است. با شماره‌های ایرانسل و همراه اول می‌توانید با این سامانه ارتباط بر‌قرار کنید.

 

استعلام گواهینامه رانندگی با کد ملی از طریق تلفن

در صورت گذشت ۴۰ روز از قبولی در آزمون رانندگی، با شماره ۸۱۲۵۳۵۷۳ و ۸۱۲۵۳۵۶۱ تماس بگیرید و وضعیت گواهینامه خود را پیگیری کنید. این شماره‌ها توسط مرکز صدور گواهینامه اعلام شده‌است که راحت تر از وضعیت گواهینامه خود آگاه شوید.

 

استعلام گواهینامه و استعلام شماره گواهینامه رانندگی با کد ملی از طریق مراجعه به مراکز خدمات پلیس +۱۰

آخرین راه‌حل برای آگاهی از وضعیت گواهینامه رانندگی، مراجعه به مراکز پلیس+۱۰ است که می‌توانید در مورد گواهینامه خود بیشتر از پیش اطمینان حاصل کنید و در صورت صدور می‌توانید شماره گواهینامه خود را نیز دریافت کنید. سرهنگ رضایی مجد علت تاخیر در دریافت گواهینامه و شماره گواهینامه پس از گذشت ۴۰ روز از قبولی در آزمون‌ها را بیشتر ناقص‌بودن مدارک متقاضیان دانست که می‌توان با استعلام گواهینامه با کد ملی از طریق راه‌های ارتباطی بالا جهت سرعت‌بخشیدن و حل مشکل تاخیر در دریافت شماره گواهینامه اقدام کرد. ایشان بیان کردند که از تیر ماه ۹۸ مدت صدور تا ارسال گواهینامه رانندگی و تا زمانی که در اختیار متقاضیان برسد به ۴ روز رسیده‌است.

 

استعلام شماره گواهینامه مفقودی

حتما برای بسیاری از ما اتفاق افتاده‌است که نیاز به شماره گواهینامه‌مان داریم اما یا هنوز مرحله صدور تا ارسال آن طول کشیده و به دست‌مان نرسیده‌است یا هم آن را گم کرده‌ایم و دیگر به آن دسترسی نداریم. رییس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا چند روش را برای دریافت شماره گواهینامه بیان کردند. سرهنگ احمد کرمی اسد در یک خبرگزاری اعلام کردند افرادی که به هر دلیلی گواهینامه خود را گم کرده‌اند و نمی‌توانند در ثبت‌نام خودرو شرکت کنند و صرفا به شماره گواهینامه خود نیاز دارند، با مراجعه به مراکز خدمات پلیس +۱۰ و ارائه کد ملی می‌توانند از شماره گواهینامه خود اطلاع یابند.

دیگر روش استعلام شماره گواهینامه رانندگی، مراجعه به مراکز راهور ناجا است که افراد می‌توانند با ارائه کد ملی ۱۰ رقمی هم شماره گواهینامه خود را بگیرند و هم تاییدیه برای ارائه شماره به سازمان‌ها و ارگان‌های مد‌نظر متقاضیان که نشان دهند این افراد دارای گواهینامه رانندگی هستند. همچنین آنها می‌توانند از پلیس +۱۰ در‌خواست صدور گواهینامه المثنی بکنند که این امر حدود ۲ ماه طول می‌کشد.

خوانندگان محترم امیدواریم که این محتوا برایتان مفید باشد ، شما همچنین می‌توانید با مراجعه به قسمت نظرات، سوال‌های خود را مطرح کنید و تجربه‌های‌تان را در این زمینه در اختیار هم‌دیگر قرار دهید.

 

سوالات متدوال :

در صورت گم شدن گواهینامه المثنی باید چه کار کنم؟

بعد از گم شدن کارت المثنی باید بار دیگر به پلیس + ۱۰ مراجعه نمایید. اما نکته اینجاست که این بار سخت گیری های بیشتری خواهد شد. احتمالا بعد از گم شدن گواهینامه المثنی باید مراجعات مکرر به مراکز مختلف صدور گواهینامه داشته باشید.

برای تمدید نیاز به معاینه چشم دارم؟

بعد از پایان اعتبار گواهینامه، شما جهت دریافت گواهینامه جدید، نیاز به معاینه چشم دارید. اگر هم قبلا عینک می زده اید و بعدا چشمهای خود را درمان کرده اید و اکنون نیاز ی به زدن عینک یه چشم خود ندارید، باید تاییدیه لازم را از چشم پزشکان مورد اعتماد ناجا دریافت کنید.

در چه صورتی می توان گواهینامه المثنی دریافت کرد؟

مواردی که می توان درخواست گواهینامه المثنی کرد، عبارتند از :

  • مفقودی کارت گواهینامه
  • مخدوش شدن گواهینامه
  • تغییر مشخصات فردی مانند نام و نام خانوادگی
  • درمان بیماری و عوارض جسمانی مانند جراحی چشم و لیزیک کردن یا بوجود آمدن تغییرات جسمانی دیگر، مثل معلولیت.

10 دیدگاه دربارهٔ «شماره گواهینامه مفقودی از طریق اینترنت»

  1. باسلام وقت بخیر همگی دوستان من در تاریخ ۱۴۰۱/۳/۷ آزمون شهری دادم و قبول شدم الان تقریبا میشه گف بیشتر از ۲۰ روزه نه گواهینامه ام اومده به سامانه ۱۱۰۰ هم عدد ۱ رو لاتین میفرستم هیچ جوابی نمیاد بهم حتا نمیتونم شماره گواهینامه ام رو بفهمم لطفا اگه میشه راهنمایی بفرمائید ممنونم

    1. به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۱۰ کدملی رو بفرستی میگه کجاست گواهینامت بعد اگ کد پستی داد بزن تو سایت پست ببین کجاست

  2. نمیدونم چرا گواهینامه ها این قدر دیر میاد من الان سه ماهه هنوز گواهینامه المثنی بدستم نرسیده

  3. منم ۱۳ مهر قبول شدم و امروز ۲۶ آبان هنوز گواهینامه نرسیده دستم،رفتم آموزشگاه تو سایت دیدن که ۵ آبان چاپ شده ولی ۲۰ روزه که ارسال نشده

      1. سیده فریده مرتضوی

        من گواهینامم گم شده برای ثبت نام خورد نیاز به شماره ی گواهینامه دارم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا