سوالات بی سوادی آیین نامه

(Last Updated On: می 26, 2023)

سوالات بی سوادی آیین نامه  با جواب

آمادگی برای دریافت گواهینامه رانندگی بی­سوادی

با پیشرفت تکنولوژی و گسترش صفحات اینترنت در دنیا، افراد بی­­سواد نیز، با کمترین میزان صرف وقت می­توانند گلیم خود را آز آب بیرون بکشند. افراد بی سوادی که قصد دریافت گواهینامه رانندگی بی­سوادی را دارند با یک جستجو کوچک در سایت­های اینترنتی، به راحتی می­توانند به منابع عظیمی از سوالات آیین نامه رانندگی و راهنمایی دست پیدا کرده و با مطالعه آنها در آزمون شرکت نمایند و موفق به کسب گواهینامه رانندگی بی­ سوادی شوند.

این یادداشت آموزشی برای مراحل دریافت گواهینامه رانندگی بی­سوادی است. اگر به دنبال این گواهینامه هستید، شما را به مطالعه ادامه مطلب دعوت می­نماییم.

دانلود سوالات بی سوادی

نمونه سوالات بی سوادی

گام به گام با نکات دریافت گواهینامه راهنمایی و رانندگی

دریافت گواهینامه رانندگی ۲ مرحله دارد. شما ابتدا با در دست داشتن مدارک شناسایی به یکی از آموزشگاه­های رانندگی در اطراف محل سکونت خود مراجعه می­کنید. حتما می­دانید که طبق قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران شما برای دریافت گواهینامه رانندگی، حداقل ۱۸ سال داشته باشید.

مرحله اول دریافت گواهینامه راهنمایی و رانندگی، شرکت در آزمون کتبی آیین نامه است. هر موسسه آموزش رانندگی با مجوزی که دارد، این آزمون را برگزار می­کند. شما در این آزمون بصورت کتبی باید به سوالات رانندگی پاسخ بگویید.

مرحله دوم بعد از قبول شدن شما در آزمون آیین نامه آغاز می­شود. مربیان آموزش رانندگی موسسه، با استفاده از ماشین مخصوص آموزشگاه که مختص آموزش مشتریان طراحی شده است، شما را به داخل شهر برده و آموزش­های لازم را به شما ارائه می­نمایند.

جلسات آموزش رانندگی در وهله اول ۱۲ جلسه است که هر جلسه هم به طور تقریبی ۲ ساعت طول می­کشد. البته در اکثر مواقع بین ۳ الی ۵ جلسه اضافه نیز، بستگی به مهارت فرد برای وی در نظر می­گیرند که شخص به طور کامل با مراحل رانندگی آشنا شده و مشکلی از این بابت برای شرکت در آزمون عملی رانندگی نداشته باشد.

در پایان یک سرهنگ نیروی انتظامی از شما آزمون عملی را اخذ می­نماید. البته احتمالا قبل از آزمون نهایی، شما توسط مربیان آموزشگاه، برای آمادگی لازم تست می­شوید.

دقت داشته باشید که حتما از مربیان آموزشگاه، موارد آزمون عملی را جویا شوید و از آنها بخواهید که آن موارد را با دقت و ممارست بیشتری به شما آموزش دهند. هر جا هم احساس کردید که موردی را خوب فرا­نگرفته­ اید، علی­الخصوص پارک دوبل که افراد زیادی در آن مشکل دارند، از مربی خود بخواهید دوباره آن مرحله را به شما بیاموزد.

حال برای دریافت گواهینامه رانندگی بی­سوادی (شفاهی) چه کنیم؟

مراحل دریافت گواهینامه رانندگی بی­سوادی، همانند مراحل دریافت گواهینامه عادی است. تنها دو تفاوت مختصر دارد که اولی مربوط به خود فرد است، که باید شرایط بی­سوادی را داشته باشد. شرایط برای افراد بی­سواد برای شرکت در آزمون رانندگی داشتن حداقل ۳۰ سال سن و تحصیلات کمتر از پنجم ابتدایی است.

دومین تفاوت گواهینامه رانندگی بی­سوادی در نحوه برگزاری آزمون آیین نامه است. به این صورت که در آزمون آیین­نامه گواهینامه  رانندگی بی­سوادی، ۲۰ سوال بصورت شفاهی از فرد پرسیده می­شود و فرد ۳۰ دقیقه فرصت دارد که به همه آنها پاسخ دهد.

شرط قبولی در این آزمون هم پاسخ به حداقل ۲۶ سوال از ۳۰ سوال است. اگر نگران نحوه سوالات شفاهی هم هستید، کافیست قبل از شرکت در آزمون، چند نمونه از آزمون­های برگزار شده را مرور کنید.

آزمون­های آیین­ نامه آموزشگاه­ها، معمولا هفته­ای یک بار اخذ می­شود که اگر کسی موفق به قبولی در آزمون نشد، یک هفته بعد البته با پرداخت هزینه اضافه مصوب شده توسط اتحادیه آموزشگاه­های رانندگی، دوباره شانس خود را امتحان نماید.

حال ما برآن شدیم برای سهولت کار عزیزان بی سواد، برخی از نمونه آزمون­های بی سوادی که مربوط به انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی، رنگ آنها و علائم دستوری پلیس و موارد دیگری که ممکن است شما در آزمون با آنها روبرو شوید را گردآوری نماییم.

توجه کنید که اپلیکیشن­های موبایلی دقیقا شرایط آزمون اصلی را برای شما می­سازند. یعنی شما در همان زمان قانونی فرصت دارید تا به تعداد سوالات مشخص پاسخ دهید. البته نگران نباشید، این فقط یک آزمون تنها نیست. هر جا که ایرادی داشتید ما به شما پاسخ­های صحیح را آموزش می­دهیم.

دانلود نمونه سوالات بیسوادی

[button title=”نمونه سوالات آیین نامه بی سوادی” link=”https://testdriving.ir/wp-content/uploads/نمونه-سوالات-آیین-نامه-بی-سوادی.pdf” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”#ef3903″ font_color=”#ffffff” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=”” onclick=””]

مطالب مرتبط :

12 دیدگاه دربارهٔ «سوالات بی سوادی آیین نامه»

    1. سلام نه ازمون شفاهی میگیرن منم از هرکسی میپرسیدم میگفتن چند تا تابلو نشون میدن منم همه تابلوهارو حفظ کردم روز سه شنبه رفتم امتحان مردود شدم چون اصلا تابلو نبود امتحان تابلو هیچی نپرسید فقط ۳ الی ۴ سوال شفاهی گرفت یکی فنی بقیه سوال شفاهی پرسید منم که اصلا نخونده بودم فقط توجه ب تابلو داشتم مردود شدم گفتم بهت بگم حداقل تو دیگه مردود نشی از سوخت رسانی ماشین میگه کاربراتور میپرسه و چند سوال سبقت و فاصله اینا همین

    1. سلام من رفتم تابلوهارو درست گفتم سوال پرسید از من پرسید در اتوبان سرعت مجاز چند کیلومتر است نپرسید حداقل یا حداکثر

  1. من یادگیریم برای ایین نامه رانندگی خیلی کمه و فرانشوش کارم وقصد دارم اموزش را انجام دهم چه باید بکونم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا