{هزینه گواهینامه پایه ۱} سال ۱۴۰۳ قیمت ثبت نام【باز گران شد】

(Last Updated On: مارس 11, 2024)

هزینه گواهینامه پایه ۱ سال ۱۴۰۳ + نمونه سوالات آیین نامه پایه یک

متقاضیان اخذ گواهینامه پایه ۱ افرادی هستند که قصد دارند با ماشین‌های سنگین رانندگی کنند؛ ماشین سنگین به ماشین‌هایی گفته می‌شود که ظرفیت باربری بیش از ۶ تن را داشته باشد و یا برای افرادی قرار است راننده اتوبوس‌هایی باشند که بیش از ۲۶ نفر مسافر دارد.

این افراد باید به دنبال گواهی‌نامه پایه ۲ باشند. مبلغ هزینه گواهینامه پایه یک سال ۱۴۰۳ در نهایت در حدود ۲ میلیون تمام شود. البته افرادی که به دنبال این گواهی‌نامه هستند اغلب قرار است شغل رانندگی را برای خود انتخاب کنند و هزینه ثبت نامه گواهینامه پایه ۱ به عنوان مجوزی برای راننده شدن آنها شاید زیاد هم پرهزینه به نظر نیاید.

پیش از آنکه به جزئیات هزینه گواهینامه پایه ۱ بپردازیم و در مورد موارد لازم برای اخذ گواهی نامه نکاتی را یادآور شویم باید کمی در مورد اهمیت رانندگی با ماشین‌های سنگین برایتان بگوییم. زمانی که قرار است پشت ماشین سنگین بنشینید در واقع به عنوان فرد حرفه‌ای در زمینه رانندگی، مردم جان و مال خود را به شما می‌سپارند.

پشت فرمان شما تنها نیستید که اگر اشتباه کنید تاوان این اشتباه را به تنهایی دهید. جان مردم یا مال مردم همراه شماست. علاوه بر این در صورت خطای ماشین سنگین سایر ماشین‌ها نیز صدمات شدیدی می‌بینند.

مسئولیت رانندگی با ماشین سنگین مانند وزن ماشین بر دوش شما سنگینی می‌کند. بهتر است پیش از آنکه شروع به رانندگی کنید زیر نظر اساتید خبره خوب آموزش دیده باشید. هزینه گواهینامه البته مبلغ قابل توجهی است اما به شما توصیه می‌کنیم از تمامی ثانیه‌های آموزش برای یادگیری و تمرین استفاده کنید و این مسئولیت را با مهارت و دانش بالا قبول کنید.

 

هزینه ثبت نام گواهینامه پایه ۱

مانند سایر گواهی نامه های پایه دوم وسوم، باید به معاینات پزشکی بروید. باید معاینه چشم شوید، هزینه‌ای حدود ۳۵ هزار تومان پرداخت خواهید کرد. برای انجام تست عدم اعتیاد مبلغی معادل ۵۰ هزار تومان می‌دهید.

۳۴ هزار تومان هم بابت کاردکس می‌دهید و حدود ۱۸ تومان بابت کتاب. کلاس‌های تئوری و عملی هم چیزی در حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان برایتان آب می‌خورد.

 

هزینه گواهینامه پایه 1

در انتخاب اساتید مناسب برای آموزش گواهینامه پایه ۱ وسواس به خرج دهید

رانندگی قرار است شغل شما باشد بنابراین به دنبال بهترین استادها باشید. با توجه به هزینه گواهینامه پایه ۱ سال ۱۴۰۳ قرار است مبلغ تقریبا بالایی پرداخت کنید پس حق شماست که به دنبال بهترین اساتید باشید.

در مورد کلاس‌های تئوری نیز حتما انرژی کافی را صرف کنید. بدانید که رانندگان ماشین‌های سنگین باید زیرو بم ماشین و مکانیک آن‌را بشناسند. باید بتوانند در مواقعی که در جاده مانده‌اند چاره کار را پیدا کنند.

باید بتوانند تمامی جزئیات را بررسی کنند و ایرادات را پیش از حرکت پیدا کنند. هزینه گواهینامه پایه ۱ هم بابت کلاس‌های تئوری است و هم کلاس‌های عملی. لازم است با توجه و دقت در انتخاب آموزشگاه و اساتید بهترین استفاده را از آموزش‌های مربوطه ببرید.

 

برای اخذ گواهی نامه پایه ۱ چه مدارکی لازم دارید

واضح است که افرادی که به دنبال گواهینامه پایه ۱ هستند باید پیش از این باید گواهی نامه پایه ۲ را اخذ کرده باشند و همچنین ۶ ماهی از تاریخ آن نیز باقی مانده باشد.

همچنین علاوه بر هزینه گواهینامه پایه ۱ با توجه به افزایش نرخی که رخ داده است باید از آموزشگاه بخواهید که از نظر سخت افزاری و نرم افزاری و آموزش‌های تئوری و عملی بهترین امکانات را ارائه دهد. هزینه گواهی نامه پایه ۱ هزینه بالایی را شامل می‌شود و واجب است که افراد به دنبال آموزش‌های خوب باشند.

علاوه بر این‌ها مدارک پزشکی و کارت ملی و ۸ قطعه عکس نیز لازم است. باید بدانید که در مورد عکس بسیار سختگیرانه عمل می‎کنند. باید دو سالی از تاریخ اخذ گواهینامه پایه ۲ گذشته باشد و سن فرد نیز ۲۵ سال تمام باشد.

بخشی از هزینه گواهینامه پایه ۱ مربوط به کلاس‌های تئوری است. در کلاس‌های تئوری بهتر است تجربه اندوزی کنید و سوالاتی که در ذهنتان پیش می‌اید را بپرسید  و زیاد به دنبال آزمون و سوال نباشید. این بخش را با در اختیار داشتن نمونه سوالات به راحتی پاسخ می‌دهید.

برای اخد گواهی نامه پایه یک آزمون تئوری اهمیت چندانی ندارد، اساسا اجبار زیادی بر آزمون تئوری وجود ندارد و البته که باید مطالب آیین نامه را آموخت اما آنچه برای قبولی در آزمون پایه ۱ اهمیت دارد آزمون عملی است و البته عمده هزینه گواهینامه پایه ۱ نیز معطوف به آموزش مهارت‌های عملی است.

هزینه گواهینامه پایه یک سال

توضیحات هزینه گواهینامه پایه ۱ سال ۱۴۰۳

توضیحات اضافی نیز در مورد هزینه گواهینامه پایه ۱ وجود دارد که مربوط به ارائه فیش واریز و هزینه‌های آزمون مجدد است. توضیح اول آنکه متقاضی باید فیش‌های پرداختی که اغلب فیش‌های پرداختی برای بانک ملت است را به متصدیان و برگزاری آزمون تحویل دهد.

دوم آنکه در صورت تجدید آزمون باید هزار تومان را به حساب وزارت کشور به شماره حساب ۷۴۱/۰۹ واریز کنید و هر بار که از آزمون تپه و آزمون شهر نتوانید عبور کنید باید همین مبلغ را به حساب شرکت واحد واریز کنید به شماره حساب ۹۰۰۱۷ و فیش را ارائه کند.

لازم به یادآوری نیست که اجازه رانندگی با ماشین سنگین علاوه بر مهارت حداکثری در کنترل ماشین و آگاهی‌های بالا در زمینه ماشین نیاز به معاینات دقیق پزشکی برای سنجش سلامت فرد و حتی سلامت جسمانی افراد دارد.

این روزها با توجه به حوادث تروریستی که با استفاده از ماشین سنگین اتفاق می‌افتد در اروپا و آمریکا شاهد ایجاد پروتکل‌های بسیار سختگیرانه‌ای در زمینه سوء سابقه و وضعیت روانی رانندگان ماشین‌های سنگین انجام هستیم.

علاوه بر سختیگری‌هایی که در این زمینه انجام می‌شود خود متقاضیان دریافت گواهی‌نامه پایه ۱ نیز بیشترین انرژی را صرف یادگیری می‌کنند زیرا می‌دانند که پس از پایان آموزش احتمالا قرار در بسیاری از جاده‌های استاندارد یا غیر استاندارد ساعت‌های طولانی رانندگی کنند و حتی جزئیات بی اهمیت نیز می‌تواند در زمان و مکان خاصی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد.

 

مطالب مرتبط :

نمونه سوالات آیین نامه اصلی پایه یک

 

سوالات متداول:

خانم ها میتوانند گواهی نامه پایه یک بگیرند؟

بله گرفتن گواهینامه پایه یک برای رانندگان ماشین سنگین مثل اتوبوس­های مسافربری بالای ۲۶ نفر، کامیون و… هم برای آقایان و هم برای خانم­ها جایز است. این افراد ۲ سال بعد از دریافت گواهینامه پایه سوم، می توانند گواهینامه پایه یک را دریافت کنند.

 

مزایای داشتن گواهینامه پایه یک چیست؟

داشتن گواهینامه پایه یک برای افرادی مناسب است که می خواهند با خودروهای سنگین رانندگی کنند. در واقع این افراد می توانند اتومبیل های سنگینی مثل اتوبوس، کامیون، تریلی یا جرثقیل را حرکت دهند. گواهینامه پایه یک برای رانندگان اتوبوس، کامیون، تریلی و سایر ماشین های سنگین کاربرد دارد.

 

هزینه گرفتن گواهینامه پایه یک چقدر است ؟

هزینه های دریافت گواهینامه پایه یک :

آموزش پایه یکم: ۱٫۵۰۰٫۰۰۰ هزار تومان بابت آموزشهای تئوری و عملی

۳۵٫۰۰۰ هزار تومان بابت معاینه پزشک، ۱۸٫۰۰۰ هزار تومان بایت کتاب، ۵۰٫۰۰۰ هزار تومان بابت عدم اعتیاد، ۳۴٫۰۰۰ هزار تومان بابت فیشهای صدور کاردکس

البته احتمال اینکه هزینه های گواهینامه رانندگی پایه یک تغییر کند هم وجود دارد. پس قبل از هر اقدامی از آموزشگاه های معتبر اخذ گواهینامه پایه یک، اطلاعات لازم را کسب نمائید.

212 دیدگاه دربارهٔ «{هزینه گواهینامه پایه ۱} سال ۱۴۰۳ قیمت ثبت نام【باز گران شد】»

  1. سلام.منظور از گذشت دو سال از تاریخ اخذ گواهینامه پایه دوم برای ثبت نام پایه یکم، تاریخ صدور گواهینامه (در صفحه اولش) هست با تاریخ اولین صدور گواهینامه (در صفحه دومش)؟

  2. سلام،واقعا میخواید گواهینامه پایه یک بگیرید؟به نظر من دست قوی نمیخواد ولی عکس العمل سریع و تمرکز میخواد که گوش به دستور افسر راهنمایی باشی و برای تعویض دنده و معکوس لنگ نزنی

    1. برای ماشین هایی که فرمون هیدرولیکی یا برقی دارن، اصلا قدرت دست لازم نیست به همین خاطره که الان قطر فرمون ها کم شده ولی خوب برای ماشین های قدیمی باید از آقا خودنگاه کمک گرفت

  3. سلام من پایه دوم دارم ماشین سنگین دارم میخوام یک بگیرم معافیت پزشکی دارم کمر عمل کردم میتونم یک بگیرم؟میشه راهنمایی کنید؟ممنون

  4. سلام پایه دو دارم میخوام یک بگیرم معافیت پزشکی کمر دارم عمل کردم میتونم یک بگیرم؟؟

  5. سلام من برای پایه یک مازندران ثبت نام کردم اونجا به خاطر کرونا ایین نامه برگزار نمیکنن میخواستم بدونم تهران نیتونم ایین نامه امتحان بدم

      1. سلام و خسته نباشید طبق گفته ها و شنیده ها ۶ماه از اخذ پایه ۲ میتونین برای پایه ۱ ثبت نام کنین درسته؟

  6. سلام مازندران امتحلان ایین نامه رانندگی برای پایه یک چندماهی هست بخاطر کرونا تعطیل شده من میتونم برم شهرک ازمایش اونجا ایین نامه ام امتخان بدم؟؟؟؟؟

  7. سلام.جریان اونایی که برای اولین بار گواهینامه گرفتن بعد الان داخل گواهینامشون پ۳ وپ۲ زده چیه؟؟؟من سال ۹۰ گرفتم همون پ۳ زده ولی خیلیا رو میشناسم که پ۳ و پ۲ زده الان راحت میتونن پ۱ بگیرن کسی ازین جریان خبر داره؟؟؟

    1. کسانی ک از نیمه اول ۸۴ ب قبل گواهینامه گرفتن ،پایه دو قدیم دارن،کسانی ک بعد این تاریخ گرفتن پایه سوم دارن

      1. من تاریخ صدور گواهینامم برج ۷ سال ۸۴ هست ولی پایه دو هست. ثبت نام ولی ۲۱ شهریور ۸۴ بوده
        الانم با کامیونت ۶ تن کار میکنم.میخوام یه ۸.۵ تن بخرم الان چه مدارکی میخواد و چقدر زمان میبره تا گواهینامه بگیرم و صادر بشه؟ ماشین ثبت نام کردم اواخر تیر تحویل میدن.مشکلی از لحاظ آیین نامه ندارم.هوشمند هم دارم.فقط میخوام بدونم طی مراحل آیین نامه و تپه و تو شهری چقد زمان میبره معمولا؟

  8. سلام ادمین روزگار به کام باشه انشااله
    من واسه پایه دو میخام بنویسم
    سوالم اینه که برای ثبت نام پایه دو و پایه یک کارت پایان خدمت لازمه؟؟؟

    1. سلام خسته نباشید .پایه یک بله کارت پایان خدمت نیازه ولی برای قبت نام پایه دو نیازی به کارت پایان خدمت نیست

  9. سلام من معافیت پزشکی دارم در رابطه با قلب. گواهینامه پایه ۲ دارم با اعتبار ۴ ساله. به نظرتون به من پایه یک میدن؟ من سالم سالمم همه کارهای سنگین هم انجام میدم

    1. به علت معافیت پزشکی قلب چون احتمال ایست قلبی حین رانندگی با کامیون را دارین نمیتونید واسه یک اقدام کنید یه مورد آشنا با همین مشکل را سراغ دارم

  10. سلام مبالغ بايد از بانك پرداخت بشه يا اموزشگاه خودش مستقل انجام ميده؟ومن كارت ملي درخواست شده ميتونم با رسيد اقدام كنم.ممنون

  11. سلام این پیج اینستاگرامی شخصی ریس راهنمایی رانندگی سردار هادیانفر هست زیر پستش کامنت بزارید جواب میده sardar.hadianfar همتون بگید این زمان دوسال بگذره از گواهینامه ها رو کم کنه بلکه فرجی بشه

  12. سلام .من الان پایه سه دارم
    الان میشه یکباره برای گرفتن پایه ۱ مراجعه کنم
    چون می گفتن باید پایه دو هم گرفت

    1. سلام
      تو ازمایش عدم اعتیاد تست متادنم میگیرند یعنی اگه کسی متادن مصرف کرده باشه جواب ازمایشش مثبت میشه یا منفی

      1. سلام من گواهینامه پایه دو گرفتم خیر تست اعتیاد فقط برایه تریاک ومشتقاتش که مرفین داشته باشه مثبت میشه متادون نشان نمیده

  13. سلام من میخوام برای گواهینامه پایه یک ثبت نام کنم
    یه چشمم مشگل داره ایا میتونم ثبت نام کنم یا نه

        1. خیر،حتی احتمالش هست پایه قبلی هم از شما گرفته شه،البته در صورت تشخیص پزشک

  14. خواستم راجع به گواهینامه ویژه یه توضیحی بدم.واس گرفتن گواهینامه ویژه(ویژه بیست وچند تا گواهینامن که واس ماشین الات صادر میشه)لزومی نداره حتما پایه یک داشته باشی.فقط اون دسته از ماشین الاتی که سرعتشون بالای۳۰تاست علاوه بر گواهینامه ویژه پایه یکم هم میخاد.در ضمن شرایط سنیش هم بالای ۲۰ساله.یاحق.

  15. سلام من معافیت اعصاب روان دارم بخش ۵ بند ۳ میتونم پایه یک بگیرم الان هیچ مشگلی هم ندارم

  16. سلام
    گواهینامه های قدیمی شده پایه دو، گواهینامه های جدید که معروف به ب_۱ شدن پایه ۳ الان واسه گرفتن گواهینامه پایه یک الان اول باید پایه دو گرفت یا مستقیم میشه گرفت ؟ چطوریه ؟

    1. شما اول باید پایه ۳ بگیرید بعد پایه دو بعد یک. پس اگه ب۱ داری میشه پایه ۳ . باید پایه دو بگیری بعد ۱

    2. شما پایه دو دارید الان میتونید برید پایه یک ثبت نام کنید پایه سه مال اونایی که بعد ها گواهینامه گرفتن

  17. سلام من پایان خدمتم معافیت پزشکی هست به علت دیسک کمر میتونم پایه یک بگیرم از نظر پزشکی مشکل نداره؟

  18. سلام. من ميخوام گواهي نامه پايه يك بگيرم . خانم هستم . ميشه لطفا راهنماييم كنيد امتحانش سخت هست يا نه ؟ و اينكه هيچ چيزي درباره اتوبوس و ماشيناي سنگين نميدونم، …

      1. سلام من ۲ماهه برای کلاس های کارت هوشمند ثبت نام کردم ولی بخاطر کرونا برگزار نمیشه کسی خبر داره کی میخواد برگزار شه من ساکن تهران هستم هر شهری هم برگزار بشه حاظرم برم کسی میدونه لطفا بگه

    1. بله امکانش هست فقط یکم اراده میخواد و موقع دنده عوض کردن بایدانرژی بیشتری صرف کنید همین

    2. امتحانش راحته فقط اراده میخواد وتمرین داشته باشید تپه با بنز تک و شهر اتوبوس ایران پیما

    3. سلام ایول بابا دمت گرم پ۱برازنشیرزن میخاد من تریلی دارم میتونی باهش کارکنی من رانندگی زنوباماشین سنگین بیشتر قبول دارم تامردچون زنا باهوسلن به ماشین زیادفشارنمیارن ازهمه مهمترسبریعقوب دارن۰۹۱۴۱۸۴۹۸۰۴

  19. سلام بنده سه ماهه برای کارت هوشمند ثبت نام کردم بخاطر کرونا کلاس شروع نمیشود کسی میداند کی شروع میشود؟؟

  20. سلام من حدود ۲۰روز ثبت نام کردم مبلغ۱۵۸۸هزارتومان ریختم حساب اموزشگاه باختر ارومیه.. با معاینات و فیش اگه بار های اول قبول شی دومیلیون براتون اب میخوره ولی رد بشید پول فیش اضافه میشه امتحاناتش م هفته ای یکباره. البته با خوردو خوراک جاک هزینه راه دو نیم برا من اب میخوره.. فعلا ک یه چشمم نیم شماره ضعیفه بدبختانه باید عینک بزنم برا رانندگی خخخخ

  21. احمدرضا نوروزي

    من خودم ان هاش داشتم و كمپرسي هاي مختلف به اين نتيجه رسيدم گواهينامش رو هم بگيرم دونبال پا كار ميگردم هركي بود بسم الله از طريق پيامك جواب گو هستم ٠٩١٢١١١٦٨٦٥

  22. احمدرضا نوروزي

    سلام من دنبال كسي هستم واقعا بخواد پايه ١ بگيره و انگيزه خوبي داشته باشه تا با هم از صفر تا صد بريم جلو چون اين كار تيمي بهتر پيش ميره شمارم رو هم گذاشتم دوست داشتيد فقط اس ام اس بديد با هم ثبت نام كنيم ترجيحن منزلش نزديك ميرداماد يا بالا باشه چون با هم بريم با هم بيايم ۰۹۱۲۱۱۱۶۸۶۵

  23. سلام وقت بخیر منم مثل بعضی دوستان ازین قانون مزخرفی که دوسال باید بگذره از پایه ۲ اعصابم خورده.خداشاهده نزدیک ۸ ساله شاگرد ماشین سنگینم رو بنز تک هم کار میکنم.گیرم فقط همین دوسال پایه دو هست.دو دفعه پلیس منو پشت فرمون گرفت دفعه سوم دیگه ۶ ماه زندانی داره.نمیتونم بیکار بشینم کارمم همین ماشینه.دیگه تقریبا دو ماه دیگه مونده تاریخش کامل بشه برم بگیرم.

  24. کسی هست که برای راننده کمکی برم کمکش که این مدارک کارت سلامت و کارت هوشمند از من نخواد و ب خاطر خدا ب من بینوا ی کمک کنه.

  25. با سلام. چند وقته پایه یک گرفتم. برای کارت هوشمند و سلامت چ کار باید کرد.
    ممنون میشم که خلاصه توضیح بدید که چ خاکی بگیرم سرم.

    1. ۲.باید برای انجمن شهر تون برای کلاس های هوشمند ثبت نام کنید۳بعد همونجا که برای هوشمند عدم اعتیاد میدید سلامت هم در همان مکان انجام بدید تا در سیستم ثبت بشه .زیر ۴۰سال ۲سال سلامت وقت داره هوشمند ۱سال

  26. عزیزان سلام مدارک برای پایه ۱ دقیقن چی میخواد در ضمن واسه گرفتن پایه ۱ گواهینامه موتور لازم است یا نه

  27. سلام من راننده پایه دو ام.الان تو شهر رانندگی میکنم.بیشتر به رانندگی تو جاده علاقه دارم و می‌خوام راننده ترانزیت بشم. آیا کسی از وضعیت کار ترانزیت خبر داره. در امدش چطوره؟ اصلا کار هست؟

    1. در آمد ریخته تو بیای جم کنی!!!!
      این کار بر خلاف ابهت و جذبه ای که داره کار بسیار طاقت فرسایی هست

  28. چراآموزش وامتحان پایه یک بیشتردرمراکزاستانهابرگزارمیشه خیلی هزینه برمیشه لطفابه شهرستانهاهم انتقال بدیدالان شهرگچساران دراستان کهگیلویه آموزشگاه ندارد ولی متقاضی زیادداره

  29. سلام بنده ۲ ماه پیش پایه یک گرفتم و اما در مورد هزینه یک میلیون ۷۰۰ تا ۲میلیون خرج کردم خواهشن مطلب نزارید و اگه میزارید لاقل مردم رو درست راهنمایی کنید متشکرم

      1. س برادر ارجمند زمان زیاد میبره واسه قبولی بخاطر اینکه ماهی یکبار امتحان است اونم اگه قبول بشی بنده دوسال است که پایه یکم گرفتم دوسال رفتم تا قبول شدم ولی خوبه بگیری اصلا بیکار نمیشی دوستدار شما چابهار

    1. جاده المهدی حمایت زندانیان آموزشگاه ایرانیان و دونی جاده باللنج روستای قرهاغاج آموزشگاه اذرابادگان

  30. سلام من رفتم پایه دو‌گرفتم الان میگن باید دوسال صبر کنم تا پایه یک ثبت نام کنم ترو خدا جان عزیزتون این چه قانونیه اخه من من باید دوسال بیکار بشینم خونه خدارو خوش نمیاد حداکثر شش ماهه نه دوسال

    1. بله من دو سال پیش گواهینامه پایه دو و موتور سیکلت گرفته بودم الانم پایه یک ثبت نام کردم هر بار میخواستن

    2. سلام دوستان منظور شما این هستش که این گواهینامه که ما داریم پایه سوم حساب میشه باید بریم؟ پایه دو بگیریم بعد دو سال بریم دنبال پایه یک

  31. آقا این مبلغ ثبت نام پایهه یک و ویرایش کنید لطفا ، کجا با یک و دویست ثبت نام میکنن ؟ نزدیک دو میلیون تومان میشه هزینش

  32. هزینه (گواهینامه پایه یک) چیزی حدود (دو میلیون تومان) . ۱/۷۶۰/۰۰۰ تومان ثبت نام ، باقی هم آزمایش ، کتاب ، کارتکس و رفت و آمد . (پایه دو هم ۱/۱۷۰/۰۰۰تومان) فقط هزینه ثبت نام . کتاب و …. هم جدا

    1. هیچ فرقی نداره فقط ویژه به درد کسانی که ترانزیت دارند درمرتب ازمرزعبورمیکنندخارج ازکشور بارمیبرندمیخوره کلک پوله هیچ فرق دیگه ایی نداره

      1. اون ک شما توضیح دادی واسه گواهینهمه بین المللی هست و ویژه برای لودر بولدزر و جرثقیل رو میگن ویژه

    2. پایه یکم برای رانندگی با ماشینهای سنگینه ولی پایه یک ویژه مخصوص کار با ماشین الات صنعتی از قبیل لیفتراک بلدوزر و … میباشد

    3. پایه یک ویژه نداریم “ویژه بعداز اخذ پایه یکم جهت هدایت لودر و بیل و لیفتر و امثالهم میباشد -ترانزیت که مشخصه ازاسمش گواهینامه بین الملل از کانون و مدارک خاص خودش هست -دفترچه یا هوشمندم که باید بعد از پایه یک از سازمان حمل و نقل جاده ای طی سیر مراحل اموزشی و پزشکی بگیرید …

      1. دوستان خواهشا درست راهنمایی کنید.واس گرفت گواهینامه ویژه(ویژه بیست وچند تا گواهینامن که واس ماشین الات صادر میشه)لزومی نداره حتما پایه یک داشته باشی.فقط اون دسته از ماشین الاتی که سرعتشون بالای۳۰تاست علاوه بر گواهینامه ویژه پایه یکم هم میخاد.یاحق.

  33. با سلام
    آخه این چه قانونه مزخرفیه که دوسال بگذره از پایه ۲ ؟؟؟ مثلا چه اتفاقی میخواد بیفته؟؟؟
    ۶ماه باشه لااقل – بابا امتحانه دیگه چه ۶ ماه بگذره چه ۶ سال کسی که بلد باشه قبول میشه کسی هم بلد نباشه ۶۰ سال هم بگذره قبول نمیشه- که چی ۲ سال سنوات؟؟؟

    1. دوست عزیز من میدونم دوست داری زود بشینی پشت کامیون ماهم روزی اشتیاغ شماراداشتیم امابهترنیست قبل ازاین که مثال بااتوبوس۴۰نفرراببری کمی تجربه کسب کنی تو این ۲سال چندبارپنچرکنی توجاده بمونی پوخته بشی بعدباتجربه بهتر۴۰تامسافرببری میدونی چندتاراننده اتوبوس توزندان هستند به خاطره نداشتن دیه شما؟ کاره سخت که نه کاره پورمسئولیتی درپیش داری؟ تمرین مداوم ۲سال خیلی زیاد نیست اگرمنطقی بهش نگاه کنی

      1. چ ربطی داره؟؟من یک ساله پایه دو گرفتم الانم ۲۵سالمه نمیتونم پایه یک بگیرم الان دارم با وانت کار میکنم.قانون مذخرف دارین فقط دارین بهونه میارین

  34. قولنين پايه يک خيلى بده,در واقع تامرديه,چون کارتکس شما دوسال اعتبار داره, توى اين دوسال بايد گواهى نامتو بگيرى, بد تراز اون اينه که هر بار که توى تپه رد ميشى ماه بعد بايد بياى واسه امتحان,يعنى ماهى يک بار, .در کل سه روز هم بهت آموزش ميدن, که بيشتر از سرشون وا ميکنن تا آموزش,يعنى اگر بيرون يه آشنا بهت رانندگى رو ياد نده توى ۲۴ماه فرصتت نميتونى هم کاميون و هم اتوبوس رو بگيرى, زمانت تموم ميشه و از اول بايد ثبت نام کنى, امتحان بايد هر هفته باشه نه هر ماه,

      1. سلام من میخوام برای گواهینامه پایه یک ثبت نام کنم
        یه چشمم مشگل داره ایا میتونم ثبت نام کنم یا نه

    1. چه ربطی داره ، یک و دو نداره ، حتی موتورسیکلت هم زمان داره کاردکسش ، فقط اگه کاردکس سفید گرفتین یک سال وقت دارید ، کاردکس قرمز دو سال تا داستان گواهینامه رو تموم کنید . وگرنه نقطه سر خط (از اول ثبت نام)

  35. پارسامهر علی

    باسلام..بنده گواهینامه پایه ۲ ام یک سال هست که گرفتم ..میتونم که تو گواهینامه پایه یکم شرکت کنم..ممنون میشم که راهنمایی کنین..سنم هم ۳۰ ساله

      1. من از گواهینامه پایه دو ده سال گذشته وچند سال تمدید نکرده بودم و الان که تمدید کردم همون پایه دو رو سه ساله بهم دادن به خاطر چند تا خط و خال حالا با سابقه کیفری که دارم اقدام کنم یا نه

    1. دوست عزیز قوانین به صورت فارسی چاپ شده سن۲۵سال که درموردشمامشگلی نیست تاریخ گواهینامه۲سال بعدازگذراندن پایه دوم که شما هنوز یک سال مونده تا بتوانید انشاالله پایه یکم را بگیرید فیش و مبلغ هم نوشته مطالعه کنید موفق باشید

  36. سلام عزیز.ببخشید گواهینامه پایه سوم دارم میحوام پایه دو بگیرم بعدش ایین نامه امتحان فرق میکنه ؟!بعد برای سمعک گیر میده؟!???

    1. دوست عزیزایین نامه پایه یک ودو سه نداره قوانین در ایران یکی هست که باید همه ازش پیروی کنند چه پایه سوم چه دوم درمورد سمعک شما وقتی برای آزمایش چشم پزشکی رفتید همان جادکتر حتمآ وضعیت شمارابرسی میکنه وبهتون میگه مشگل خاصی نیست نهایتا اگرضعیف باشه قوی تربراتون مینویسه که بایدموقع رانندگی ازش استفاده کنید مارانند دارم معلول هست، امارانندگی میکنه نگران نباشید…

  37. سلام . ببخشید توی این این قانون جدید کسانی که سال ۸۶ گواهینامه پایه سه گرفتن احتیاج به گواهینامه پایه دو دارن با نه ؟

  38. سلام من حدود. یك. ماه هست كه پایه یك قبول شدم هر چی هم استعلام میگیرم میگه در حال چاپ مگه این چاپ چقدر طول میكشه

  39. ببخشید هزینه ثبت نام پایه یک چقدر هست؟؟
    یک سوال دیگه :
    بنده یک بند انگشتم دست راستم قطع شده، به نظرتون برای پزشکی گیر میدن؟؟

    1. من عموم کبابی داشت یه بند انگشتش رفت تو چرخ گوشت الان تریلی داره بیست و پنج ساله راننده هست گیرم ندادن بهش

    2. هزینه ها و تمام مدارک مدارک مورد نیازبالابرای سال۹۸نوشته مطالعه کنید درموردانگشت دستتان خیرهیچ مشگلی نداره ومیتونید پایه یکم رابگیرید

    1. مدرک را نگاه نمیکنن ولی تو قوانینشکن باید تا سوم راهنمایی داشته باشی یا همان متوسطه ی اول اگرم سواد نداشتی آزمون بی سوادی ازت میگیرن که تابلو ها رو شفاهی میپرسن ازت

    1. من که رفتم واسه پایه یک خانم ها مربی زن داشتن مربی مردهم بود که میتونستن انتخاب کنن شرایط یکسان هست ولی اگرچه هنر آموزان دیگر به خانم ها حسادت میکردن و گاهی نیش زبانی میزدند ولی مربیان و همچنین افسر راهنمایی بسیار احترام میگذاشتن و حتی خانم ها زودتر هم گواهی نامه میگیرن نسبت به آقایون. من گواهینامه رو شیراز گرفتم آموزشگاه نسیم مهر تپه اکبر آباد

    2. سلام منم میخوام ثبت نام کنم برای پایه یک اما نمیدونم کجا برم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. دوست عزیز شماتوگوگل که سرچ کنید یاتوی GPSهم که بنوسیداموزشگاه پایه یکم حتی خلوترین راه ونزدیکترین اموزشگاه رابهتون نشان میده انشاالله که پیدامیکنید موفق باشید.

  40. سلام…از شروع کلاسها تا موقع ازمون و قبولی…حدودا چه وقت زمان میبره؟میشه تو ۱ماه همه کارارو کرد؟

      1. ببخشید هزینه ثبت نام پایه یک چقدر هست؟؟
        یک سوال دیگه :
        بنده یک بند انگشتم دست راستم قطع شده، به نظرتون برای پزشکی گیر میدن؟؟

    1. ما که شش ماه تو نوبت بودیم و گواهینامه هم یکسال طول کشید چون تمام آموزشگاه ها بسته شده بود و فقط یه آموزشگاه نسیم مهر در شیراز وجود داشت و متقاضی زیادی جلومون بود هرچه زودتر اقدام کنید زودتر به نتیجه میرسید

    2. من توسیه میکنه خیلی رویک ماه حساب نکنید اینجوری اگرباره اول قبول نشید زیاد ناراحت نمیشی تمرکز روی تمرینات ویادگیری خیلی براتون بهتره موفق باشید

  41. سلام من یه میخچه کوچیک کنار سفیدی چشم چسبیده به سیاهی چشمم دارم ولی تو دید چشمم تاثیری نداره.به نظرتون بهش گیر میده پزشک؟؟

    1. خوب وقتی پایه سوم و پایه دوم را گرفته باشید دیگه میدانند که شما اگر مشگل داشتید پایه دوم رابهتون نمیدادند مثل گیت هواپیماست هرچی جلومیاید توبعضی چیزهامثل پایان خدمت براشون مهم نیست بعضی چیزهامثل سلامتی روحی روانی براشون مهمتره موفق باشید

  42. باسلام
    سن من بالای ۳۰سال است از گواهینامه پایه دومم یک سال سپری شده میتوانم برم پایه یکم ثبت نام کنم

      1. دوسال مسخره س ما از بچگی پشت ماشین بودیم حالا. این بجدا قانون خراب شده قبلا همین پایه ۳ پایه ۲ بود اما حالا اون بیچاره ک پایه ۳ یا ۲ سابق داره باید دوباره امتحان بده ک چی پایه دو بگیره اول ون بود حالا شده مینی بوس کلا مسخره س باید پایه ۳ برداشته شه بشه مثه سابق ک شورو اشتیاق شخص نابود نشه…

          1. خوب عزیزم برو بگیر شما اول پایه دوم ۲سال بعد هم پایه یکم رابگیرانشاالاه اتوبوس هم خودت میخری باهاش کارمیکنی من خودم تک دارم ازقدیم علاقه به اتوبوس نداشتم اما اگر اون زمان که ماتک خریدیم اتوبوس هم میخریدیم حالایک ملیاردبرد کرده بودیم البته ماشین یادگاره پدراست؟؟؟؟

          2. بابا ولله به روندن نیست طرف پایه دوم داره میخواد پایه یک بگیره خوب تا دوسال تموم میشه میره یه کار دیگه میکنه خوب بعدش از اونی که ده ساله راننده هستش رانندگیش بهتره این دو سال هیچ فرقی نمیکنه الان زمونه عوض شده کسی دیگه شاگردی نمیکنه تجربه کسب کنه رانندگی به سلیقه طرف بر میگرده نه به گذر زمان ولله دو سال زیاده

          3. سلام دوستان من چندسالی هست که پایه یکم دارم فکرنکنید داشتن پایه یک افتخاره نه دیگه تواین کشورنمیشه افتخارکرد چون کسی درایران به رانندگان پ یک احترام نمیذاره درضمن رانندگی باماشین سنگین خیلی مسئولیت داره چرابه دنبال شغل شرافتمندانه نمی رید به خدا قسم توی یه خیابون شلوغ جوراب بفروشید خیلی بهتره تابرید توی بیابون توی ماشین های از. رده خارج شده بخوابید چون جاده هامون استاندارد نیست رستوران های بین جاده ای غذاهای گرون قیمت سرو میکنند اصلا رانندگی توی این کشور کسل کننده هستش ودرضمن تا حرفه ای نشدی به داشتن گواهینامت اکتفائ نکن سراغ پایه یک نرید ارزش نداره بدرد نمیخوره.

          4. احسنت اقا داریوش خوب فرمودید.

            درسته کسانی هستن به دنبال کرفتن.
            ولی از این طرف خرج مخارج حساب نمیکنن.با این گرانی وسایل ماشین.
            یه خراب شدن ماشین تو عراق تا بیاریم داخل ایران جرثقیل فقط ۱۲میلیون پول گرفت.همین امسال.

            شغل رانندگی دیگه اسمش مونده.یا واسه برا تعمیرگاه یا ابزار فروش ها یا دلال ها.واسه اینا کار میگنیم.

        1. سلام سن پایه یک تو اتحادیه اروپا۲۳ ساله اونوقت اینجا من تازه پایه۲ثبت نام کردم بعد تازه پایه۲ هم بگیرم بازم نمیتونم پشت ماشین ۸تن بشینم خاور ۸تن با۶تن فرقی هم به اونصورت نداره من بار ها دیدم به نیسان که اصلا ترمز نداره تو بازار آهن۵تن بار میزنن اونوقت شما لنگ ۲تن بار برای پایه دو هستید به نظر من قانونتون یه کم ایراد داره
          الانم به خاطر کرونا آمورشگاه بسته اطلاع ندارید کی باز میشه؟
          مرثی
          وآرزوی سلامتی برا همه

          1. سلام به همگی خسته نباشید بنده میخوام پایه یک روتهران بگیرم لطفا راهنماییم کنید از کجا وچه جوری کدوم ازمایشگاه شروع کنم درود

          2. سلام داداش ببخشید اظهار نظر میکنم شما دیر گواهینامه گرفتی اگه ۱۸ سالگی اقدام میکردی الان به این مشکل نمیخوردی میرفتی جای پایه ۲ الان پایه یک میگرفتی درضم راننده ای که به نیسان ۵ تن بار میزنه اسمش راننده نیست با عرض معذرت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا